امروزه با پیشرفت صنعت ساخت و ساز پنجره های دو جداره با پروفیل یو پی وی سی به منظور ایجاد آرامش بیشتر با توجه به ویژگی ها آن جایگزین پنجره های معمولی شدند و سپس با ارتقا آن پنجره های سه جداره ساخته شدند که در این مقاله به توضیحی چند در رابطه با مقایسه پنجره سه جداره و دو جداره  می پردازیم.

بیشتر بدانید: مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک آلومینیومی  و پنجره یو پی وی سی.

پنجره ها ها در مدل های تک جداره تا چهار جداره موجود هستند که از کاربردی ترین آن ها پنجره دو و سه جداره می باشد که به توضیح این دو می پردازیم.

پنجره 2 جداره چیست ؟

شیشه های دو لایه ای که بین آن ها نوار آلومینیومی برای ایجاد فاصله بین شیشه ها قرار گرفته و در این محفظه پر از هوا یا گاز آرگون می باشد.

در بین شیشه ها از نوعی ژل رطوبت گیر برای جذب رطوبت هوای محبوس استفاده می کنند.

این پنجره های دو جداره می توانند با انواع فریم های یو پی وی سی و آلومینیوم ترمال بریک ساخته شوند.

پنجره 3 جداره چیست ؟

همان طور که گفته شد پنجره دو جداره جایگزین پنجره های چوبی و فلزی شد و بعد از آن پنجره های سه جداره ورژن پیشرفته پینجره های دو جداره با داشتن سه لایه شیشه ای مطابق پنجره های دو جداره ساخته شدند. این ویژگی آن ها سبب افزایش برخی ویژگی های پنجره دو جداره شد.

حال که با ماهیت به روز ترین و کارامد ترین پنجره های دنیا  آشنا شدید به مقایسه پنجره سه جداره و دو جداره پی پردازیم.

دو جداره بهتر است یا سه جداره؟

حال که با این دو نوع شیشه آشنا شد به سراغ مزایا و معایب آن ها می رویم تا به جواب این سوال که (کدام یکی از آن ها بهتر است؟) برسیم.

مزایا استفاده از پنجره سه جداره نسبت به دو جداره

همان طورکه می دانید در کل نسل جدید پنجره ها نسبت به پنجره های آهنی یا چوبی، در برابر سرما و گرما مقاوم ترند و در هزینه های مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. در اینجا لازم است گفته شود که این ویژگی در مقایسه پنجره سه جداره بسیار بیشتر از پنجره های دو جداره ملموس است.

علاوه بر این از نظر عایق بودن در برابر صدا نیز پنجره های سه جداره دارای مقاومت بیشتری هستند.

امنیت پنجره های سه جداره با توجه به زخیم تر بودن شیشه های آن نسبت به عوامل خارجی بیشتر است.

معایب پنجره سه جداره نسبت به دوجداره

به دلیل سنگین تر بودن این شیشه ها حتما بابد از پرو فیل های مستحکم تر استفاده کرد در غیر این صورت امکان آسیب دیدن فریم و حتی شکستن آن وجود دارد.

لنگه های بازشو پنجره های سه جداره دارای محدودیت هایی در اندازه عرضشان هستند.

قیمت پنجره های سه جداره بالا تر از پنجره های دو جداره می باشد.

نکاتی که در استفاده از پنجره ها باید جدی بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت انواع پنجره ها

اگر قصد بازسازی منزلتان را دارید و یا در حال ساخت و ساز پروژه های مسکونی هستید احتمالا به انتخاب نوع پنجره مناسب فکر کرده اید، با توضیحاتی که در این مقاله درباره مقایسه پنجره سه جداره و دو جداره گفته شد، برای اطلاع از قیمت ها می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

همان طور که می دانید عواملی نظیر کیفیت و برند پروفیل مصرفی، ابعاد پنجره، نوع پنجره و….می توانند بر هزینه نهایی پنجره شما اثر بگذارند از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه نهایی محصول می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =