پنجره ترمالبریک چه ویژگی دارد

پنجره ترمالبریک چه ویژگی دارد : پنجره ترمالبریک، از انواع پنجره های دو جداره ای است که می تواند، مصرف انرژی را به حداقل برساند. اگر ساختمان منزل یا دفتر کارتان سرما، گرما و صدا را از خود عبور می دهد، اگر قصد دارید، پنجره های قدیمی ساختمانتان را تعویض کنید، خواندن این مقاله بهترین گزینه است.

اطلاع از قیمت پنجره دو جداره upvc با پایتخت وین

پنجره ترمالبریک و ویژگی های آن

پنجره ترمالبریک که می توان به آن گرمابند نیز گفت، مانند عایق عمل می کند. این گرمابند، در قسمت بیرونی چارچوب سازه ها یا درب و پنجره نصب می شود. درست فهمیدید! داریم درباره عایقی با شما سخن می گوییم که از جابجایی سرما ، گرما و صوت ممانعت به عمل می آورد. این نوع پنجره ها بسیار مناسب بناهایی است که نمی خواهند حرارت بیشتری از دست بدهند . خوب است بدانید، فلز آلومینیوم، به خودی خود نمی تواند عایق سرما یا گرما باشد اما هنگامی که تیغه پلی آمید، به عنوان عایق در بین پروفیل نصب می شود، قادر است بین جداره خارجی و داخلی را فاصله بیندازد. بدین ترتیب، پروفیل آلومینیوم، به یک عایق ترمال بریک، بدل می شود. بنابراین این گونه پنجره ها به خوبی می تواند ادعا کند، تا حد اندازه ای توانسته معایب پنجره های آلومینیومی را از میان بردارد.

پنجره ترمال بریک، از تکنولوژی پیشرفته ای بهره مند هستند. این نوع پنجره ها در بهره وری انرژی نقش موثری داشته و می تواند به خوبی ساختمان را عایق بندی نماید. این نوع پنجره ها از دو قالب آلومینیومی ساخته شده اند. بین قسمت های داخلی و خارجی آن یک مانع تعبیه شده است که از هدررفت انرژی به شکل مطلوبی جلوگیری می کند. برابر تعریفی که انجمن ملی رتبه بندی پنجره ارائه داده است، این نوع پنجره ها ، فریم و اجزای بازشوی آن به بخش های خارجی و داخی قابل تقسیم بندی هستند. اتصال این دو بخش توسط متریالی صورت می گیرد که کاهنده هدایت حرارتی می باشد. در حقیقت، یک راه حل بهینه برای ممانعت از هدررفت انرژی در ساختمان است.

جنس پنجره ترمال بریک

نکته مهم دیگری که می توان درباره پنجره ترمال بریک گفت، جنس آن است. این پنجره ها از پلی آمید ساخته شده اند؛ عنصری موثره که می تواند هر گونه ساختمانی را عایق کند. در این نوع پنجره ها خبری از پی وی سی نیست. چرا که این مواد می تواند در حد بسیار بالایی استقامت پنجره را کاهش دهد. ترمال بریک به دلیل لاستیک پلی آمیدی که مابین جداره های داخلی و بیرونی نصب شده و پانچ شده است، از ورود و خروج هر گونه گرما، سرما، صدا و حتی لرزش جلوگیری می کند.

تیغه های پلی آمید در پنجره ترمال بریک، ضریب هدایت حرارت آلومینیوم را از 203 به کمتر از 5 تقلیل می دهد. در حقیقت پلی آمیدها باعث می شود تا قطع رسانایی در فلز آلومینیوم واقع شود.  ممکن است سوال شود، چگونه بهفمیم، جنس تیغه های ترمال بریک از نوع پلی آمید هست یا خیر. برای رسیدن به پاسخ باید تیغه ها را در برابر حرارت مستقیم آتش قرار دهیم. اگر تیغه آتش بگیرد و بوی پلاستیک سوخته بلند شود، تیغه به کار رفته در قاب، از نوع پی وی سی می باشد و گرنه تیغه از نوع پلی آمید بوده و جای نگرانی نیست.

پنجره ترمال بریک، دارای تنوع رنگی بیش از دویست طیف رنگ می باشد. این رنگ ها شامل، رنگ پودری الکترواستاتیک، آنادایز، طرح چوب، سه رنگ اصلی می باشند. این پنچره ها در نسبت با دیگر پنجره های یو پی وی سی مناسب مناسب مناطق گرم می باشد. رنگ پنجره ترمال بریک، در برابر آفتاب و دیگر تغییرات جوی ماندگاری بهتری دارد.

چرا باید از پنجره های دوجداره ترمال بریک استفاده کنیم؟

پنجره ترمال بریک ، یک لایه اضافه در آن نصب شده است که ایمنی داخل ساختمان را تا چند برابر ضمانت می کند. فایده دیگر آن که خوب است بدان اشاره شود، ضد اشتعال بودن آن است. به طور دقیق و برمبنای عدد اگر بخواهیم کاهش اتلاف انرژی را بررسی کنیم باید بگوییم؛ در زمستان 32 درصد گرما کمتر به بیرون از ساختمان نشت می کند. در تابستان نیز ، 28 دصد کمتر شاهد برون رفت سرمای کولر یا ورود گرما از بیرون هستیم. همین مساله می تواند در کاهش هزینه های انرژی بسیار مقرون به صرفه تمام شود. ­

 

مطالبی درباره ی پنجره عایق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شش =