عوامل تاثیر‌گذار در قیمت پنجره دو‌جداره چیست؟ اگر می خواهید در انرژی گرمایش صرفه جویی کنید و راحتی زندگی را در خانه قدیمی خود افزایش دهید، تعویض پنجره یک اقدام بازسازی است که ارزش توجه دارد. اما قبل از خرید پنجره جدید، تعیین قیمت آسان نیست، زیرا عوامل زیادی بر قیمت تمام شده پنجره‌های جدید تأثیر می‌گذارد. و اغلب نصب حرفه ای ی دو جداره به عنوان عامل هزینه در هنگام خرید پنجره جدید در نظر گرفته نمی‌شود.

شیشه، جنس قاب، نوع و اندازه پنجره و همچنین تجهیزات اضافی مورد نظر قیمت پنجره دو‌جداره را تعیین می‌کند. در زیر هر یک از موارد تاثیر گذار در قیمت پنجره دو جداره  را جداگانه برای شما شرح می‌دهیم.

قیمت قاب پنجره دوجداره

خریدار در ابتدا حق انتخاب بین پنجره‌های با قاب پلاستیکی، قاب چوبی، قاب آلومینیومی یا ترکیبی از مواد را دارد:

یک قاب پلاستیکی ارزان‌ترین، بادوام و با ارزش‌های عایق خوب است. بسته به تعداد اتاق‌های قاب پنجره ، هزینه‌ها نیز متفاوت است. فریم های مدرن تا هفت محفظه دارند. این امر ضریب تبادل گرمایی را کاهش می دهد اما هزینه ها را افزایش می‌دهد.

قیمت قاب‌های چوبی معمولاً بالاتر از هزینه‌های پنجره‌های پلاستیکی است. با این حال، پنجره‌های چوبی را می‌توان بیشتر به صورت جدا‌گانه ساخت. هنگام در نظر گرفتن هزینه‌های کلی، تلاش بیشتر برای نگهداری پنجره های چوبی نیز باید در نظر گرفته شود.

قیمت پنجره‌های آلومینیومی معمولاً بالاتر از قیمت پنجره‌های چوبی است. اما از نظر طراحی رنگ فوق العاده پایدار و متغیر هستند. به طور کلی می توان گفت: هرچه مقدار U (شیشه، قاب، پنجره به طور کلی) کمتر باشد، هزینه‌های خرید بیشتر می شود.

قیمت قاب پنجره دوجداره

نوع  و ابعاد پنجره دو جداره

عوامل تاثیر‌گذار در قیمت پنجره دو‌جداره : قیمت‌ها به شدت به انواع مختلف پنجره‌ها بستگی دارد. پنجره‌های یک تکه قیمت کمتری نسبت به پنجره‌های بزرگ بالکن با روکش بازشو دارند، همچنین پنجره‌های جدید با نورگیر یا ارسی هزینه بیشتری دارند. مکانیسم باز شدن هم روی قیمت تاثیر دارد. هنگام خرید نورگیر، باز شدن دستی یا خودکار تأثیر بسزایی در قیمت دارد. وقتی صحبت از اندازه به میان می آید، پنجره‌های کوچک به طور طبیعی هزینه کمتری نسبت به پنجره‌های بزرگ دارند. اما حتی ابعاد استاندارد معمولی ‌ارزان‌تر از سفارش پنجره‌های اندازه‌‌گیری شده است که سپس به صورت جداگانه تولید می‌شوند. برای اینکه بتوانید قیمت‌های پنجره را مقایسه کنید، اندازه‌گیری دقیق از قبل مورد نیاز است.

قیمت تجهیزات اضافی  پنجره دوجداره

هنگام خرید پنجره‌های دوجداره، بسیار مهم است که آیا، برای مثال، میله‌های شیشه ای باید ظاهر یک پنجره را بهبود بخشد یا خیر. پنجره‌هایی با کرکره‌های غلتکی یا پرده‌ها به‌عنوان محافظت از حریم خصوصی و آفتاب یا برای عایق‌بندی صوتی خوب و… هر ویژگی اضافی قیمت یک پنجره جدید را افزایش می‌دهد. همچنین نوع کنترل دستی یا خودکار پنجره دوجداره از دیگر تجهیزاتی است که در قیمت آن تاثیر دارد.

قیمت پنجره‌های دو‌جداره را مقایسه کنید

پورتال های مقایسه در اینترنت اولین مقایسه قیمت را ارائه می دهند. اما ابتدا باید نوع دقیق پنجره دو جداره مشخص شود و ابعاد دقیق آن مشخص شود. مقدار عایق باید الزامات EnEV یا KfW را برای تامین مالی برآورده کند. خرید آنلاین پنجره دوجداره تنها در صورتی مناسب است که نصب حرفه ای نیز ارائه شود. پس در زمان خرید گزینه نصب را فراموش نکنید. ترجیحا فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید که مسافت زیادی با شهر محل سکونت شما نداشته باشد.

نصب و آب بندی پنجره دوجداره

قیمت نصب پنجره حدود 30 تا 40 درصد کل هزینه‌ها است و بنابراین در تحلیل کلی قابل چشم پوشی نیست. به طور کلی، میانگین کار مورد نیاز برای نصب یک پنجره دو جداره حدود 2 تا 4 ساعت است. پنجره‌های قدیمی نیز حذف خواهند شد. هزینه‌های نصب پنجره در منطقه و با توجه به مناطق شهری و روستایی متفاوت است. اگر شرکت متخصص بیش از 50 کیلومتر با محل نصب فاصله داشته باشد، می تواند هزینه‌های اضافی سفر را دریافت کند. توجه به نصب طبق دستورالعمل RAL مهم است. بهتر است شرکت متخصص بر اساس معیا‌ر‌های کیفیت RAL گواهینامه داشته باشد. خرید یک پنجره عایق حرارتی گران قیمت و سپس صرفه جویی در هزینه‌های نصب اشتباه است. نصب نادرست پنجره‌های دو جداره می‌تواند منجر به نقص جدی شود. علاوه بر تلفات انرژی غیر ضروری، خطر رطوبت و کپک نیز وجود دارد. صاحبان خانه باید این را در هنگام قیمت گذاری برای نصب در نظر بگیرند.

مطالبی دربارهی پنجره های عایق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =