پنجره دو جداره  هوشمند چیست؟

پنجره های دو جداره هوشمند دارای یک سیستم نوآورانه هستند که با پایداری و کارآمد بودن انرژی مشخص می شود. می توان از آن بر روی سطوح مختلف اعم از منحنی یا مسطح استفاده کرد. در این پست با ویژگی ها، عملکرد و مزایای آن آشنا خواهید شد.

پنجره های دو جداره هوشمند بیش از پنجره های دو جداره  ساده، ابزار واقعی برای کنترل مصرف انرژی شما هستند. به عنوان بخشی از بهبود خانه از طریق اتوماسیون خانه، آنها اکنون می توانند گرمایش را در صورت از دست دادن گرما خاموش کنند، دمای داخلی را تنظیم کنند و حتی انرژی خورشیدی تولید کنند. فواید استفاده از  پنجره دو جداره هوشمند چیست ؟

عملکرد پنجره های دو جداره هوشمند

برای بررسی کلی عملکردهای احتمالی یک پنجره دو جداره هوشمند، ابتدا باید از عملکردها آن به طور کلی دارند آگاه باشید.

پنجره دوجداره هوشمند باید به ایجاد و حفظ دمای اتاق خوب در داخل خانه به روشی کم مصرف کمک کند. به همین دلیل گرمای تابستان را تا حد امکان بیرون نگه می دارند. در زمستان تا حد امکان گرما را در خانه نگه می دارند و در عین حال گرمای خورشیدی زیادی را وارد اتاق می کنند.

پنجره ها به رطوبت مطلوب و سطح CO2 در داخل اتاق از طریق تبادل هوای خوب کمک می کنند. رطوبت نسبی بهینه در اکثر فضاهای زندگی بین 40 تا 60 درصد است. میزان CO2 طبیعی موجود در هوا 0.04 درصد است. حتی مقدار کمی افزایش آن می تواند باعث مشکلاتی مانند سردرد، مشکل در تمرکز و خستگی شود.

علاوه بر این، پنجره های دو جداره هوشمند دارای عملکردهای ویژه سرقت، آتش سوزی و/یا عایق صدا هستند . آنها زندگی را امن تر و راحت تر می کنند.

در زیر  فواید این پنجره  را با هم مرور می کنیم.

پنجره های دو جداره هوشمند به بهبود مصرف انرژی کمک می کنند

پنجره ها با وجود پیشرفت هایی که در زمینه لعاب انجام شده است، همچنان عامل اصلی اتلاف انرژی در خانه در فصل زمستان می باشد. از سوی دیگر، در تابستان گرمای ساطع شده از پرتوهای خورشید را چند برابر می کنند و 75 درصد به دمای خانه کمک می کنند، از این رو علاقه و اهمیت اتصال این پنجره ها برای ایفای نقش بهینه در تنظیم مصرف انرژی است.

پنجره های دو جداره هوشمند امنیت بیشتری را ارائه می دهند و امکان صرفه جویی بیشتر را فراهم می کنند.

انطباق با پنجره های فعلی شما، یک دسته هوشمند، بی سیم و بدون حسگر قابل مشاهده، به شما این امکان را می دهد که به لطف هشدار و پیامک، از باز شدن ناخواسته، بلافاصله مطلع شوید. فراتر از این، و برای جلوگیری از اتلاف بی مورد انرژی، پنجره متصل به طور سیستماتیک تمام رادیاتورها یا تهویه مطبوع خانه شما را قطع می کند.

اتوماسیون خانگی همچنین به شما این امکان را می دهد. که با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود، پنجره های دو جداره هوشمند خود را از راه دور باز و بسته کنید.

دوجداره هوشمند برای اسایش

پنجره‌های دو جداره هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که دمای خانه را با کنترل گرمای تولید شده توسط پرتوهای خورشید، به سادگی با تغییر شفافیت شیشه‌های آن‌ها تنظیم کنید. در دمای پرتوهای مادون قرمز خورشید کمتر از حدود 70 درجه سانتیگراد، لعاب اجازه می دهد تا نور طبیعی خورشید برای افزایش دمای اتاق عبور کند. فراتر از آن، آن را منعکس می کند و از نفوذ آن به داخل خانه جلوگیری می کند تا طراوت محیط را حفظ کند و همچنین از نورپردازی بیش از حد تهاجمی جلوگیری کند. چندین فناوری وجود دارند و با یکدیگر رقابت می کنند. یک استارت آپ کالیفرنیایی فیلم فیلتری را تصور کرده است که می تواند از طریق Wifi کنترل شود. به سادگی برش و روی سطح شیشه ای مورد نظر خود بمالید. در صورت درخواست تیره می شود. سایر محققان مانند آنهایی که در دانشگاه برکلی هستند،

پنجره های دو جداره هوشمند فراتر از عملکرد انرژی: پنجره هایی که قادر به تولید انرژی هستند!

به زودی، پنجره های دو جداره هوشمند خود منبع انرژی خواهند بود:منظور  انرژی خورشیدی است. این همان چیزی است که دانشگاه شانگهای و طراحان کره جنوبی سعی در توسعه آن دارند. در حالت اول، الکتریسیته با استفاده از سلول های فتوولتائیک توزیع شده در اطراف خطوط شیشه تولید می شود. در مرحله دوم، شیشه‌ها با پنل‌های خورشیدی شفاف جایگزین می‌شوند و پریزهایی که در قاب پنجره قرار می‌گیرند، دستگاه‌های الکتریکی شما را تامین یا شارژ می‌کنند. همه این سیستم های متصل جدید گواهی بر این است که بازار پنجره های دو جداره هوشمند آینده دارد!

قیمت پنجره دو جداره upvc

قیمت توری پلیسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =