در، پنجره‌ها و دریچه‌هایی که با تشخیص صدا باز می‌شوند، تلویزیون‌های رول آپ یا دستیاران خانگی و هوش مصنوعی همگی شبیه رویاهای دور دوستداران فناوری‌های جدید است. طبق خبرهای جدید تولیدکنندگان لوازم خانگی و سیستم‌های خانه ای مدرن ، اجرای این نوع راه‌حل‌های نوآورانه زودتر از آنچه فکر می‌کنیم به استاندارد تبدیل می‌شود.

شما میتوانید اطلاعاتی درباره قیمت پنجره هافمن از سایت پاینخت وین به دست آورید.

امروزه تکامل فناوری به قدری سریع است که آنچه در حال حاضر به نظر ما یک چشم انداز آینده نگر به نظر می رسد خیلی زود بخشی از زندگی روزمره ما خواهد شد. بیست سال پیش تلفن همراه برای افراد کمی در دسترس بود، در حالی که امروزه نمی توانیم زندگی بدون این دستگاه را تصور کنیم. همین امر در مورد فناوری های جدید به کار رفته در مسکن نیز صادق است.

فناوری روز دنیا برای خانه ای مدرن را بشناسید

دستگاه های کنترل صدا

صحبت کردن با گوشی هوشمند دیگر کسی را شگفت زده نمی کند. راه حل های مبتنی بر دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا، دستیار گوگل یا بیکسبی بیشتر و بیشتر دستگاه های الکتریکی را مورد توجه قرار می دهند. امروزه می‌توانید نه تنها تلویزیون‌های هوشمند، بلکه هدفون‌های بی‌سیم، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها، تجهیزات استریو یا حتی روبات‌های انسان‌نما را کنترل کنید.

چطور ممکن است؟ در واقع، این تجهیزات به نرم افزار دستیار صوتی انتخاب شده (اغلب دستیار گوگل یا الکسا) مجهز شده یا با یک بلندگوی خاص به عنوان مثال Google Home مچ شده است. پس از تجزیه و تحلیل و درک پیام صوتی ما، هنگام اجرای دستور واکنش نشان می دهند. این مشکل در بیشتر نقاط جهان وجود دارد که تا کنون سیستم فرمان صوتی در بیشتر موارد فقط به زبان انگلیسی کار می کند. با این حال، این فناوری سال به سال در حال تغییر است. در حال حاضر امروز، سازندگان دستگاه‌های کنترل‌شده صوتی غنی‌شده با نسخه‌های زبانی مختلف و حتی با هوش مصنوعی را به ما نشان می‌دهند.

دستگاه های کنترل صدا

تولیدکنندگان، برای پیشی گرفتن از رقبای خود، هر از گاهی لوازم خانگی آینده‌نگر بیشتری را ارائه می‌کنند که به دستورات صوتی ما واکنش نشان می‌دهند.

 وسایل خانگی کنترل شده از طریق یک برنامه تلفن همراه

روزگاری گذشته است که وسایلی مانند ماشین لباسشویی، یخچال، اجاق گاز یا ماشین ظرفشویی فقط چند دکمه داشتند. امروزه جدیدترین مدل‌ها علاوه بر این مجهز به صفحه نمایش لمسی، انتخاب خودکار برنامه یا ارائه عملکرد همزمان در دو حالت مختلف هستند. یک مزیت اضافی این است که می توانید آنها را شروع و متوقف کنید، همچنین عملکرد آنها را نظارت کنید یا آنها را از تلفن هوشمند خود متوقف کنید و اغلب آنها را با صدا کنترل کنید. این همچنین می تواند برای برنامه ریزی جاروبرقی ربات یا ماشین چمن زنی ربات شما اعمال شود!

علاوه بر این، به لطف اپلیکیشن موبایل، امکان تشخیص نقص، نظارت بر سطح مواد مصرفی یا فرسودگی اجزای مختلف دستگاه شما وجود دارد. در نهایت اپلیکیشن ها با دسترسی مستقیم به فروشگاه اینترنتی سازنده در زمان صرفه جویی می کنند و بدین ترتیب امکان سفارش قطعات یا مواد مصرفی برای تمدید با 2 کلیک فراهم می شود.

لوازم خانگی با کنترل صوتی دارای یک ماژول Wi-Fi و نرم افزار مناسب برای اتصال به دستگاه ها از طریق تلفن یا لپ تاپ هستند.

به لطف سیستم های پیشرفته با استفاده از برنامه های تلفن همراه یا صدا، می توانید گرمایش خانه را تنظیم کنید، فضای داخلی یا اطراف ساختمان را روشن کنید، پنجره ها، درب ورودی، درب گاراژ یا کرکره ها را ببندید یا باز کنید. برخی راه حل ها همچنین امکان ادغام سیستم آبیاری باغ، دزدگیر، سیستم فیلتراسیون استخر و حتی پریزهای برق را در سیستم فراهم می کنند.

 وسایل خانگی کنترل شده از طریق یک برنامه تلفن همراه

دستیار خانگی

چه چیزهای جدیدی در زمینه سیستم های خانه هوشمند در سال های آینده در انتظار ما است؟ راه‌حل‌هایی که اخیراً توسط تولیدکنندگان، رهبران جهانی در این زمینه توسعه یافته‌اند، سیستم‌های اتوماسیون خانگی هستند که هوش مصنوعی را یکپارچه می‌کنند. خانه هوشمند چه کاری می تواند انجام دهد؟ با توجه به تحلیل فعالیت های ما، چنین خانه ای قادر است مناسب ترین شرایط را برای نیازهای ما مانند دما، رطوبت و یا شدت نور در اتاق ها نشان دهد و اعمال کند.

حتی اگر چشم انداز سازماندهی کارهای خانه با دستیار اتوماسیون خانگی مجهز به هوش مصنوعی همچنان ما را به فکر فیلم های علمی تخیلی می اندازد، با این حال تا رسیدن به رندری که به آن نزدیک می شود فاصله زیادی نداریم. این نوع سیستم مطمئناً در ابتدا بسیار گران خواهد بود و بنابراین دسترسی به آن برای «آقا یا خانم همه» در ابتدا دشوار خواهد بود. فعلاً خوش آمدید که این نوع تحقق آینده‌نگر را بیشتر به عنوان یک کنجکاوی دنبال کنیم، در این فرضیه که می‌توان آن را حداقل در ده سال آینده به بازار عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =