با شروع هوای سرد، همه سوالاتی در مورد حفظ گرما در محل دارند. چگونه پنجره‌های پلاستیکی را عایق‌بندی کنیم؟ هر صاحب پنجره پلاستیکی و فلزی امیدوار است که با ‌راهکار‌هایی  مشکلات اتلاف گرما حل شود و فقط با شروع فصل سرما نیاز به عایق کردن پنجره های دو جداره را درک می کنند.

قیمت پنجره دو جداره upvc در سایت پایتخت وین

عایق چیست؟

عایق کاری پنجره‌های فلزی و  پلاستیکی یک روش ضروری است که به حفظ دمای راحت در خانه شما کمک می‌کند، از ظهور رطوبت و کپک در اتاق جلوگیری می کند و به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. در فصل سرد، نه تنها سلامتی ما به دمای ثابت و راحت داخلی بستگی دارد، بلکه بیشتر بودجه ما صرف گرم کردن و حفظ دمای ثابت در هر اتاق می‌شود. این نه تنها در مورد مسکن، بلکه برای هر منطقه‌ای که افراد در آن کار می‌کنند و اقامت می کنند نیز صدق می‌کند.

با ظهور تکنولوژی‌ها و مصالح مدرن در ساخت و ساز، روش‌های قدیمی غیر‌قابل قبول می‌شوند و این سوال که چگونه پنجره‌های خود را عایق‌بندی کنیم با کاغذ، لاستیک فوم یا پارچه حل نمی‌شود. بازار مدرن برای این اهداف به طور موثر از انواع مهر و موم و سیلیکون استفاده می‌کند.

پس از بهره‌برداری طولانی مدت از پنجره‌های فلزی پلاستیکی، نیاز فوری به عایق‌بندی وجود دارد که با از دست دادن خاصیت ارتجاعی، نازک شدن و ساییدگی درزگیر لاستیکی همراه است. عیوب و شکاف‌‌هایی که بین ارسی پنجره‌ها به وجود می‌آید که برای چشم انسان نامرئی است، نفوذ هوای سرد را به هر اتاقی امکان پذیر می‌کند.

عایق چیست؟

بررسی علت نشتی:

قبل از عایق‌کاری پنجره‌های فلزی پلاستیکی، باید علت نشتی را به دقت مطالعه کنید و سعی کنید مشکل را بر‌طرف کنید. هر پنجره پلاستیکی ترکیبی از عناصر مهمی چون پروفیل PVC، پنجره‌های دو‌جداره، اتصالات و مهر و موم است. شیب‌ها به عنوان قاب این بلوک پنجره عمل می‌کنند. مشکل ممکن است در هر یک از اجزای ذکر شده باشد، که می تواند باعث افت و از دست دادن گرما شود.

علت نشتی پنجره ها اغلب تکمیل نادرست و بی کیفیت شیب ها است. زمانی که احساس می‌کنید سرمای خفیف از شکاف‌های بین چارچوب و شیب پنجره بیرون می‌زند، پنجره‌های دوجداره باید عایق شوند.

بررسی علت نشتی:

پنج راه‌کار عایق کردن پنجره‌ها

استفاده از مواد عایق

طیف گسترده ای از مواد مانند تخته‌های عایق دیوار خشک، پشم معدنی، فوم پلی اورتان، فوم ساختمانی، فیبر بازالت، سیلیکون، می‌‌توانند به عنوان عایق استفاده شوند: این فناوری ساده است  عایق روی سطح دهانه ثابت می شود که درز نصب و بخشی از قاب پنجره را می‌پوشاند. دیوار خشک در بالای عایق نصب شده است که با بتونه پردازش می‌شود. استفاده از فوم پلی استایرن اکسترود شده امکان انجام بدون دیواره خشک را فراهم می‌کند. ورق های عایق با استفاده از  گچ، مخلوط شن و ماسه سیمان و بتونه پردازش می‌شوند.

تنظیم اتصالات شیشه ای

در حین کار، دیوار‌ها و پنجره‌ها منقبض می‌شوند، که منجر به انحراف جزئی، اما مهم برای سفتی، ارسی‌ها می‌شود. یراق‌آلات تنظیم نشده بر عملکرد ارسی‌ها تأثیر می‌گذارد و تنظیم آنها بر کارایی پنجره‌های دو‌جداره تأثیر می‌گذارد.

تراکم ارسی‌ها با استفاده از اکسنتریک ها تنظیم می‌شود که وظیفه تراکم فشار دادن ارسی را بر عهده دارند. چرخش غیرعادی در جهت عقربه‌های ساعت، مهر و موم محکم‌تری ایجاد می‌کند که به نوبه خود باعث کاهش نفوذ هوای سرد می‌شود.

تعویض مهر و موم

عایق‌کاری پنجره‌های پلاستیکی با تعویض درزگیر روشی موثر و مفید است زیرا این اقدام پیشگیرانه باعث افزایش عملکرد سازه‌های پنجره می‌شود. تراکم، یخ زدگی،و…همه اینها نشانگر سایش مهر و موم هستند.

تجربه نشان می دهد که قبل از عایق کاری پنجره‌های فلزی پلاستیکی باید نوع درزگیر و ترکیب آن مشخص شود. یک نوار لاستیکی با بخش لوله ای یا شکل باید به طور قابل اعتماد در برابر رطوبت، گرما، یخ زدگی و حملات شیمیایی مقاومت کند. این کار به بهترین وجه توسط لاستیک مصنوعی انجام می شود، که با مقاومت در برابر سایش استثنایی مشخص می شود و می تواند 10 تا 15 سال خدمات را تضمین کند

تعویض مهر و موم

استفاده از انواع پرده ها

ما نباید پرده ها را فراموش کنیم، چنین جزئیات ساده همچنین می‌تواند گرما را کمی حفظ کند و اتاق را از نفوذ سرما نجات دهد. اگر دست خود را در فضای بین پنجره و پرده قرار دهید، در فصل سرد به راحتی قابل بررسی است. با اینکه احساس سرما از شیشه وجود دارد، در طرف پرده‌ها که رو به اتاق است، بسیار گرمتر است.

استفاده از طلق یا پلاستیک

یک راه ساده و کم هزینه برای عایق کردن پنجره‌های قدیمی چسباندن طلق به سطح پنجره یا پوشاندن آن با یک لایه پلاستیک ضخیم است. این روش از نفوذ سرما و بیرون رفت گرمای درون محیط جلوگیری می کند.

قیمت پنجره آلومنیوم ترمال بریک

 

قیمت توری پلیسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =