برای بازسازی پنجره های قدیمی و یا حتی ساخت و ساز انواع واحد های تجاری و مسکونی استفاده از پروفیل های به روزی همچون پی وی سی و یو پی وی سی توصیه می شود که در این مطلب به مقایسه پنجره pvc و upvc می پردازیم تا انتخاب را برای شما راحت تر کنیم.

از اسم ظاهری این دو نوع ماده به نظر می رسد که هر دو از یک ماده اولیه تشکیل شده باشند اما این تصور اشتباه است بلکه قیمت پنجره دو جداره upvc نسبت به قیمت پنجره pvc به دلیل کیفیت آن ها تفاوت هایی دارد.

تفاوت  upvc و pvc  چیست؟

برای مقایسه پنجره pvc و upvc ابتدا نیاز به آشنایی با جنس هریک از آن هاست.

pvc  

کلمه Poly vinyl chloride یا همان pvc  نوعی پلیمر پلاستیک مانند است. وزن این ماده سبک است و قابلیت انعطاف پذیری و همچنین مقاومت بالایی دارد. این انعطاف موجب شکل پذیری ماده و در پیرو آن تحمل فشار زیاد و نشکستن آن است. از ویژگی مهم دیگر آن می توان به ضد حریق بودن آن اشاره کرد.

این ماده متریال اولیه برای تولید انواع پروفیل های درب و پنجره محسوب می شود که جایگزین بسیار مناسبی بجای پنجره های چوبی و فلزی قدیمی محسوب می شود و علاوه بر آن، این ماده در ساخت لوله های pvc  نیز بسیار کارآمد می باشد.

Upvc

این ماده با نام unplasticized polyvinyl chloride که همان upvc ماده ای غیر پلاستیکی است که از ترکیب سدیم کلرید و نفت خام تشکیل شده و در تهیه پروفیل های درب و پنجره استفاده می شود.

این ماده به نوعی بهینه سازی شده ی پی وی سی است که می توان گفت که ضعف های آن را کاهش داده است. همان طور که گفته شد ماده پی وی سی جایگزین فریم های فلزی شد و با پیشرفته شدن این ماده امروزه یو پی وی سی جایگزین pvc شده است.

قیمت پنجره pvc و upvc

با توجه به ویژگی های پی وی سی و یو پی وی سی هر کدام، موارد مصرف متفاوتی خواهند داشت. که در این مطلب به مقایسه پنجره pvc و upvc از جهت های مختلفی مانند کیفیت، مقاومت، هزینه و زیبایی نمای دخالی و خارجی آن ها می پردازیم.

در این مرحله سوال هایی از قبیل (کیفیت پنجره پی وی سی بالا تر است یا یو پی وی سی؟) و (چرا قیمت پنجره های پی وی سی ارزان تر هستند؟) بوجود می آید که با مطالعه این مقاله به پاسخ آن ها دست می یابید.

تفاوت آشکار این دو مدل پنجره در متریال پروفیل آن هاست. در مدل های قدیمی تر که این فریم ها از جنس پی وی سی بودند با توجه به عدم مقاومت پی وی سی در برابر اشعه های فرا بنفش و نورخورشید و تغییر رنگ می دادند و این موضوع باعث از دست رفتن زیبایی پنجره می شد.

به همین جهت با پیشرفت تکنولوژی هایی در این زمینه، برای حل این مشکل از فراورده های جدید تر پی وی سی به عنوان upvc برای تهیه پروفیل پنجره های دو جداره و سه جداره استفاده شد.

مزایا استفاده از پنجره های یو پی وی سی

در  این بخش برتری های بیشتری از پروفیل های یو پی وی سی نسبت به پنجره های پی وی سی را معرفی می کنیم تا با مقایسه پنجره pvc و upvc شما را با دلایل اختلاف هزینه این دو محصول آشنا کنیم که در هنگام خرید به راحتی تصمیم گیری کنید.

می توان گفت با توجه به منعطف تر بودن یو پی وی سی نسبت به pvc این پروفیل ها در برابر هر گونه آسیبی مانند شکستن و ضرب خوردگی مقاوم تر اند و فشار بیشتری را تحمل می کنند.

همان طور که گفته شد از ویژگی دیگر قاب پنجره های یو پی وی سی مقاومت آن در برابر اشعه های خورشید است که می توان ضد حریق بودن و مقاومت بسیار بالای آن در آتش سوزی و به نوعی کند سوز بودن ان را مزیت دیگر این نوع فریم ها دانست.

در متریال این پروفیل ها از اکسید تیتان استفاده شده که مقاومت آن را برای منطقه جغرافی هایی که بارش های برف و باران زیادی دارند مناسب ساخته است.

با توجه به نکاتی که در زمینه مقایسه پنجره pvc و upvc گفته شد می توانید این محصولات را از سایت ما تهیه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =