سازه های مدرن شهری با استفاده از اصول نوین معماری طراحی می شوند و تفاوت آن ها با سازه های قدیمی میزان امنیت حاصل از این اصول است. استفاده از پنجره هایی با شیشه های دوجداره یکی از این اصول است. به کار گیری پنجره ها در نمای ساختمان اگر هنرمندانه باشد می تواند جذابیت سازه را به شدت افزایش دهد. پنجره ها در صورتی که درست طراحی شده باشند، علاوه بر عایق حرارتی، مهم ترین المان نورگیر به شمار می آیند. یکی از سوالاتی که پرسیده می شود، این است که چه راه هایی برای از بین بردن بخار شیشه های دوجداره وجود دارند؟ نخست باید به این نکته اشاره کنیم که وجود پنجره هایی با شیشه دو جداره به معنای عایق شدن محیط داخلی است. طبق این نکته گرما و سرما محیط خارج و یا وارد نمی شود. اما هر محصول ایده آلی ممکن است دارای نواقصی هم باشد. در ادامه این مقاله به بررسی راه هایی برای از بین بردن بخار شیشه های دوجداره خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره در تهران با ما در ارتباط باشید.

بخار میان شیشه های دو جداره!

مهم ترین مشکل کاربران شیشه های دو جداره این است که بین دو شیشه بخار ایجاد می شود. تمیز کردن این بخار کمی دشوار به نظر می آید. حتی گاهی فرآیند تخصصی و پیچیده ای خواهد داشت. زمانی که حرارت محیط داخل و فضای بیرون دچار اختلاف شود، امکان این بخار گرفتگی وجود دارد. با کاهش میزان دما، شیشه ها عرق می کنند و بین 2 شیشه این اتفاق می افتد. اما این نکته نیز حائز اهمیت است که اغلب اوقات تنها یک یا دو ساعت این موضوع ادامه می یابد. پس از گذشت چند ساعت اغلب بخار بین شیشه های دو جداره خود به خود از بین می رود. اما ممکن است گاهی بیش از 2 ساعت به طول انجامد و یا ما تحمل چنین حالتی در پنجره ها را نداشته باشیم. در این صورت چگونه می توان بخار میان شیشه ها در پنجره دو جداره را از بین برد؟

بخار میان شیشه های دو جداره!

استفاده از محلول مه خشک کن!

یکی از گرینه های فنی و ایده آل که نتیجه ای مطلوب و اساسی خواهد داشت، استفاده از محلول مه خشک کن در میان دو جداره است. به خاطر بسپارید که مراحل این کار باید با تخصص و ابزار مناسب انجام شوند. طی این فرآیند ابتدا در قسمتی از پنجره یک سوراخ با اندازه ای مناسب ایجاد می شود و سپس محلول در میان دو شیشه اسپری می شود. پس از اسپری کردن مه خشک کن بین شیشه های پنجره دو جداره عرق و بخار ایجاد شده از بین می رود. سپس ظاهر شیشه دوباره شفاف و تمیز خواهد شد. دقت کنید در صورتی که آسیبی به شیشه وارد شود ممکن است نیاز به تعویض کامل آن داشته باشید.

استفاده از محلول مه خشک کن!

راه های دیگر برای از بین بردن بخار شیشه های دو جداره

  1. تعویض نمودن ارسی پنجره؛ بسیاری از انواع پنجره دو جداره دو تکه هستند؛ یک قاب و یک چهار چوب دارند. با تعویض قاب به تنهایی می توانید بخار بین دو جداره را از بین ببرید.
  2. تعویض نمودن پنجره دو جداره؛ به این نکته دقت کنید که در صورت قدیمی بودن شیشه ها و ایجاد ترک و آسیب های این چنینی، بهترین راه این است که شیشه ها را تعویض کنید. به راحتی می توانید با نصب شیشه های نو پنجره ای نو و زیبا داشته باشید.

راه های دیگر برای از بین بردن بخار شیشه های دو جداره:

به این نکات توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شش =