مصرف انرژی پایین با شیشه های دوجداره، در مصرف انرژی نقش بسیار مهمی دارد. همانطور که می دانید، پنجره تنها دریچه ای برای تماشای فضای بیرون نیست. یا این که بخواهیم از طریق آن به نور و هوای کافی برسیم. گاه شیشه های دوجداره به خوبی صداهای بیرون را که آزار دهنده نیز هستند، به خوبی فیلتر می کنند. همچنین اجازه نمی دهند تا هوای مطبوع داخل خانه به وسیله شیشه ها به بیرون انتقال داده شود. بررسی ها نشان داده است، در یک خانه که پنجره معمولی دارد، گرما تقریبا چهل و هشت درصد از شیشه عبور کرده و گرما و انرژی را هدر می دهد.

برای خرید شیشه های دوجداره با کیفیت به نمایندگی وین تک مراجعه کنید.

پنجره ای که شیشه دوجداره مناسبی داشته باشد، ضمن تامین همه نیازهای یک پنجره استاندارد، مانند یک عایق حرارتی عمل می کند. این عایق حرارتی باعث می شود تا جلوی از دست رفتن انرژی و گرمایی که به خاطرش هزینه پرداخت می کنیم، گرفته شود. چنانچه پنجره های معمولی را با پنجره های دوجداره عوص کنیم، بخش مهمی از گرما را در خانه نگاه داشته و از هدر رفت آن جلوگیری کرده ایم. تحقیقات نشان داده است، استفاده از هر متر مربع از شیشه های دوجداره باعث ذخیره چهل متر مکعب گاز به صورت سالیانه می شود. خوشبختانه طبق ماده نوزده مقررات ملی ساختمان، اجرای این شیشه های دوجداره برای همه ساختمان ها اجباری می باشد. این ماده قانونی همگان را ملزم کرده است تا از شیشه های دوجداره برای پنجره های ساختمان خود استفاده کنند.

در شیشه دوجداره انتقال حرارت هوا  از شیشه بسیار کم اتفاق می افتد. در پنجره های دوجداره، میان دو شیشه ای که در قاب تعبیه شده است، هوا یا گازی وجود دارد که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. این عدم هدر رفت به خاطر رسانش است و اگر این فاصله بین دو شیشه نبود، امکان انتقال گرما و سرما به بیرون یا به عکس وجود داشت.

اجزای عمده شیشه های دوجداره

در شیشه های دوجداره این اجزاء قابل مشاهده هستند؛ شیشه، قاب و یراق آلات. شیشه های دوجداره از چسباندن دو تخته شیشه به صورت موازی ایجاد می شود. بین این دو لایه شیشه یک پروفیل قرار دارد که نقش فاصله انداز را بازی می کند. این پروفایل ظریف و آلومینیومی است و از ماده ای به نام سلیکاژل یا همان رطوبت گیر انباشته شده است. این ماده برای خشک نگه داشتن پروفایل می باشد. مابین شیشه ها را نیز با یک هوای خشک یا یک گاز بی اثر مانند آرگون پر می کنند. این گاز اجازه نمی دهد تا شیشه تاب بردارد یا این که بشکند. هر چقدر که رسانایی گاز کم باشد می توان فاصله بین دو شیشه را کمتر در نظر گرفت.

مقدار انرژی کاهشی بعد از نصب شیشه دو جداره

مصرف انرژی پایین با شیشه های دوجداره :به عنوان مثال در شیشه های دوجداره از آنجا که مقدار هدایت حرارت آرگون شصت و هفت درصد برابر میزان انتقال حرارت هوا می باشد، پس فاصله مناسب برای گاز آرگون باید کمتر از هوای خشک در نظر گرفته شود. به همین صورت نیز فاصله مناسب برای کریپتون باید کمتر از گاز آرگون باشد. دلیل دیگر به کار رفتن گازهای بی اثر در شیشه های دوجداره این موضوع است که این گازها غیر سمی هستند. علاوه براین، بی رنگ، بی بو و حتی بی مزه می باشند. از همین رو از نظر ساختار شیمیایی این نوع گازها را خنثی و بی اثر می نامند.

به کار گرفتن گاز آرگون در پنجره های دوجداره امتیازی دیگری نیز دارد. آرگون گازی است که هرگز با هیچ ماده دیگری ترکیب نمی شود.لذا دوام و ماندگاری پروفیل آلومینیوم را چند برابر می کند. همچنین آرگون گازی است که قابل اشتعال نیست.

این گاز ضمن این که رسانایی گرمایی بین دو شیشه را افزایش می دهد، با کم کردن مقدار همرفت در فضای دو شیشه از هدر رفت گرما بهتر ممانعت می کند. علاوه براین، آرگون در طبیعت بسیار به وفور یافت می شود .

تهیه گاز آرگون آسان و کم هزینه است. لذا می توان به صورت عمده و صنعتی از آن مورد بهره برداری قرار داد. شایان ذکر است، میزان غلظت این گاز باید بالغ بر نود درصد باشد. چرا که این گاز به مرور زمان ممکن است کم شود. البته کاهش این گاز تنها نیم تا یک درصد می شود که بسیار ناچیز است. از همین رو می توان با خاطری جمع یک شیشه دوجداره را انتخاب کرد و از آن به مدت بیست سال استفاده کرد.

 

قیمت پنجره دوجداره در تهران

 

قیمت توری پلیسه

 

درباره ی پنجره ی عایق بیشتر بدانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =