هر چقدر خانه دارای پنجره های بیشتری باشد نور بیشتری به خانه ورود پیدا می‌ کنند و خانه دل باز تر  به حساب می‌ آید اما نوع پنجره ها هم بسیار مهم است. لذا بعضی از پنجره ها به صورت کشویی باز می‌شوند و بعضی از آن‌ها به صورت لولایی می باشند. این پنجره ها با توجه به نوع سلیقه و البته قابشان در آن جا نصب می شود. به این نکته توجه داشته باشید پنجره های کشویی upvc از نمونه‌ پنجره های با کیفیت می باشد و شما می توانید در خانه خود از آن ها بهره ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پنجره های دوجداره کشویی upvc بپردازیم تا شما با جنس و نوع کاربری این پنجره ها آشنا شوید. چنانچه دوست دارید از این پنجره ها برای خانه خود نصب کنید، حتماً تا پایان متن با ما همراه باشید و اطلاعات کافی در مورد این متن را به دست آورید.

 

پنجره دوجداره کشویی upvc

 

به جرات می توان گفت یکی از ویژگی های منحصر به فرد پنجره های کشویی یو پی وی سی( ملقب به پنجره های ریلی یو پی وی سی) نسبت به پنجره های لولایی این است که برای باز شدن نیاز به حریم خاصی ندارند. همانطور که می دانید پنجره های باز شونده لولایی باید به گونه‌ ای می باشد که یک حریم را برای گشتاور در پنجره داشته باشد. در بعضی از نقاط و محیط ها این حریم وجود ندارد پس باید از پنجره دوجداره کشویی upvc استفاده کرد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که پنجره های کشویی چه در نمونه ها های دوجداره چه در نمونه های تک جداره و چه در مورد نمونه های آهنی و چه در نمونه های یو پی وی سی از این مزیت بهره مند می باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که پنجره های ریلی را می‌توان در همه محیط ها مورد استفاده قرار داد. محیط هایی که دارای حریم باز شونده پنجره می باشند هم می تواند میزبان این نوع از پنجره ها باشد. در بعضی از اوقات استفاده از این پنجره ها با توجه به سلیقه افراد در نظر گرفته می شود. اما چند نکته در مورد این پنجره ها وجود دارد که ما در ادامه یک به یک به آنها خواهیم پرداخت.

 

پنجره دوجداره کشویی upvc

نکته اول

 آیا پنجره های یو پی وی سی کشویی با مدل‌های لولایی تفاوت خاصی دارد

 

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید این است که آیا پنجره های دوجداره یو پی وی سی کشویی تمام آن ویژگی هایی که مدل های لولایی را دارند را دارا می باشند یا خیر. در این مورد باید گفت که مدل پنجره کشویی یو پی وی سی نسبت به مدل لولایی تقریبا  چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از کارایی مدل لولایی را دارا نمی باشد. لذا این مدل دارای کشش کمتری است اما در مدل‌های لولایی در بع حالت وکیوم کشیده می‌شود و به همان حالت هم بسته می‌شود. ولی در مدل کشویی ما شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

 

نکته دوم

از پنجره های کشویی یو پی وی سی در همه قاب ها می توان استفاده کرد

 

سوال می شود که آیا می‌توان در همه قاب ها از مدل های کشویی استفاده کرد و یا محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. در این موارد باید گفت که بعضی از افراد فکر می‌کنند که مدل کشویی را می توان در همه موارد مورد استفاده قرار داد. اما این مدل از پنجره ها ممکن است در بعضی از قاب ها کارایی خاصی نداشته باشند. اما خوب است که بدانیم در همه قاب ها می توانند از این نوع استفاده کرد.

به این نکته توجه داشته باشید پنجره های کشویی را در قاب هایی می توان استفاده کرد که دارای سطوح تراز باشند. معمولاً در محیط هایی که پنجره های آنها بازسازی شده است معمولا از پنجره های یو پی وی سی کشویی استفاده نمی شود. در کل باید توجه داشته باشید اگر قصد استفاده از پنجره های کشویی upvc را دارید حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

بحث پایانی

در کل می توان گفت که پنجره های کشویی دوجداره یو پی وی سی  یکی از باکیفیت ترین و مناسب ترین پنجره ها در تمام محیط ها میباشد. اما قبل از نصب حتماً و حتماً با یک متخصص مشورت کنید تا بتواند بهترین راهکار را به شما ارائه دهد. در این زمینه تیم کارشناسان پایتخت وین پاسخگو تمامی سئوالات شما هستند.