با توجه به نوسانات قیمت مواد، مواد اولیه و سایر اقلام در بازار ایران، قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه می شود؟  ابتدا باید ابعاد پنجره ها و مدل بازشویی که از آن انتظار دارید را مشخص کنید و در ادامه تغییرات قیمت دوجداره در سال ۱۴۰۱در مورد تمامی موارد موثر در قیمت گذاری صحبت خواهیم کرد.

پنجره دوجداره چیست؟

برای عایق کاری پنجره از دو یا سه لایه شیشه استفاده می شود که روی اسکلت پی وی سی، آلومینیوم یا انواع دیگر نصب می شود و بین این لایه ها با گاز مخصوصی پر می شود که در برابر نفوذ آب نیز عایق می شوند.

گرد و غبار  همچنین از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به فضای داخلی که باعث آسیب به مواد می شود جلوگیری می کنند و در نهایت از تبادل حرارت و صدا بین فضای بیرون و داخل جلوگیری می کنند.  سبب صرفه جویی در استفاده انرژی می شود.  این پنجره ها از نظر امنیت کیفیت بالاتری نسبت به انواع تک جداره دارند.

قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۱ چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد برای تخمین قیمت دقیق باید اطلاعات دقیقی از پنجره مورد نظر در دسترس باشد و قیمت بر اساس متراژ مورد نظر مبنای دقیقی نخواهد داشت. ابتدا می خواهیم تمام عواملی را که بر قیمت گذاری پنجره های دوجداره تاثیر می گذارند را بررسی کنیم:

  1. نام تجاری مشخصات مصرف کننده در پنجره پی وی سی دو جداره

پروفیل ها با برندهای مختلف با کیفیت های مختلف و در رنج قیمتی متفاوت وجود دارند.  وزن، کیفیت مواد اولیه و نوع قالب گیری در پروفیل تولیدی از عوامل تعیین کننده قیمت پروفیل هستند.  علاوه بر این برندها، نام های مختلفی نیز در برخی از کارگاه ها تولید می شود که ممکن است هر کدام روش قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند.

  1. نوع بازشو پنجره پی وی سی دوجداره

همانطور که ذکر شد، پنجره بازکن ها انواع مختلفی دارند و هر کدام یراق آلات خاص خود را دارند.  بنابراین نوع بازشو را می توان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پنجره دوجداره دانست.  به عنوان مثال: نوع بازشو (ریلی، فولکس واگن، آکاردئونی، ساده و …)، ابعاد بازشو، تعداد دهانه ها، جهت باز شدن (یک طرفه یا دو طرفه)، برند و جنس یراق آلات عوامل مختلف در بازشوها هستند. پنجره های مختلف دو جداره هستند.

نوع بازشو پنجره پی وی سی دوجداره

طبقه بندی قیمت پنجره پی وی سی دوجداره بر اساس نوع بازشو به شرح زیر می باشد:

پنجره ثابت (بدون باز شدن)

کلنگ (از بالا نیمه باز)

پنجره ساده (تک حالت عمودی)

پنجره کشویی (ریل)

پنجره دوتایی

پنجره فولکس واگن

پنجره آکاردئونی

منطقه پنجره

در چه منطقه ای قصد سفارش پنجره را دارید؟  این گزینه نه تنها میزان پروفیل ها و مواد مصرفی را تعیین می کند، بلکه بر تعداد یراق آلات، زیرساخت ها و حتی نوع بازشو در پنجره های دوجداره نیز تاثیر می گذارد.  بنابراین می توان گفت که تأثیر یک متراژ پنجره مستقیماً بر میزان پروفیل ها و به طور غیرمستقیم بر چندین عامل دیگر است.  به همین دلیل تنها بر اساس متراژ نمی توان قیمت مشخصی برای پنجره دوجداره اعلام کرد.

  1. شیشه مصرفی در پنجره

یکی از اجزای پنجره شیشه ای این است که می توان آن را در اندازه ها و مدل های مختلف تولید کرد.  به عنوان مثال، استفاده از شیشه سه جداره گرانتر از شیشه دو جداره است. در ادامه مقاله تغییرات قیمت دوجداره در سال ۱۴۰۱ ما را همراهی کنید.

شیشه مصرفی در پنجره

  1. ساخت منحصر به فرد پنجره دو جداره

علاوه بر برند تولید کننده پروفیل، استفاده از انواع پروفیل مانند مدل لمینت (پروفیل رنگی) در افزایش قیمت پنجره موثر است.  همچنین استفاده از شیشه های رنگی، طرح دار، رفلکس و سکوریت و … هر کدام بر قیمت تمام شده شیشه و در نهایت قیمت و زمان تولید پنجره تاثیر می گذارند.

ساخت منحصر به فرد پنجره دو جداره

  1. تعداد طاقچه های دو جداره

مشخص است که تعداد کرکره های یک پنجره از نظر قیمت و مقدار اتصالات و گالوانیزه استفاده شده متفاوت است.  اما بد نیست بدانید که اگر ابعاد اضافی یک لولای تاشو را در نظر بگیرید، قیمت آن بیشتر از ابعاد استاندارد خواهد بود.  زیرا برای تحمل وزن لنگه توسط اتصالات آن، ساختار محکم تری لازم است تا در طول زمان خراب نشود.

  1. وجود کتیبه

همچنین در نظر داشته باشید که یک کتیبه در بالای پنجره خود داشته باشید.  در برخی از پنجره ها با توجه به طرح شما، درخواست شما و پیشنهاد فروشندگان، پنجره کتیبه ای به ویترین شما اضافه می شود و البته در تݝییرات قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۱ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

  1. فاکتورهای فرعی دیگری نیز بر قیمت نهایی شما تأثیر می گذارند که باید آنها را نیز در محاسبه خود در نظر بگیرید.  مانند :

– هزینه حمل و نقل از درب تولید تا محل پروژه شما.

– خرید مستقیم از تولید کننده یا از نمایندگان یا واسطه های آنها.

– نصب پنجره و مواد مصرفی آن مانند چسب، شیشه و …

– منطقه خرید، به طوری که فروشندگان معمولاً درصدی از قیمت را از مبلغ نهایی به عنوان تخفیف در خریدهای با حجم بالا کسر می کنند.

فاکتورهای فرعی دیگری نیز بر قیمت نهایی شما تأثیر می گذارند

برای سفارش و نصب پنجره دوجداره از نمایندگی وین تک کمک بگیرید.

سخن نهایی 

تغییرات قیمت دوجداره در سال ۱۴۰۱،  پس از بررسی تمامی موارد فوق، این سوال پیش می آید که با توجه به این عوامل، فروشندگان چگونه این اطلاعات را به قیمت تبدیل می کنند؟

برای برآورد هزینه و قیمت نهایی یک پروژه اغلب از نرم افزارهای مربوط به طراحی پنجره و برآورد هزینه استفاده می شود که با در نظر گرفتن اقلام و درصد سود فروشنده در هر کالا، قیمت نهایی را محاسبه می کند.  شما همیشه می توانید یک تخمین شفاف از قیمت پروژه خود بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =