هر پنجره دو‌جداره دارای دو شیشه است که حد فاصل آنها گاز آرگون وجود دارد. این پرکننده گاز آرگون، U-value بهبود یافته دیسک را تضمین می کند. در حین ساخت شیشه‌های عایق، گاز به فضای بین شیشه‌ها وارد می‌شود و سپس فضا با مهر و موم لبه‌ای بسته می‌شود تا هیچ گازی از شیشه پنجره خارج نشود.

برای اطلاع از قیمت پنجره هافمن میتوانید با ما تماس بگیرید.

وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره چه کاربردی دارد؟

وجود گاز آرگون هوا ،گرما و صدا را هدایت می‌کند، به بیان دیگر گاز آرگون گرما و صدا را بسیار کمتر از هوا هدایت می‌کند. و این به عنوان یک مزیت در یک پنجره استفاده می‌شود. انرژی کمتری به شکل گرما از شیشه پنجره پر از گاز خارج می‌شود و همین امر در مورد صدا نیز صدق می‌کند. این نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و U-value به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در مورد لعاب با شیشه عایق سه گانه، گاز به هر دو شکاف در شیشه پنجره وارد می‌شود که به این معنی است که می توان U-value  بسیار بالایی برای لعاب بدست آورد.  

وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره چه کاربردی دارد؟

سپس به همراه قاب پنجره و شیشه یا شیشه پنجره، کل U-value پنجره مشخص می‌شود. فریم‌های پنجره با کیفیت بالا همراه با شیشه‌های عایق با کیفیت بالا باعث ایجاد پنجره‌های مدرن می‌شود که برای خانه‌های غیر فعال نیز مناسب است.

پنجره‌های دو جداره دارای مقدار U تقریباً 1.0 تا 1.1W/²K هستند و بنابراین برای پنجره‌های استاندارد ساده با شیشه، طبق DIN EN، برای جایگزینی پنجره‌های قدیمی در املاک مسکونی یا تجاری کافی هستند.

گاز آرگون یک گاز بی‌بو و بی‌رنگ است و هیچ ترکیب شیمیایی با مواد دیگر تشکیل نمی‌دهد. در ساخت شیشه‌های عایق دو یا سه جداره استفاده می‌شود. لعاب با کیفیت بالا همراه با شیشه پایین تولید می‌شود. (شیشه Low-E مخفف Low Emissivity Glass = انتشار حرارت کم است که با پوشش نازک فلزی روی شیشه حاصل می‌شود)

به منظور افزایش مقدار Uw کل پنجره، درزگیر لبه به عنوان یک لبه گرم در هنگام ساخت طراحی شده است. این لبه آب بند دارای خواص عایق بهتری نسبت به آب بند لبه ای است که معمولاً در شیشه‌های دو جداره یا سه جداره استفاده می شود. عایق حرارتی پنجره های جدید به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

الزامات استفاده از گاز آرگون در پنجره‌های دو‌جداره

اما الزامات ویژه و بسیار بالایی نیز برای پنجره‌ها و شیشه‌ها نیز وجود دارد. اگر مقدار U تقریباً 0.4 مورد نیاز باشد، می‌توان چنین لعابی را با پر کردن گاز کریپتون به دست آورد. با این حال، این گاز نجیب بسیار گران و کمیاب است، اما انرژی زیادی برای گرم کردن اتاق‌ها ذخیره می‌کند. بنابراین به ندرت در ساخت شیشه پنجره استفاده می‌شود.

چگونه می توان تشخیص داد که یک شیشه پنجره دو‌جداره معیوب است؟

تراکم روی شیشه

آیا در قسمت داخلی شیشه پنجره شما تراکم وجود دارد؟ پس باید سریع واکنش نشان دهید. گاز خارج شده و شیشه عایق خلاء از بین رفته است. سپس باید شیشه را با شیشه جدید تعویض کنید. اغلب در فضای بین شیشه‌ها تراکم ایجاد می شود که این نیز نشانه ای از معیوب بودن شیشه عایق چند جداره است. در چنین مواردی، متخصص از یک پنجره کور صحبت می‌کند، زیرا به جای گاز در فضا فقط هوا وجود دارد و این باعث می‌شود که تراکم روی شیشه ایجاد شود.

چگونه می توان تشخیص داد که یک شیشه پنجره دو‌جداره معیوب است؟

چه زمانی باید شیشه یا شیشه قدیمی را با شیشه‌های جدید جایگزین کرد؟

لعاب عایق قدیمی را می‌توان در هر زمان تعویض کرد. مقدار K را در فضای روی فاصله‌گیر خواهید دید که نشان‌دهنده حفاظت حرارتی پنجره است. اگر این مقدار 1.5W/m²K یا بیشتر باشد، تجدید ارزشمند است. زمانی که شیشه عایق قدیمی را تعویض می کنید بسیار موثر است. از نظر انرژی، کاملا منطقی است که شیشه عایق دوجداره قدیمی یا شیشه دوجداره قدیمی را با یک پنجره با عایق حرارتی بهتر برای خانه خود جایگزین کنید. این امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های گرمایش و تضمین بهبود عایق صدا به لطف شیشه جدید می‌شود.

همچنین اگر پنجره‌ها نشتی دارد و K-value برای شیشه بسیار بالاست، باید پنجره‌های معیوب را با پنجره‌های جدید و با‌‌کیفیت برای خانه خود جایگزین کنید. در نهایت، شما باید به کل پنجره‌ها نگاه کنید زیرا احتمالاً کل پنجره دو جداره خانه خود را باید جایگزین کنید. به دقت بررسی کنید که آیا شیشه کور است یا نشانه‌های خفیفی از تراکم و در نتیجه عدم گاز آرگون وجود دارد، اگر با این علایم روبرو شدید پس باید پنجره‌ها را با پنجره‌های اسناندارد‌و جدید جایگزین کنید، تا انچه از یک پنجره دو جداره انتظار دارید به دست بیاورید.

چه زمانی باید شیشه یا شیشه قدیمی را با شیشه‌های جدید جایگزین کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 7 =