شیشه های پنجره دوجداره از دو لایه تشکیل شده اند که در بین آن ها فضای خالی وجود دارد. در ادامه به توضیح کامل تری در این باره و قیمت پنجره دوجداره upvc می پردازیم.

استفاده از پنجره های دو جداره نقش به سزایی در صرفه جویی انرژی و کاهش صداهای بیرونی می شود که این موارد بیش از هر چیزی به کیفیت شیشه های پنجره دوجداره بستگی دارد از این رو در این مقاله به خصوصیات و ساختار شیشه های دو جداره و چند جداره می پردازیم.

ساختار شیشه های پنجره دو جداره

همان طور که گفته شد بین این لایه های موازی با تیغه های آلومینیومی جدا کننده( اسپیسر) فضایی ایجاد شده که در آن از گاز هایی برای ایجاد عایق بندی بهتر استفاده می شود.

همان طور که گفته شد این فضای خالی توسط قاب آلومینیومی با نام اسپیسر ایجاد می شود که ضخامت آن بین 6 تا  16 میلی متر (دو سانت دو سانت) قابل تغییر است. این اسپیسر ها باید یکسره باشند نه بصورت منقطع و به هم وصل شده با چسب.

معمولا در لایه اول شیشه ها از گاز های بی اثر مانند کریپتن و آرگون استفاده می شود این گاز ها پنجره ها را در برابر سرما و گرما عایق می کنند.

گاز آرگون هوای دورن دو شیشه را تخلیه می کند که این موضوع باعث افزایش مقاومت شیشه ها در برابر انتقال صوت و حرارت به داخل می شوند.

نکته قابل توجه این است که گاز آرگون نسبت به هوا سنگین تر و از گاز کریپتون سبکتر می باشد.

در بین این موارد گفته شده استفاده از گاز آرگون برای مقاومت در برابر حرارت موثر تر است.

این شیشه های موازی با مواد مخصوصی به هم می چسبند و به خوبی وکیوم می شوند و درزی در آن ها باقی نمی ماند. و پس از آن از چسب پلی سولفیاید که در پشت اسپیسر تزریق می شود، استفاده می شود که  این چسب در بین شیشه ها دیده می شود.

مزایا استفاده از شیشه های دو  جداره

استفاده از گاز های بی اثر در بین شیشه ها منجر به کاهش چشم گیر مصرف انرژی و در پیرو آن پایین آمدن هزینه های قبوض مصرف انرژی ناشی از وسایل حرارتی و برودتی می شود.

با توجه به اختلاف دمای داخل و بیرون منزل اصطلاحا شیشه عرق می کند و موجب تشکیل بخار روی آن می شود .

این موضوع به مرور باعث پوسیدگی پنجره می شود به همین دلیل در فضای خالی بین شیشه های پنجره دو جداره از موادی به نام سیلیکا ژل استفاده می شود که این ماده توسط اسپیسر به فضای درون شیشه ها تزریق می شود.

ماده سیلیکا ژل در صورت وجود رطوبت در بین لایه ها آن را جذه کرده و شیشه را خشک می کند تا از جمع شدن قطرات آب در بین شیشه جلوگیری کند.

جنس شیشه های پنجره دوجداره

این شیشه ها نیز همانند سایر مدل های شیشه ها می توانند در مدل های زیر تولید شده و مورد مصرف قرار بگیرند.

که هر کدام از آن ها با توجه به کاربردشان و بودجه و سلیقه مصرف کنندگان قابل استفاده می باشند.

استاندارد های لازم برای شیشه های چند جداره

شیشه پنجره های دوجداره شامل تمامی استاندارد های لازم می باشند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

استاندارد بودن طول و عرض شیشه های دو جداره

استاندارد بودن ضخامت لایه های پنجره چند جداره

مناسب بودن فاصله فضای خالی بین دو شیشه موازی

تست مه گرفتگی شیشه

تست مقاومت شیشه در برابر تغییرات شرایط جوی

آزمون مقاومت شیشه ها در برابر رطوبت و حتی بارش برف و باران

تست برفک

کاربرد شیشه های دو جداره

شیشه های دوجداره علاوه بر کاربرد به عنوان درب و پنجره های چند جداره یو پی وی سی در موارد زیر نیز مورد مصرف قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت درب و پنجره یو پی وی سی و سفارش محصولات به سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 14 =