نخستین المانی که از هر سازه ای به چشم میخورد، نمای آن است. این روز ها می توان با قدم زدن در خیابان ها، طراحی های بسیار  زیبایی را دید که از متریال گوناگونی خلق شده اند. نمای ساختمانی نقش مهمی در عایق کردن محیط داخل دارد بنابراین استفاده از متریال مناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه ای اولویت دارد. این روز ها انواع روش ها و متریال مدرن و اتفاقات نوینی در طراحی و اجرای نما اتفاق افتاده است. برای نمونه استفاده از نمای کرتین وال یکی از اتفاقات هیجان انگیز و جذاب است که به شیوه ای بسیار تخصصی انجام می شود. اما نمای کرتین وال چیست و چه تفاوتی با ساختمان های دیگر دارد؟ در هر بافت شهری می توان تنوع بالایی از طراحی نمای ساختمان را دید اما برخی از آن ها بسیار متفاوت هستند. یکی از آن ها کرتین وال است. در ادامه با ما همراه باشید.

شما علاوه بر اطلاع از قیمت نمای کرتین وال میتوانید از قیمت پنجره ویستا بست هم با خبر باشید.

نمای کرتین وال چیست« curtainwall»؟

نمای کرتین وال که آن را با نام نمای لامل هم می شناسیم، نوعی ساختار مستقل در بدنه ساختمان است. در واقعیت این نوع نما ساختاری جداگانه به شمار می آید که بر روی بدنه ساختمان اجرا می شود. کرتین وال سازه ای مقاوم است که به صورت خود ایستا و در اغلب اوقات برای نصب و اجرای نمای شیشه ای استفاده می شود. اجرای نمای تمام شیشه ای یکی از زیباترین انواع نمای ساختمان است اما متریال شیشه و ابزار مربوط به آن وزن بالایی دارند. کرتین وال اجرای نمای شیشه را امکان پذیر می سازد. سیستم این نوع سازه سبب می شود تا تحمل وزن بسیار بالای اجزای نمای شیشه ای برای بدنه ممکن شود. کرتین وال اجازه اعمال فشار و آسیب به بدنه ساختمان را نمی دهد. نمای لامل یا کرتین وال بیشتر برای سازه های مرتفع و برج ها استفاده می شود.

نمای کرتین وال چیست« curtainwall»؟

ساختار کرتین وال

در پاسخ به این سوال که نمای کرتین وال چیست؟ باید بگوئیم که ترکیب این ساختار از شیشه و پروفیل ایجاد می شود. اگر به آسمان خراش های شهر های مشهور جهان نگاهی بیاندازید، حتما متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها با این سیستم طراحی شده اند. این حجم از شیشه با وزن بسیار بالا باید به وسیله یک سیستم ایمن و ایده آل طراحی شده باشد. در واقع وزن شیشه بر روی این ساختار مستقل و شاسی کشی آن قرار می گیرد. لامل به صورت افقی و عمودی در نما قرار گرفته است. علاوه بر آن که اجازه نمی دهد وزن اضافی بر روی ساختمان اعمال شود، فشار های بادی هم جذب همین سازه می شود.

تفاوت نمای کرتین وال با ساختمان های دیگر چیست؟

هم چنین یکی از مهم ترین تفاوت های نمای کرتین وال با ساختمان های دیگر، عایق بندی قدرتمندی است در مقابل ساختمان ایجاد می شود. کرتین وال در برابر سرما و گرما مقاوم خواهد بود. هم چنین امکان نفوذ آب باران به اجزای داخلی نما به صفر خواهد رسید.

تفاوت نمای کرتین وال با ساختمان های دیگر چیست؟

چرا نمای کرتین وال انتخابی ایده آل است؟

این نوع نمای ساختمانی با توجه به هزینه های بالای انواع متریال دیگر در طراحی نما، هزینه های مناسبی دارد. تمامی نکات ایمنی مربوط به نما در این نوع ساختار رعایت شده است. امکان طراحی مدرن و زیبا و چهره بسیار منحصر نمای کرتین وال حتما هر بیننده ای را شگفت زده خواهد نمود. هم چنین امکان اجرای این نما توسط پروفیل های چوبی هم وجود دارد. گرچه در صورت تاکید بر عایق بودن بهتر است از پروفیل آلومینیومی استفاده شود. چرا که عایق بسیار خوبی برای صدا خواهد بود.

چرا نمای کرتین وال انتخابی ایده آل است؟

انواع اجرای نمای کرتین وال:

  1. اجرا به صورت فریم لس؛ فاصله بین تایل های شیشه بسیار کم است و این فاصله به وسیله چسب مخصوصی آب بندی می شود.
  2. اجرا به صورت فیس کپ؛ تایل های شیشه به گونه ای جدا از هم هستند و کاور آلومینیومی بین شیشه ها از بیرون ساختمان قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =