در مقاله ویژگی‌های پنجره هوشمند را بدانید خواهیم فهمید که پنجره هوشمند انقلاب تکنولوژیکی که ما در حال تجربه آن هستیم، همه بخش ها از جمله ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار می دهد. هر روز یک گام دیگر به سوی آنچه به عنوان ساخت و ساز پایدار شناخته می شود برداشته می شود. یک مثال خوب برای این کار پنجره های هوشمند است . عنصری که نه تنها آرامش را برای خانه به ارمغان می آورد، بلکه پس انداز قابل توجهی را نیز به همراه دارد. بیایید با هم پنجره هوشمند را بیشتر بشناسیم.

قیمت پنجره دو جداره upvc

پنجره هوشمند چیست؟

پنجره‌های هوشمند آن‌هایی هستند که می‌توانند هم میزان نور و هم گرمای ورودی را کنترل کنند. اگرچه غیرممکن به نظر می رسد، اما از نظر عامل انرژی با یک انقلاب واقعی روبرو هستیم.یکی از عناصر کلیدی برای دستیابی به بهره وری انرژی بیشتر در خانه های آینده پنجره هوشمند است.

پنجره هوشمند چگونه کار می کند؟

پنجره های هوشمند مانند یک پرده یا کرکره عمل می کنند، فقط به طور خودکار و از طریق یک واکنش شیمیایی که سطح آنها را به مات تبدیل می کند. با فشردن یک دکمه و تنها در چند ثانیه، پنجره هوشمند نوردهی  خود را تغییر می دهد.

پنجره های هوشمند از لایه نازکی از نانو کریستال های سیلیکونی ساخته شده اند که با عبور برق از آنها تغییر می کنند. به این ترتیب آنها می توانند نور خورشید خود و همچنین اشعه مادون قرمز را به دلخواه فیلتر کنند. یک کشف کاملاً توسط فناوری نانو که بدون شک مزایای زیادی برای خانه ها به همراه خواهد داشت.

در نهایت، پنجره های هوشمند سه روش مختلف برای استفاده دارند:

حالت تابستانی (خنک): پنجره ها همه نور را وارد می کنند، اما مانع عبور گرما به داخل خانه می شوند. به این ترتیب می توان در مواقعی که تابش نور خورشید بیشتر است، از استفاده از نور مصنوعی صرف نظر کرد، زیرا برخلاف پرده یا کرکره، پنجره های هوشمند برای جلوگیری از عبور گرما نیازی به مسدود کردن مسیر عبور خود ندارند. نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی است که در استفاده کارآمدتر از تهویه مطبوع نیز قابل مشاهده است.

حالت چرت / سپیده دم (تاریک): در این حالت، پنجره هوشمند هم عبور نور و هم گرما را به داخل خانه مسدود می کند.

حالت زمستانی (روشن): در سردترین ماه های سال، پنجره هوشمند نور و گرما را برای کمک به گرم شدن خانه وارد می کند. این باعث صرفه جویی قابل توجه در گرمایش می شود.

مزایای پنجره های هوشمند

همانطور که  در مقاله ویژگی‌های پنجره هوشمند را بدانید دیدیم، پنجره های هوشمند نوآوری هستند که به ما اجازه می دهند از طریق استفاده مسئولانه از انرژی از محیط زیست مراقبت کنیم. مطالعات اخیر نشان می دهد که استفاده از این فناوری جدید می تواند منجر به صرفه جویی تا 40 درصد در قبض برق یک ساختمان شود.  این به لطف فناوری نانو است، تنها مقادیر کمی الکتریسیته لازم است تا یک پنجره هوشمند از تاریکی به روشنایی و بالعکس برود. به این ترتیب نه تنها خانه ها و محل های کار راحت تری حاصل می شود، بلکه احترام بیشتری به محیط زیست می شود.

مزیت بزرگ دیگر، حریم خصوصی است که این پنجره ها با فشار دادن یک دکمه فراهم می کنند. نه تنها به این دلیل که خود به خود می توانند تیره شوند، بلکه به این دلیل که شیشه هایی وجود دارند که می توانند در عرض چند ثانیه از شفاف به مات تبدیل شوند. گویی این کافی نیست، این درجه از شفافیت را می توان از طریق یک کنترل از راه دور برای راحتی بیشتر کاربر کنترل کرد.

قیمت  پنجره هوشمند

تا همین چندی پیش، پنجره های هوشمند از موادی ساخته می شدند که در هر متر مربع بسیار گران قیمت بودند. این شرایط قیمت آن را بیش از حد افزایش داد و این محصول را برای بسیاری از کاربران دست نیافتنی کرد. با این حال، گروهی از محققان راه حلی کم هزینه برای این مشکل ارائه کرده اند.

این پنجره‌های هوشمند ساخته شده با موادی است که قیمت ان را  در هر متر مربع کاهش می دهد. واقعیتی که باعث می شود پنجره های هوشمند به یک محصول بسیار مقرون به صرفه تر تبدیل شوند.

خانه های آینده با پنجره هوشمند

ما با واقعیتی انکارناپذیر روبرو هستیم. و این است که خانه های آینده بیشتر از همیشه حاضر هستند. خانه هایی که خود را مدیریت می کنند، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را بهبود می بخشند. خانه های متصل به اینترنت (IoT) قادر به تطبیق انرژی خود با نیازهای خاص هر خانواده هستند. چیزی که قبلا بیشتر شبیه صحنه ای از یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسید اکنون در برخی از خانه های هوشمند قابل مشاهده است.

قیمت پنجره وین تک

قیمت توری پلیسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =