کدام پنجره ها برای اتاق نشیمن مناسب تر است

پنجره اتاق نشیمن قلب خانه است و در هر خانه ای اهمیتی فوق العاده دارد. از این رو انتخاب پنجره‌ها برای اتاق نشیمن روشنایی، دسترسی به هر فضای بیرونی و در نتیجه جو حاکم بر اتاق را تعیین می‌کند. انتخاب پنجره برای اتاق نشیمن بسیار اهمیت دارد. با توجه به انواع پنجره از نظر نوع شیشه، متریال قاب، تعداد جداره و … حتما در زمان انتخاب آن سر‌در‌گم می‌شوید،ما در این مقاله سعی داریم پارامتر های مهم در انتخاب پنجره برای اتاق نشیمن را برای شما ذکر کنیم،تا مناسب ترین پنجره را انتخاب کنید.

برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره کشویی با ما تماس بگیرید

کدام سبک پنجره چه چیزی را برای اتاق نشیمن انتخاب کنیم؟

در یک اتاق نشیمن، همه چیز مجاز است و هیچ قاعده ای وجود ندارد جز اینکه تا حد امکان ورود نور طبیعی را ترویج کند. پنجره اتاق نشیمن در واقع همان اتاق نشیمن است که ما در آن زمان را هم به تنهایی و هم با خانواده می‌گذرانیم، هنگام پذیرایی از مهمانان نیز روی این اتاق سرمایه گذاری می‌کنیم، بنابراین انتخاب پنجره مناسب برای آن ضروری است.

اغلب در خانه‌ها، اتاق نشیمن به باغ یا حیاط باز می‌شود، اما در آپارتمان‌هایی که دارای بالکن یا تراس هستند نیز چنین است. در این حالت، می‌توانید پنجره‌ای بزرگ فرانسوی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به راحتی و بدون محدودیت از داخل به بیرون بروید و از نور بهینه استفاده کنید.

پنجره‌های فرانسوی همان پنجره های کلاسیکی  هستند که در اغلب فضاع‌ها وجود دارند. این پنجره‌ها دارای لولا هستند و دارای دو درب می باشند و رو به بیرون باز می‌شوند از این چیدمان پرده شما را به هم نمی ریزند و در داخل هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کنند و جلوه بدی برای اتاق نشیمن ندارند.

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، حتی می‌توانید یک پنجره خلیجی در یک طرف و یک پنجره از طرف دیگر تهیه کنید تا دهانه ها را تغییر دهید و از منظره متفاوتی بهره‌مند شوید.

یک پنجره کلاسیک ممکن است برای شما کافی باشد، اما برای یک پنجره اتاق نشیمن مدرن ، می‌توانید پنجره اتاق نشیمن پانوراما را انتخاب کنید . معمولاً بلند و باریک است اما منظره ای را که از بیرون می‌بینید را بهتر می کند.

در نهایت، فراموش نکنید که اگر می‌خواهید آن را در فضایی غیرعادی در اتاق نشیمن نصب کنید یا اگر نیازهای خاصی برای زیباتر کردن این اتاق نشیمن دارید، می‌توانید یک  ساده را برای  اتاق نشیمن  انتخاب کنید.

چه متریالی برای آن مناسب است ؟

ماده ای که انتخاب می کنید باید با محیط اتاق نشیمن مطابقت داشته باشد:

اگر خانه ای قدیمی دارید که در آن توانسته‌اید جذابیت‌های قدیمی را برجسته کنید، پنجره چوبی برای این نوع خانه و دکور عالی خواهد بود، زیرا چوب به دکور اصالت می‌بخشد، ناگفته نماند که ما آنها را در رنگهای متفاوت و متناسب با رنگ چیدمان خود در بیاوریم.

برای یک فضای داخلی مدرن‌تر و جدید‌‌تر، می‌توانید پنجره آلومینیومی را انتخاب کنید که بهترین انتخاب برای بازشو‌های بزرگ مانند پنجره‌های فرانسوی و پنجره‌های ورودی است.

آلومینیوم در واقع مقاوم است، نیازی به نگهداری خاصی ندارد و در تماس با رطوبت تغییر شکل نمی‌دهد.

در نهایت، برای قیمت بهتر، می‌توانید از پنجره‌های PVC استفاده کنید که عایق خوبی دارد و این مزیت را دارد که در رنگ‌های مختلف، حتی در چوب‌های بدلی نیز موجود است.

چه روزنه ای برای پنجره اتاق نشیمن انتخاب کنیم؟

دهانه ای که برای پنجره اتاق نشیمن خود در نظر خواهید گرفت به اندازه آن، چیدمان اتاق و فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. اگر یک اتاق نشیمن کوچک (کمتر از 20 متر مربع) است که معمولاً آن را مبله می‌کنید، ترجیحاً منافذ کم‌هزینه مانند ‌در‌های کشویی روی پنجره‌های خلیجی یا پنجره‌های کشویی و کج و چرخش برای پنجره‌های کوچک انتخاب کنید.

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، می توانید بازشو‌هایی مانند دهانه فرانسوی (به سمت داخل اتاق) یا باز شدن پنجره فرانسوی که به بیرون باز می‌‌شود را انتخاب کنید. اما در این صورت باید فضای  کافیدر اطراف آن  بگذارید تا بتوانید به راحتی آن را باز و بسته کنید.

پنجره چند جداره را برای پنجره نشیمن انتخاب کنیم؟

پنجره‌های چند جداره از چندین ورق شیشه تشکیل شده است که توسط یک گاز عایق از یکدیگر جدا شده اند. بنابراین، هر چه لعاب ضخیم تر باشد، عایق حرارتی و صوتی خوبی را فراهم می کند .

به همین دلیل است که اکنون تک جداره کنار رفته است و شیشه دو یا سه جداره جایگزین آن شده است. برای رهایی از گرد‌و‌غبار، آلودگی‌های صوتی، از دست رفتن انرژی و… یا سه جداره انتخاب ایده‌الی برای اتاق نشیمن هستند.

مطالبی درباره ی پنجره عایق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =