پنجره ترمال بریک از دو کلمه ترمال به معنی حرارت و بریک به معنی شکستن ساخته شده که در کل مانع جابجایی حرارت می شود. نام دیگر این عایق، گرمابند است.

در این نسل از پنجره ها از روش های پیشرفته ای برای کاهش اتلاف انرژی و بهره وری بیشتر انرژی استفاده می شود.

این پنجره برای کسانی مناسب است که بیشتر روی عایق حرارتی بودن تمرکز دارند. اگرچه که این نوع پنجره ها عایق صوتی هم هستند، اما پنجره ترمال بریک بیشتر روی ثبات دما در دو طرف پنجره تمرکز دارد.

روش عایق کردن پروفیل آلومینیومی

آلومینیوم فلزی مقاوم و مستحکم است به همین دلیل متریال مناسبی برای تولید پروفیل در و پنجره شناخته می شود.

اما همان طور که می دانید فلزات رسانایی بالایی در برابر گرما دارند و آلومینیوم نیز از این قضیه مستثنا نیست. این موضوع مشکل بزرگی در این زمینه به شمار می رود. زیرا با اتلاف انرژی هزینه های مربوط به قبوض انرژی را افزایش می دهد.

برای حل این مشکل  از دو فریم آلومینیومی و یک عایق که در بین آن تعبیه شده، تشکیل شده است.

جنس این تیغه پلی آمید است که به عنوان لایه ای عایق بین پروفیل استفاده می شود.

آلومینیوم به تنهایی ضریب حرارتی بالایی دارد و گرمای زیادی از آن رد می شود. اگرچه شیشه دوجداره برای پنجره ترمال بریک استفاده می شود، اما عایق بودن قاب پنجره هم مهم است. به همین دلیل از تیغه پلی امید برای جداره بیرونی استفاده می کنند. این تیغه درون و بیرون قاب را عایق بندی می کند تا یک ساختار محکم ایجاد شود.

ضریب انتقال حرارت با تیغه پلی آمید، از 203 به زیر 4 پایین می آید که رقم خیلی قابل توجهی است. شیوه مونتاژ و قرارگیری این تیغه در پایین آمدن این ضریب تاثیر زیادی دارد.

دلایل استفاده از پنجره های ترمال بریک

تفاوت پنجره Upvc و ترمال بریک؟

هر کدام از پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی محبوبیت خاص خود را دارند .

در کل پنجره های ترمال بریک بیشتر از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و در برابر شرایط جوی نسبت به مدل های یوپی وی سی مقاوم تر هستند.

از نظر قیمت پنجره ترمال بریک نسبت به upvc  گران تر است.

وزن جنس پنجره های آلومینیومی سبک تر از یوپی وی سی است.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

عوامل تاثیرگذار روی قیمت  پنجره ترمال بریک در زیر آورده شده که تمامی موارد با توجه به بودجه و سلیقه مصرف کننده های عزیز ساخته می شود و علاوه بر هزینه مواد هزینه تولید و نصب نیز به آن اضافه می گردد.

پروفیل:

پروفیل های آلومینیومی به سه حالت دکوراتیو، آنادایزینگ، و رنگ شده با پودر الکترو استاتیک در بازار موجود هستند.

مبنای قیمت گذاری برای پروفیل ها وزن آن هاست و نکته دیگر این است که وزن کل شاخه در نظر گرفته و محاسبه می شود یعنی هزینه قسمت هایی که اضافی می آید نیز محاسبه می شود.

یراق:

انواع یراق آلات و وسایل مرتبط به آن بر قیمت تاثیر گذار است.

مختلفی برای پنجره ها وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن ها می پردازیم.

در این  پنجره ها از لاستیک هایی برای جلوگیری از ورود باران و طوفان و گرد و غبار استفاده شده که بهتر است جنس این درزگیر ها از لاستیک  epdm باشد اما متاسفانه ممکن است گاهی از مواد دیگری بجای آن استفاده شود.

جنس ماده میانی:

جنس لایه میانی باید پلی آمید باشد و در غیر این صورت از کیفیت عایق بودن پنجره های آلومینیومی کم می شود.

گاهی بجای استفاده از ماده  polyamide از جنس pvc  و یا مواردی مشابه استفاده می شود که این مواد  در مقاومت پنجره تاثیری منفی خواهد داشت. این ماده لاستیکی علاوه بر مقاومت در برابر گرما و سرما و صدا، از ورود لرزش به ساختمان هم جلوگیری می کند که این ویژگی آن منجر به استفاده از آن در مناطق زلزله خیز شده است.

برای تشخیص اینکه در لایه میانی از پلی آمید استفاده شده و یا پی وی سی می توانید تیغه را مقابل شعله مستقیم قرار می دهید اگر تیغه شعله ور شد و از آن بوی پلاستیک سوخته ساطع شد جنس تیغه pvc   است و در غیر این صورت polyamide است.

شیشه:

شیشه نیز یکی از موارد موثر بر روی قیمت است که می توان از انواع شیشه های دو جداره و یا سه جداره در مدل های مختلف بسته به نوع کارکرد استفاده شود.

شیشه های سه جداره عایق بهتری برای حفظ گرمای منزل در زمستان و جلوگیری از ورود گرمای بیرون در تابستان است. و علاوه بر آن صدا های مزاحم را خیلی بیشتر از پنجره دو جداره کاهش می دهد و مناسب برای نصب در خانه و شرکت هایی است که در نزدیکی خیابان های شلوغ، فرودگاه و یا قطار هستند، می باشد.

توجه شود که به تبع مزیت های بیشتر آن، هزینه پنجره های سه جداره از دو جداره بیشتر خواهد شد.

می توانید برای دریافت مشاوره درباره  پنجره مورد نیاز و اطلاع از قیمت هر کدام از مدل های پنجره با کارشناسان ما تماس بگیرید.