شیشه

در سال های اخیر بسیاری از افراد برای  ساختمان های مختلف اعم از مسکونی، تجاری، شرکت و اداره ها پنجره های دوجداره را به دلیل ایمن بودن و عایق بودن انتخاب  می کنند.اما گاهی ممکن است برخی از پنجره های دوجداره مه آلود می شوند و دنیای بیرون تار می شود،  علت آن  چیست؟ آیا نشان از مشکل اساسی در ساختار پنجره است یا نسبت به آن بی توجه باشیم؟

قیمت پنجره دوجداره کشویی در تهران

دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره:

در ابتدای بحث باید گفت که باید بین دو نوع تراکم مختلف بر روی پنجره ها تمایز قائل شویم ، یکی بخاری است که در داخل شیشه دوجداره (داخل پروفیل جداکننده) شکل می گیرد و دیگری بخاری که در بیرون روی سطح شیشه رخ می دهد.

اولی فاجعه آمیز است، زیرا برای تعمیر آن باید شیشه دوجداره را جدا کرد و یک پنجره دوجداره دیگر را جایگزین کرد، و مورد دوم چیزی است که بیشتر به آن عادت کرده ایم و با اختلاف دمای بین شیشه و محیط تولید می شود.

دلایل بخار گرفتن پنجره دوجداره:

چه چیزی باعث می شود که شیشه های داخلی پنجره های دو جداره بخار بگیرند؟

پنجره های دوجداره دارای یک لایه گاز (معمولاً آرگون) بین دو جداره هستند که نقش عایق را ایفا می کند. اگر مهر و موم شکسته شود، رطوبت جمع می‌شود و بین دو شیشه‌ها دچار تراکم یا مه می‌شوید.

نگهداری نادرست از شیشه ها ، قرار گرفتن مستقیم و طولانی مدت در معرض نور خورشید، یا دمای زیر صفر، قبل از نصب شیشه می تواند باعث شود پلی سولفید که به عنوان درزگیر عمل می کند، خراب شود و عملکرد خود را به درستی انجام ندهد.

عدم رعایت زمان خشک شدن درزگیرعامل دیگر است. حداقل 24 ساعت باید بین استفاده از درزگیر و جابجایی شیشه  برای حمل یا قرار دادن آن بگذرد. در صورتی که درزگیر به صورت دستی اعمال شود، این مدت تا 96 ساعت قابل افزایش است. که در واقع این مشکلات به زمان تولید و نصب پنجره دو جداره را می دهد و مقابله با آن از حیطه اختیار شما خارج است.

چرا بخار در قسمت بیرونی شیشه دوجداره جمع می شود؟

این مشکل به اندازه مورد قبلی جدی نیست، زیرا به معنی نقص در شیشه دوجداره نیست و می توان آن را به صورت دستی با پارچه خشک کرد. توضیح آن ساده است، هوای گرم می تواند بخار آب بیشتری نسبت به هوای سرد انباشته کند.

وقتی هوای گرم داخل خانه با پنجره ای که دمای کمتری دارد تماس پیدا می کند، می تواند آب کمتری داشته باشد و به همین دلیل روی سطح پنجره ها رسوب می کند.

ایا بخار  داخل پنجره ها دو جداره  خطرناک است؟

اگر تراکم به علت ناشناخته ای باشد، رطوبت در داخل پنجره ها می تواند مشکل جدی تری باشد.

تجمع رطوبت به خودی خود مشکل بزرگی نیست. اما اگر برطرف نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند کپک و آسیب های ناشی از آن شود. ردیابی علت اصلی تراکم پنجره می تواند مشکل باشد، اما به طور کلی، تراکم زمانی اتفاق می افتد که هوای گرم و مرطوب داخل خانه با سطح خنک تر برخورد کند.

ایا بخار  داخل پنجره ها دو جداره  خطرناک است؟

چگونه می توانم از تراکم در قسمت بیرونی شیشه دوجداره جلوگیری کنم؟

  1. سعی کنید از شیشه های دوجداره ای استفاده کنید که تا حد زیادی می تواند از مه گرفتگی جلوگیری کند.
  2. اسپیسرهای شیشه ای را نصب کنید، اسپیسر باید 1-2 میلی متر دورتر از شیشه و 3-4 میلی متر از زیر شیشه قرار بگیرد تا از تماس اسپیسر با آب جلوگیری شود. به یاد داشته باشید، باید نوع باکیفیت را انتخاب کنید.
  3. آب بندی شیشه باید محکم باشد و عملیات باید با دقت و احتیاط انجام شود، در تولید واقعی دلیل اصلی این مشکل در آب بندی ضعیف است.
  4. یک لایه چسب شیشه ای در قسمت بیرونی اسپیسر پایینی بمالید تا اسپیسر را از قرار گرفتن در معرض آب باران خلاص کنید.
  5. باز شدن سوراخ های تعادل فشار هوا و سوراخ های زهکشی بسیار ضروری است.
  6. اگر پدیده بخار ناشی از اختلاف دما خیلی زیاد است، می توانید برای مدتی پنجره را باز کنید تا اختلاف دمای داخل و خارج کمتر شود و منتظر بمانید تا بخار روی آن از بین برود.

به طور کلی هنگام نصب شیشه دوجداره باید از یک  استاد حرفه ای دقیق و مسئولیت پذیر برای نصب آن کمک بگیرید  و همچنین مواد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به طور موثر از بروز مه گرفتگی جلوگیری شود.

چگونه می توانم از تراکم در قسمت بیرونی شیشه دوجداره جلوگیری کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =