پنجره آشپزخانه

پنجره آشپزخانه یک فضای دلنشین در زندگی واقعی و  یکی از اتاق‌های مورد علاقه ما در یک خانه است. اما اغلب خیلی کوچک یا بد مرتب شده است. آیا قصد دارید در طرح آن برای بهینه سازی فضا تجدید نظر کنید؟ می خواهید پنجره‌ها را کاملا عوض کنید اما نمی‌دانید چه نوع پنجره‌ای را در آشپزخانه نصب کنید؟ در اینجا معیار‌هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا شما را در انتخاب خود راهنمایی کنند.

شما میتوانید قیمت پنجره هافمن را از پایتخت وین بگیرید.

قانون شماره 1: ارتفاع پنجره آشپزخانه را نسبت به مبلمان آشپزخانه بدانید

چه یک پروژه ساختمانی یا یک بازسازی باشد، فاصله بین سطح زمین و ابتدای پنجره را بررسی کنید . در واقع، در برخی از آشپزخانه‌ها ارتفاع کاشی‌کاری 70 سانتی متر است. حداقل ارتفاع یک کابینت  بین 85 تا 95 سانتی متر است، به احتمال زیاد کابینت روی پنجره سرریز شده و دید شما را مسدود می کند!

راه حل ایده آل  : یک پنجره آشپزخانه با قسمت پایینی ثابت به نام آستانه انتخاب کنید. پنجره تمام شیشه ای، نور روز را به داخل راه می دهد. پنجره دارای پانل عایق، از هرگونه پل حرارتی جلوگیری می‌کند. در هر دو مورد، طاقچه اجازه می دهد تا ارسی در ارتفاع مناسب قرار گیرد.

قانون شماره 2: اگر پنجره آشپزخانه بالای سینک باشد چو باید کرد؟

قرار دادن سینک با شیر آن در مقابل پنجره آشپزخانه برای استفاده از نور طبیعی دلپذیر است اما می‌تواند در باز و بسته شدن دهانه اختلال ایجاد کند. بنابراین برای حفظ دسترسی به پنجره، باید ارتفاع بین زمین و شیر آب را در نظر گرفت که آیا جمع شدنی است یا خیر.

چندین راه حل برای حل مشکل باز کردن پنجره آشپزخانه واقع در جلوی شیر و سینک وجود دارد:

پنجره آشپزخانه به اصطلاح باریک یا پانوراما  : مزیت: به لطف شیشه‌های بزرگ، این نوع پنجره حداکثر نور را به اتاق می آورد. هنگامی که در حال شستن ظروف هستید، این امر بسیار کاربردی‌تر است.

ایراد: قاب ثابت این نوع پنجره نیاز به دسترسی آسان به بیرون برای تمیز کردن پنجره‌ها دارد. اگر پنجره آشپزخانه در طبقه بالا باشد، رعایت این امر بسیار پیچیده است.

پنجره کشویی آشپزخانه

مزیت : به لطف برگ آن که در یک ریل ادغام شده  در قاب می‌لغزد، این مدل پنجره صرفه جویی قابل توجهی در جایی که فضا برای باز کردن پنجره اغلب محدود است، ارائه می‌دهد. از آنجایی که دهانه آن به فضای داخلی خانه نفوذ نمی‌کند، برای تهویه و بازی کردن نیازی به خارج کردن اشیاء روی میز کار نیست. ناگفته نماند که پنجره کشویی نور طبیعی بهینه ای نیز دارد.

ایراد : پنجره های کشویی از نظر حرارتی و صوتی کارایی کمتری دارند.

پنجره آشپزخانه لولایی

مزیت : با یک یا دو لنگه، پنجره لولایی دارای سطح عالی عایق حرارتی و صوتی است. به طور عملی، دسترسی به بیرون را در زمانی که کار سخت تمیز کردن پنجره‌ها اجتناب ناپذیر می شود، را تسهیل می کند.

ایراد : عریض‌تر از نسخه کشویی، پایه‌های مرکزی پنجره روکشی میزان نور آشپزخانه را کاهش می‌دهد. اگر این قطعه از نوردهی خوب بهره نبرد، این جزئیات می تواند به سرعت به یک محدودیت اصلی برای تهیه وعده های غذایی خوب تبدیل شود.

قانون شماره 3: به گزینه هایی برای تهویه خوب آشپزخانه فکر کنید

انتخاب متریال (PVC، آلومینیوم و غیره)، رنگ یا شکل پنجره آشپزخانه شما یک معیار صرفا زیبایی شناختی است. اما آخرین نکته ضروری برای حفظ این اتاق از رطوبت و خلاص شدن از شر بوی بد است که با تهویه امکان‌پذیر است.

گزینه های مختلفی برای اطمینان از تهویه ساده اما مؤثر در ایمنی کامل امکان پذیر است:

پنجره آشپزخانه کج و چرخان که ترکیبی از دهانه فرانسوی کلاسیک و بازشوی دم است. با دستکاری دسته، قسمت بالایی آن بیش از چند سانتی متر به سمت داخل متمایل می‌شود.

با دهانه تهویه شده این سیستم که از بیرون نامرئی است، اجازه می دهد تا لنگه درب به مقدار کمی باز شود بدون اینکه خطر شکسته شدن آن وجود داشته باشد.

خوب است بدانید  : آشپزخانه، مانند همه حمام‌ها، برای جمع آوری هوای کهنه باید دارای دریچه استخراج VMC باشد. ایده آل این است که آن را در بالای منبع بخار، مانند اجاق گاز قرار دهید.

در پایان ضمن به کار‌گیری قانون‌های طلایی که برای انتخاب پنجره آشپزخانه باید به کار ببرید، از سلیقه و جنبه‌های زیبایی شناسی آن نیز غافل نشوید تا پنجره علاوه بر کاربردی بودن، تهویه،نوردهی و … زیبا و چشم نواز باشد.

مطالبی درباره ی پنجره عایق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =