زیبایی شناسی مربوط به معماری داخلی، سبب خلق ایده هایی می شود که محصولاتی مانند پنجره با شیشه های دو جداره را روح تازه ای می بخشد. برای نمونه شیشه های دکوراتیو و زیبایی که طراحی می شوند زیبایی محیط داخلی را افزایش می دهند. امروزه شیشه ها و پنجره ها مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته اند. در صورتی که پنجره های دو جداره در خانه و یا محیط کار خود دارید و یا سعی دارید تا تهیه کنید، باید استین گلاس را بشناسید. استین گلاس چیست؟ این محصول که هنری دست ساز است، به جای شیشه های معمولی و شفاف به کار می رود.

طراحی بسیار هیجان انگیز و زیبایی فوق العاده آن الهام گرفته از هنر شیشه سازی قرن های گذشته است. استفاده از شیشه های رنگی و قرار گرفتن این رنگ ها در کنار هم سبب شهرت و محبوبیت استین گلاس شده است. در ادامه به بررسی این نکته خواهیم پرداخت که استین گلاس چیست و کاربرد آن در پنجره دو جداره چیست. با ما همراه باشید.

نخست آن که استین گلاس چیست؟

شیشه های رنگی که به کمک دست طراحی می شوند و در کنار هم قرار می گیرند و عنصری دکوراتیو هستند را استین گلاس می نامیم. این محصول را با نام استین گلاس و یا استند گلاس هم می شناسیم. در واقع شیشه های رنگی در اندازه و ضخامت های مختلف در کنار هم چیده می شوند و طرح خاصی را به وجود می آورند. این تکه های شیشه به کمک سیم هایی از جنس قلع که جدا کننده شیشه ها هستند، بند کشی می شوند. اگر به کلیسا ها، موزه ها، کاخ های قدیمی و خانه های قدیمی رفته باشید، حتما شیشه هایی با طراحی رنگی را دیده اید. در واقع این شیشه ها را از گذشته استین گلاس می نامیده اند. اما نکته بسیار مهم که امروز سبب توجه بسیار به این محصول شده است، استحکام بالای آن است. این سبک از مونتاژ سبب ایجاد یک ساختار مستحکم شده است. هم چنین به کار رفتن فلز در این ساختار، مقاومت در برابر عبور گرما و سرما را به شدت افزایش داده است.

نخست آن که استین گلاس چیست؟

کاربرد استین گلاس در پنجره دو جداره چیست؟

استین گلاس امروز به عنوان یک صنعت مهندسی شده و دقیق، یکی از مهم ترین المان های تزئینی و دکوراتیو در طراحی داخلی ساختمان است. با توجه به آن که سازه های نو و مدرن بیش از گذشته از پنجره دو جداره استفاده می کنند، تناسب استین گلاس با شیشه های دو جداره اهمیت بسیاری یافته است. با افزایش مخاطبان و علاقه مندان به استین گلاس، شیشه هایی تولید شده اند که در قسمت های مختلف کاربرد دارند. برای نمونه استفاده از شیشه استین گلاس در پنجره دو جداره یکی از جذاب ترین کاربرد های آن است. زیبایی لوکس و بی مانند این نوع شیشه، محیط خانه، محیط کار، محیط آموزشی و…را زیبایی دو چندان می بخشد. امروز برند های مطرحی در سطح جهان در حال تولید شیشه های استین گلاس با طرح ها و رنگ های بی مانند هستند.

دیگر کاربرد های استین گلاس

علاوه بر پنجره های دو جداره خانگی؛ استفاده از شیشه استین گلاس برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط هایی چون کافه، رستوران، فروشگاه و…نیز طرفداران بسیاری دارد.

دیگر کاربرد های استین گلاس:

برای اطلاع از قیمت پنجره هافمن با سایت پایتخت وین تماس بگیرید.

چرا باید از استین گلاس در پنجره های دو جداره استفاده کنیم؟

  1. کاهش میزان مصرف انرژی تا 45 درصد
  2. عایق حرارت
  3. عایق رطوبت
  4. مقاوم در برابر اشعه uv
  5. مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار
  6. جلوگیری از ایجاد نم زدگی
  7. عایق صوت تا 30 دسیبل
  8. ایمنی بسیار بالا
  9. زیبایی منحصر به فرد

استین گلاس، مناسب برای هر سبک

بسیاری از افراد تصور می کنند که شیشه های رنگی تنها برای محیط سنتی مناسب هستند. با توجه به طرح ها و نقش و نگار مدرن و جذابی که در تولید آن ها به کار رفته است این تصور کاملا اشتباه است. شما می توانید در سبک هایی چون مدرن، کلاسیک، اروپایی، شرقی، مینیمال و…طرح مناسب و ایده آل خود را به کار ببرید. بنابر این هم پنجره دو جداره و هم زیبایی دو چندان خواهید داشت.

استین گلاس، مناسب برای هر سبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =