پنجره upvc  مخفف کلمه Unplasticized PolyVinyl Chloride به معنی فشرده شده ی پلی وینیل کلراید است که برای اولین بار در سال 1960 میلادی در اروپا ابدع شده که جایگزین مناسبی برای پروفیل پنجره های (چوبی و آهنی)است. در این مطلب شما را از قیمت پنجره دو جداره upvc مطلع می سازیم.

ماده اصلی  upvc ازاتیلن نفت خام و کلر نمک خوارکی است.از با پلیمرازیسیون و ترکیب کردن کلر، اتیلن و وینل کلرید ماده ای پلاستیکی و ارتجاع پذیر به نام  pvc بدست می آید البته موارد مصرف آن صرفا به درب و پنجره خلاصه نمی شود و در صنایع دیگر نیز بسیار کاربردی است.

تفاوت قیمت پنجره دو جداره upvc و پی وی سی در چیست ؟

با بهینه سازی pvc  آن  را به upvc تبدیل می کنند تا حساسیت آن را به گرما و نور و اکسیژن از بین ببرند  و انعطاف آن نیز کمتر می شود. از این رو قیمت پنجره دو جداره upvc به همان نسبت کمی بالاتر خواهد بود.

ساختمان های نوساز زیادی هستند که از پنجره های دوجداره استفاده می کنند. اگرچه خود PVC متریال مرغوبی است و در بخش های مختلف کاربرد دارد، اما اضافه شدن یک حرف U به ابتدای این متریال، چه تغییری در آن ایجاد می کند؟ خیلی از مشتریان در مورد این موضوع تردید دارند که شاید هر دو متریال یکی باشند.

متریال PVC را در لوله سازی کاربرد زیادی دارد. بیش از نیمی از تولید این ماده در ساختمان سازی به کار می رود. وزن خیلی پایینی دارد و از نظر انعطاف پذیری و قابلیت نصب و جایگزینی، امکانات زیادی به اجرا کننده می دهد. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، نوعی پلاستیک ضخیم است که فشار بیشتری تحمل می کند، نمی شکند و در برابر آتش سوزی مقاوم‌تر است.

متریال UPVC برای ساخت در و پنجره به کار می رود. مشکلاتی در PVC وجود داشت که با تغییر آن، دست صنعتکاران برای استفاده از آن در ساخت در و پنجره را باز کرد. انعطاف و قدرت UPVC بالاتر از متریال قبلی است و فشار بیشتری تحمل می کند. پنجره دوجداره باید بتواند فشاری را کنترل کند که از سمت شیشه و باد به پنجره وارد می‌شود.

تولید پنجره upvc

برای تولید پروفیل ها از مواد بازیافتی استفاده می شود و بعد از تولید برای بررسی کیفیت آن ها آزمایش های زیر انجام می پذیرد.

مقاومت UPVC بالاتر است و در مقابل نور آفتاب و شرایط محیطی مختلف، ماندگاری بالاتری دارد. اگر پنجره در معرض نور مستقیم افتاب و باد و باران نباشد، از PVC هم می شود استفاده کرد. هنوز هم جاهایی مثل پنجره های داخلی خانه در بالای اتاق خواب، بین حمام و دستشویی و… می شود از PVC استفاده کرد.

در برابر آتش سوزی مقاومت خیلی بیشتری دارد و همین موضوع باعث می شود که حتی برای پنجره های داخلی، گزینه بهتری باشد. تغییرات جوی به خصوص در مناطق سردسیر و گرمسیر روی آن تاثیری نمی گذارد. در این متریال از اکسید تیتان استفاده شده که ویژگی های آن را افزایش می دهد.

ویژگی های پنجره upvc

در نظر گرفتن سلیقه شما مطابق دکوراسیون منزل یا محل کارتان از ویژگی های خاص این محصول است که برای راحتی انتخاب شما  در زیر به موارد دیگری پرداخته می شود.

پنجره upvc ضد آب

این ماده ضد آب است و رطوبت هیچ تاثیری روی آن ندارد زنگ نمی زند و نمی پوسد. و در ضمن این محصول مانع نفوذ آب در زمان باران های شدید از درزهای آن است.

مقاومت خوبی در برابر باران های شدید، برف های سرد و سنگین و حتی تگرگ دارد. در شرایط جوی گرمسیری هم نمی‌شکند و در مقابل باران های موسمی مقاومت دارد.

عایق سرمایشی و گرمایشی

این محصول عایق حرارتی است و با حفظ گرما مصرف انرژی را بطور چشم گیری کاهش می دهد. می توان گفت شاید در ابتدا قیمت پنجره دو جداره upvc زیاد به نظر برسد اما با این ویژگی ها در نهایت از هزینه های مصرف انرژی به شدت می کاهد.

تفاوت دما در دو طرف پنجره فشاری به آن وارد نمی کند و کیفیت خود را حفظ می کند. برخلاف پنجره های قدیمی که بعد از مدتی، به دلیل تفاوت دمای دو طرف، عمر فلز یا چوب در آن کم می شود.

پنجره upvc عایق صوتی

این محصول مانع ورود آلودگی صوتی به محیط داخلی است و صدای محیط خارجی را تا یک هشتم کاهش می دهد و فضای داخل در آرامش بیشتری خواهد بود.

شهرها و محله های شلوغ، گزینه مناسبی هستند که حتی از شیشه سه جداره برای کاهش آلودگی صوتی استفاده کنند. این متریال قدرت تحمل پنجره سه جداره را هم دارد.

سازگاری با محیط زیست

مواد upvc  عاری از سرب و مواد غیر قابل بازیافت است به همین علت ضرری برای چرخه طبیعت و محیط زیست ندارد.

ضد سرقت

قیمت پنجره دو جداره upvc با توجه به مکانیزم قفل چند نقطه ای که در داخل درب و پنجره های یوپی وی سی بکار رفته است نسبت به پنجره های معمولی کمی بیشتر می شود که این ویژگی از مزیت های مهم آن بشمار می رود.

مقاوم در برابر آتش سوزی

به دلیل استفاده از مواد ضد اشتعال در این محصول این ویژگی را بوجود آورده ایم.

مقاوم در برابر شرایط جوی

این پروفیل ها در مقابل اشعه های خورشید و ماورا بنفش و اکسیژن مقاوم هستند و تغییر شکل نمی دهند و فرسوده نمی شوند.

بهداشتی بودن

این پنجره ها مانع ورود آلاینده ها به داخل می شوند.

انواع مدل های اثر گذار بر قیمت پنجره دو جداره upvc

 از نظر ساختار ظاهری

این پنجره ها با ترکیبی از حالت های زیر با توجه به سلیقه شما ساخته می شوند.

از نظر نوع باز شدن

پنجره های دو حالته

دستگیره های این مدل در دو حالت زیر عمل می کند:

چرخش45درجه ای: در این حالت پنجره ها از بغل دارای لولاهایی هستند و مانند یک پنجره لولایی ساده به داخل یا بیرون باز می شوند.

چرخش 90 درجه ای: این مدل بطور کامل باز نمی شود بلکه با زاویه مشخصی از بالا صرفا برای تهویه هوا باز می شود.

بازشوی لولایی:این نوع پنجره های با داشتن لولاهایی در کنار آن به داخل یا بیرون باز می شوند.

پنجره های کلنگی: این نوع پنجره ها با داشتن لولاهایی در پایین آن از بالا باز می شوند و معمولا در سایز های کوچک برای خروج بخار در حمام نصب می شوند.

پنجره های خلیجی:ترکیبی از پنجره های بازشو و ثابت که تحت زوایا خاصی چند ضلعی وجود می آورد که به زیبایی آن می افزاید.

پنجره کشویی: این پنجره ها بصورت ریلی باز می شوند و در هنگام باز شدن فضای داخلی را اشغال نمی کنند و ممانعاتی برای پرده ها بوجود نمی آورند اما متاسفانه این نوع پنجره ها به نحو کمتری از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

پنجره آکاردئونی: این پنجره ها بزرگ و دارای چندین لنگه است که در هنگا م باز شدن در گوشه پنجره روی همدیگر قرار می گیرند و منظره مقابل بطور کامل دیده می شود. علاوه بر این، اتلاف انرژی در این مدل نسبت به پنجره کشویی خیلی بیشتر است.

با توجه به نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت پنجره دو جداره upvc با ما تماس بگیرید.