با توجه به بالا رفتن قیمت انرژی در اکثر کشورها و مخصوصاً کشور ایران استفاده از پنجره هایی که بتوانند به عنوان یک عایق حرارتی و عایق برای انرژی باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.به همین دلیل امروزه در خیلی از خانه ها از پنجره های دوجداره که علاوه بر اینکه عایق خوبی برای صدا می باشند یک عایق خوب و مناسب حرارتی و انرژی نیز هستند استفاده می شود. پنجره های دوجداره در انواع مختلفی می باشند که با توجه به نوع جنس پروفیلی که با آن ساخته می شوند به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند.

یکی از انواع پنجره های دوجداره، پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک می باشد. اما نکته مهم برای کسانی که قصد دارند از این نوع پنجره استفاده کنند موضوع قیمت این نوع پنجره می باشد. در مورد قیمت این پنجره باید بگوییم که قیمت این پنجره به عوامل مختلفی بستگی دارد. که ما قرار است در این مقاله تحت عنوان عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک به بررسی این موضوع بپردازیم. البته به جز معرفی عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک قصد داریم که در مورد پنجره ترمال بریک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

پنجره ترمال بریک چیست؟!

 

اگر بخواهیم خیلی ساده و بدون مقدمه بگویم که پنجره ترمال بریک به چگونه پنجره های گفته می شود. باید بگوییم که زمانی یک تیغه پلی آمیدی میان پروفایل آلومینیوم پنجره معمولی نصب یا دوخته می شود. پروفیل آلومینیوم عایق در برابر گرما و سرما به وجود می‌آید. که به پنجره های که با این پروفیل تولید می شوند پنجره ترمال بریک گویند. این نوع پروفیل از سه بخش یا قسمت تشکیل شده اند.

قسمت بیرونی و  فریم داخلی که هر دو آلومینیوم می باشند. و یک لاستیک میان این دو  قرار می‌گیرد. و جنس آن معمولاً از پلی آمید است. این تیغه باعث می شود که ضریب انتقال حرارتی پروفیل های آلومینیومی از ۲۰۳ به زیر ۴ کاهش یابد. این لاستیک پلی آمیدی که میان دو فریم مورد استفاده قرار می‌گیرد به وسیله پانچ محکم می شود که همین موضوع مانع از انتقال حرارت بین دو پروفیل می‌شود و به صورت کلی همین ساختار باعث می شود که در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

درب و پنجره کلنگی

عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک چه عواملی می باشند؟!

 

آنچه که مشخص است با توجه به تورم بلایی که در کشور وجود دارد. ما به طور قطع نمیتوانیم بگوییم که قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک چقدر است. ولی باید بگوییم که عوامل زیادی بر قیمت این نوع پنجره موثر می باشند. این عوامل عبارتند از:

 

متراژ

 

به شکل طبیعی متراژ اولین عامل در عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک می باشد. چرا که هر چقدر متراژ پنجره بیشتر باشد نیاز به پروفیل آلومینیوم بیشتری دارد. باید توجه داشته باشید از آنجایی که استحکام آلومینیوم نسبتاً خوب می باشد امکان تولید پنجره با باد بسیار بزرگ و متوسط وجود دارد که قیمت با توجه به متراژ بالا و پایین می شود.

 

قیمت روز پروفیل آلومینیوم

 

از دیگر عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک می توانیم به قیمت روز پروفیل آلومینیوم اشاره کنیم. آلومینیوم جزء آن دسته از فلزات می باشد که طرفداران زیادی دارد. و معمولاً بیشتر برای تولید در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه متریال اصلی برای ساخت پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک آلومینیوم می باشد قیمت آن در قیمت نهایی این نوع پنجره بسیار موثر می باشد.

 

نوع سیستم یا سری پنجره

 

شرکت های تولید کننده پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به فروش بسیار خوبی که دارند اقدام به ساخت پنجره ها در سیستم ها و سری های مختلف می کنند. و یکی از عوامل موثر در قیمت این نوع پنجره همین نوع سیستم و سری پنجره می باشد.

 

سایر عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

 

از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت این نوع پنجره می توانیم به تعداد، یراق آلات و قیمت نصب این پنجره اشاره کنیم.

 

امیدواریم که با مطالعه این مقاله در سایت پایتخت وین اطلاعات کافی در مورد پنجره ترمال بریک و قیمت آن به دست آورده باشید. و بتوانید با در نظر گرفتن عواملی که گفتیم قیمت پنجره مد نظر خود را محاسبه کنید. و با توجه به بودجه خود بهترین پنجره را تهیه نمایید. از داشتن پنجره های عایق و زیبای دوجداره آلومینیوم ترمال بریک نهایت لذت را ببرید. به همین منظور شما می توانید با کارشناسان پایتخت وین جهت مشاوره در این مورد در تماس باشید.