dniامروزه پنجره‌های دوجداره یکی از پرطرفدارترین نوع پنجره‌ها هستند. این پنجره‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند و با توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که این پنجره‌ها دارند. این نوع از پنجره را تبدیل به یکی از محبوب ترین نوع پنجره ساختمانی کرده است. اما نصب پنجره دوجداره نیازمند رعایت برخی از نکات و تکنیک‌ها است. به همین دلیل قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم در زمان نصب پنجره دوجداره و تکنیک‌های آن بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال نصب این نوع از پنجره هستید در ادامه این مطلب از سایت پایتخت وین همراه ما باشید.

دلایل استفاده از پنجره دوجداره

مهم ترین نکات در زمان نصب پنجره دوجداره ساختمان

در این بخش از مقاله قصد داریم شما عزیزان را با دلایل استفاده از این نوع پنجره بیشتر آشنا کنیم. و پیش از شروع به بررسی مزایای استفاده از این پنجره بپردازیم. با توجه به اینکه امروزه ساختمان‌هایی که در مرکز شهرها هستند و یا در نزدیکی اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغ هستند. بیشتر اوقات مشکل زیادی با صدای بیرون و یا آلودگی هوا دارند. به همین دلیل استفاده از این نوع پنجره به یکی از مرسوم ترین نوع پنجره ساختمانی تبدیل شده است. علاوه بر این موضوع امروزه صرفه جویی در انرژی یکی از مهم ترین موارد در زندگی‌های ما است. یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه جویی در انرژی استفاده از پنجره‌های دوجداره است. چرا که این پنجره‌ها عایق مناسبی برای گرما هستند. حال که با مزایای این نوع از پنجره بیشتر آشنا شدیم در ادامه به بررسی نحوه نصب آن خواهیم پرداخت.

آماده سازی مراحل نصب

یکی از مهم ترین نکات در نصب پنجره‌های دوجداره آماده سازی محل نصب است. در نصب پنجره دوجداره اگر ساختمانی که در آن قصد نصب را دارید نوساز است احتمالا محل قرارگیری پنجره‌ها در ساختمان وجود دارد. اگر از قاب‌های آهنی برای این کار استفاده شود. اگر که ساختمان شما نوساز نیست و قصد دارید که پنجره قدیمی خود را با پنجره دوجداره تعویض کنید. در هنگام جداسازی پنجره قبلی باید توجه داشته باشید که به قاب آهنی پنجره آسیبی وارد نکنید. چرا که در این صورت ممکن است پنجره شما یا نصب نشود و اینکه کج نصب شود.

تمیز کردن محل نصب پنجره

مرحله بعدی در نصب پنجره دوجداره تمیز کردن محل نصب آن است. با توجه به این موضوع که در زمان ساخت به احتمال زیاد ملات، سیمان، گچ و یا سایر مصالح ساختمانی بر روی قاب آهنی ریخته باشد زیاد است. به همین منظور لازم است قبل از شروع تمامی این موارد را رفع کرده و محل نصب پنجره را به خوبی تمیز کنید.

مشخص کردن محل نصب پیچ‌ها

در این مرحله از کار باید محل نصب پیچ‌ها و مهره‌ها را مشخص کنید. توجه داشته باشید که برای اینکار بهتر است از تراز استفاده کرده تا پنجره شما به صورت درستی در جای خود قرار بگیرد. برای دیوارهای سیمانی و بتنی از پیچ‌ها بولتکس استفاده می‌شود و برای دیوارهای آجری از پیچ‌های سرمته نیز می‌توانید استفاده کنید. در انتهای این مرحله نیز پنجره به وسیله پیچ‌ها به دیوار محکم می‌شود و پنجره در جای خود قرار می‌گیرد.

آب بندی و هواگیری با استفاده از چسب سلیکونی

مهم ترین نکات در زمان نصب پنجره دوجداره ساختمان

نکته مهم در زمان نصب پنجره دوجداره آب بندی کردن آن به وسیله چسب‌های سلیکونی است. با استفاده از چسب منافذ و درزها را به صورت کامل می‌بندیم. توجه داشته باشید که پس از چسب کاری پنجره باید یکی سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. تا این قضا با فوم‌های مخصوص پر گردیده و پنجره عایق شود.

نصب شیشه‌ها

در آخرین مرحله نیز پس از نصب پروفیل نوبت به نصب شیشه‌های دوجداره می‌رسد. برای نصب شیشه‌های دوجداره نیز لازم است قبل از نصب پروفیل‌ها را به خوبی تمیز کنید. در این مرحله از نصب نیز برای نصب شیشه‌ها از وسیله ای به نام تاکوز استفاده می‌شود. برای نصب هر شیشه از چهار تاکوز که دو مورد آن متحرک و دو مورد آن ثابت هستند استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت به بررسی نحوه نصب پنجره دوجداره پرداختیم. و شما عزیزان را با مراحل نصب پنجره دوجداره آشنا کردیم. توجه داشته باشید که نصب پنجره دوجداره یک کار تخصصی بوده و انجام هرگونه اشتباهی ممکن است شما را متحمل پرداخت هزینه کند. پس بهتر است برای اینکار از کارشناسان حوزه نصب پنجره کمک بگیرید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =