شیشه های سکوریت را همه می شناسند. شیشه های رنگی با قابلیت بازتابش نور خورشید که در روزها نمای زیبایی به ساختمان می دهد و نیاز به پرده و پوشش را بی نیاز می کند. اما سکوریت تنها در پنجره کاربرد ندارد. این مقاله در نظر دارد درباره کاربرد مختلف شیشه های سکوریت با شما نکاتی را در میان بگذارد.

برای خرید بهترین قیمت پنجره وین تک با ما همراه باشید.

 کاربرد شیشه سکوریت در صنایع مختلف

شیشه سکوریت یا همان شیشه میرال به خاطر امتیازات خاصی که دارد بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اما شیشه های دیگر نیز از کارایی بالایی برخوردار هستند. شیشه یکی از مهمترین کشفیات بشر بوده و از دیرباز با زندگی انسان گره خورده است.

 سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت، یا همان شیشه میرال یا نشکن به گونه ای از شیشه ها اطلاق می شود که استقامت بالایی در مقایسه با دیگر شیشه ها دارد. سکوریت در برابر حرارت و ضربه بسیار مقاوم است. شیشه های معمولی را پس از گذراندن یک سری پروسه های خاص آنها را تبدیل به شیشه نشکن یا سکوریت می کنند. معمولا برای ساخت این نوع شیشه ها این مراحل طی می شود. شیشه معمولی را ابتدا اندازه گرفته و برش می دهند. به این دلیل که شیشه های سکوریت را نمی توان برش داد. سپس شیشه را به درون کوره برده و آن را با دمای بسیار بالایی حرارت می دهند. سپس به صورت دفعتا و ناگهانی دمای آن را پایین می آورند. شیشه در این مرحله وارد شوک حرارت شده و باعث می شود که استقامت و محکمی آن چند برابر شود.

شیشه سکوریت چه کاربردهایی دارد؟

شیشه سکوریت، به خاطر مقاومت خوبی که در برابر دما و ضربه دارد همانطور که گفته شد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها در مناطقی که احتمال خطر زلزله در آن بیشتر است، نصب می شود. زیرا سطح ایمنی ساختمان را بالا می برد. همچنین این شیشه ها در برابر آتش سوزی نیز بسیار مقاومت دارند. لذا در محل هایی که بیم آتش سوزی می رود، این شیشه ها کاربرد دارند.

سکوریت در لوازم منزل

شیشه سکوریت در تهیه لوازم منزل نیز کارایی دارد. شیشه های به کار رفته در دستگاه مایکروویو از جنس سکوریت می باشد. ظروف و قابلمه های پیرکس و شیشه هایی را که می توان در دمای سرد یخچال نگهداری کرد، نیز از این جنس هستند. بسیاری از انواع میزها ، پارتیشن ها و … از جنس سکوریت است.

شیشه سکوریت در صنعت خودرو

شیش سکوریت در صنعت ماشین سازی نیز کاربرد دارد. معمولا در هنگام تصادف یکی خطرناکترین مواردی که ممکن است جان سرنشینان را به خطر بیندازد، شیشه هایی است که خرد می شود. ولی اگر شیشه سکوریت در قاب پنجره های اتومبیل قرار بگیرد، خطر کمتری در زمان تصادف متوجه سرنشینان می شود. زیرا سکوریت به دلیل مقاومت بالایی که دارد امکان خرد شدن و فروریختن آن به مراتب کمتر از بقیه شیشه ها است.

سکوریت و صنعت ساختمان

شیشه سکوریت در صنایع ساختمانی به دلیل استقامت، زیبایی بسیار مورد توجه کاربران و سازندگان پنجره قرار گرفته است. این شیشه ها معمولا در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. مثل پنجره ها، بالکن ها، آلاچیق ها و … شیشه های سکوریت یا میرال در برابر باد و تابش آفتاب بسیار استقامت دارد. سرمای زمستان را نیز به خوبی تاب می آورد. در محیط های پر باران نیز امتحان خود را به خوبی پس داده است. زیبایی ، کیفیت و ماندگاری این سازه ها باعث شده است تا بسیاری از علاقمندان به این شیشه آن را برای ساختمان های خود انتخاب کنند.

نکته دیگری که می توان درباره شیشه سکوریت به شما ارائه داد، استفاده از آن در پنجره هایی است که در راه پله های قرار گرفته است. شیشه سکوریت نیازی به آویختن پرده ندارد لذا برای کاربر بسیار مقرون به صرفه است. معمولا راه پله ها به دلیل این که زمان نقل و انتقالات اثاث خانه مورد اصابت با وسایل مختلف قرار می گیرد، شیشه ها دچار شکستگی می شود. با نصب شیشه از جنس سکوریت این احتمال بسیار کم می شود.

خوشبختانه شیشه سکوریت کاربری آن به این موارد ختم نمی شود. شاید تعجب کنید اگر بگوییم پله هایی هستند که از جنس شیشه می باشند. این پله های شیشه ای مقاوم و ایمن از جنس سکوریت بوده و بسیار زیبا و بدیع می باشد.

قیمت پنجره دوجداره در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =