چوب یک ماده زنده است. از نظر دوام هم این مزیت اصلی و هم عیب اصلی آن است. جذاب است، می تواند با تمام دکوراسیون ها مطابقت داشته باشد و پوشش های متفاوتی دریافت کند. و در صورت لزوم می توان آن را سمباده زد که مثلا در مورد پنجره پی وی سی اینطور نیست.

از سوی دیگر، یک پنجره چوبی باید به طور منظم نگهداری شود. کیفیت این تعمیر و نگهداری، عمر یک پنجره یا درب چوبی را تعیین می کند. یک درب پنجره چوبی با نگهداری خوب می تواند تا 50 سال دوام بیاورد.

شما می توانید قیمت پنجره هافمن را از ما بپرسید.

مزایای متریال چوب برای درب و پنجره

مزایای متریال چوب برای درب و پنجره  

زیبایی

چوب زیبا و پیچیده است و هماهنگی بسیار خوبی با ساختار خانه ایجاد می کند، خواه سنگ تراشی، گچ و یا مواد دیگر باشد. از آنجایی که کار با این متریال آسان است، انواع مختلفی از درها و به خصوص پنجره ها با جزئیات بسیار کار شده و حک شده در چوب وجود دارد. در واقع خانه ای با در و پنجره های چوبی بسیار زیباست.

دوام

با این حال، چوب یک ماده بادوام است و همانطور که در زیر مشاهده خواهد شد، مدت زمان آن بستگی زیادی به مراقبت از آن دارد. دوام این ماده زمانی ثابت می شود که خانه های قدیمی را خراب کنیم، جایی که همه چیز خراب است، اما چوبی که در معرض باران قرار نگرفته است، محکم می ماند.

مقاومت

همچنین چوب به شرط استفاده و نگهداری درست یک ماده بسیار مقاوم است، زیرا از آن برای ساخت سقف خانه ها استفاده می شود. البته در مورد پنجره ه به خصوص باید نحوه استفاده از چوب و مدل پنجره را تحلیل کرد اما در کل کاملا مقاوم است.

معایب متریال چوب برای درب و پنجره ها

تمیز کردن

به عنوان یک عیب می توان به موضوع تمیز کردن اشاره کرد، زیرا چوب ماده ای است که نمی تواند خیس شود و مخصوصاً در مورد پنجره ها به دلیل جزئیات زیاد تمیز کردن بسیاری از آنها دشوار می شود. یادم

رطوبت

رطوبت مشکل اصلی چوب است و به همین دلیل استفاده از آن در مناطقی که در معرض باران هستند یا ممکن است آب وجود داشته باشد توصیه نمی شود. به طور کلی، یک سایبان در بالای پنجره های باز قرار می گیرد تا از تماس با باران جلوگیری شود. دوام چوب بستگی زیادی به این مراقبت با رطوبت دارد.

موریانه ها

چوب نیز می تواند مورد حمله موریانه ها قرار گیرد و در صورت عدم مراقبت مناسب، عواقب دراز مدت آن بد خواهد بود که می تواند منجر به خراب شدن قطعه شود. یک توصیه در این مورد این است که از چوب های بسیار نرم یا متخلخل که راحت ترین حمله هستند خودداری کنید.

چوب طبیعی و چوب صنعتی چیست؟ تفاوت در چیست؟

چوب های طبیعی در مقایسه با اکثر چوب های صنعتی گران تر و بادوام تر هستند. انواع چوب هایی که تاکنون دیده شده اند چوب طبیعی به حساب می آیند، چوب های صنعتی، می توانند از طریق تراشه های چوب مخلوط شده با چسب تشکیل شوند و یا روکش های چوبی روی هم قرار گرفته و تا ضخامت مطلوب به دست اید، برخلاف تبلیغات این چوب ها دوام چندانی ندارند و بسیار مستعد کپک زدن، فاسد شدن و پوسیدگی هستند.نمونه چوب های مصنوعی عبارتند از : تخته سه لا، نئوپان، MDF، MDP، HDF.

چوب طبیعی و چوب صنعتی چیست؟ تفاوت در چیست؟

در و پنجره های چوبی برای هر خانه ای مناسب اند؟

استفاده از در و پنجره های چوبی برای همه  خانه ها مناسب نیست، زیرا برای یافتن متریال مناسب باید به پیشنهاد معماری هر ساخت و ساز توجه کرد. در ساخت و سازهای مدرن تر، استفاده از آلومینیوم و حتی شیشه برای ترکیب بهتر با این پیشنهاد مناسب تر است.

چوب بیشتر برای محیط های روستایی یا سبک خاص است، اما همانطور که در بالا گفتیم ،  استفاده از آن باید بخشی از یک پیشنهاد باشد و بدون در نظر گرفتن کل پروژه به صورت مجزا مورد استفاده قرار نگیرد.

با چوب مدل های بسیار ظریفی را می توان اجرا کرد و مطمئناً به فاکتور زیبایی و پیچیدگی بسیار می افزاید. همچنین زمانی که فرد بخواهد محیطی روستایی تری طراحی کند ،  در این موارد در و پنجره های چوبی عالی هستند، می توانیم آن را به عنوان یک مزیت در نظر بگیریم. اما مقاوم نبودن چوب در مقابل رطوبت و موریانه ها را نیز فراموش نکنید. البته استثنائاتی در مورد انواع چوب و پرداخت هایی نهایی برای مصون ماندن از این عوامل وجود دارد که در بحث ما نمی گنجد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =