انواع پنجره از نظر جنس قاب :

انواع پنجره با نظر به نوع کارایی، ماندگاری، قیمت، میزان عایقی و در نهایت زیبایی ساخته می شود. پنجره را با مواد مختلفی می سازنند. مانند چوب،آلومینیوم، فایبرگلاس، استیل، کامپوزیت، پی وی سی و موارد دیگر. هر یک از مواد و آلیاژها امتیازات و مشخصات خود را دارند. حتی در برخی نیز شاهد محدودیت کاربردی نیز هستیم. مثلا در برخی از مناطق که نزولات جوی و بارش باران بسیار اتفاق می افتد، معمولا نمونه قاب های فلزی گزینه خوبی نیست. لذا قاب ها می بایست از ماده ای تولید شود که با آب و هوا و شرایط اقلیمی آن منطقه هماهنگ باشد.
برای خرید و اطلاع از قیمت پنجره دو جداره upvc با ما تماس بگیرید.

فاکتور یو در انواع پنجره

انواع پنجره از نظر دوام و ماندگاری نیز باید بسیار کیفیت خوبی داشته باشد. به خوبی صدای مزاحم بیرون را فلیتر کند و تبادل حرارتی در آن کمتر اتفاق بیفتد. این ویژگی ها باعث می شود تا از هدر رفت انرژی ممانعت شود و کاهش هزینه ها را در پی داشته باشد. از طرف دیگر، می بایست، به قیمت خوب و منطقی نیز تولید شود و گرنه ساخت پنجره های گران از نظر اقتصادی امری توجیه پذیر نخواهد بود . قاب های چوبی، پی وی سی و همین طور فایبرگلس و حتی در کامپوزیت ها در حد بالایی به خوبی می توانند عایق خوبی برای حرارت باشند.

در بحث انواع پنجره، یکی از فاکتورهای تشخیص میزان عایق بودن پنجره، فاکتور یو می باشد. فاکتور یو یا همان عامل یو، چنانچه در یک پنجره از سطح بیشتری برخوردار باشد، میزان رد و بدل شدن حرارت و انرژی دو طرف آن بیشتر خواهد بود. این بدین معنی است که پنجره اصلا عایق خوبی نیست.

قاب پنجره از نوع پی وی سی

انواع پنجره از نظر جنس قاب : یکی دیگر از انواع پنجره که مورد نظر سازندگان قرار می گیرد، قاب هایی از جنس، پلی وینیل کلراید می باشد. مخفف این عبارت همان پی وی سی است.

اغلب در هنگام تولید، توانایی ایستادگی در برابر اشعه زیانبار ماوراءبنفش ( یو وی ) نیز به آن اضافه می شود. لذا آنها را یو پی وی سی نیز می نامند. از همین رو، این نوع پنجره ها که اشعه های زیانبار خورشیدی را حذف می کنند، بسیار مورد توجه مالکان ساختمان ها قرار گرفته است. وقتی در قاب پنجره ها از ماده پی وی سی استفاده می شود، باید انتظار داشت، مصرف انرژی تا حد قابل قبولی کاهش پیدا کند.

چرا که در ساختار آنها فضاهایی وجود دارد که خالی به نظر می رسد. این فضا می تواند با لایه های عایق انباشته شود و اجازه ندهد حرارت از این پنجره ها رد و بدل شود. به بیانی دیگر خاصیت پی وی سی بودن پنجره باعث می شود که در زمستان گرما از خانه به خارج یا سرما از محیط بیرونی وارد خانه نشود.

در ادامه موضوع انواع پنجره باید اضافه کرد، امتیاز دیگر این نوع پنجره ها رنگ آنها است. پنجره های پی وی سی نیازی به رنگ شدن ندارد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. همچین کارشناسان سفارش می کنند که در محیط هایی با نزولات جوی بسیار از این نوع قاب ها استفاده شود. قابل ذکر است، نگهداری از این نوع پنجره ها بسیار آسان نیز می باشد. نگهداری و ماندگاری آن قابل ملاحظه است و امکان بازیافت نیز دارد بنابراین با محیط زیست بسیار سازگاری دارد.

انواع پنجره از نظر قاب آلومینیوم

آلومینیوم نیز یکی دیگر از متریال هایی است که می تواند در  انواع پنجره مورد استفاده قرار بگیرد. وزن کم آن، قیمت مناسبی که این نوع پنجره ها دارند، باعث شده است که کاربران زیادی از این نوع پنجره ها استفاده کنند.

همچنین مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. بی نیاز بودن به رنگ نیز از دیگر ویژگی های برجسته این نوع پنجره ها است. شکل پذیری در قاب آلومینیوم بسیار آسان است. زمان کمی می خواهد تا در کارگاه از مواد اولیه در دسترس یک قاب آلومینیومی ساخته شود. از آنجا که پروفیل های آلومینیومی از تنوع زیادی برخوردار هستند، این امکان وجود دارد تا قاب ها در شکل ها و مدل های متنوعی ساخته و وارد بازار شوند.

لذا این پنجره ها هر سلیقه ای را پاسخگو است . همچنین در پنجره هایی که ساختار و شکل هندسی دارند، استفاده از آلومینیوم باعث شده است که مورد نظر معماران نیز قرار بگیرد.

قیمت پنجره آلومنیوم ترمال بریک

درباره ی پنجره های عایق بیشتر بدانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =