منظور از یراق آلات پنجره همان قطعاتی است که باعث باز و بسته کردن پنجره دوجداره می‌ شود و کار با آن ها را راحت‌ تر می‌ کند. حال اینکه کیفیت یراق آلات چگونه باشد، روی کارکرد پنجره‌ های upvc تا حد زیادی تاثیرگذار است. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که در مورد اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره‌ های upvc صحبت کنیم. موردی که حتماً قبل از خرید باید آن را در نظر داشته باشید تا بتوانید پنجره‌ های با کیفیتی را تحویل بگیرید.

معرفی یراق آلات پنجره upvc

یراق آلات پنجره‌ های مختلف از جمله پنجره دوجداره کشویی upvc یا دیگر انواع پنجره‌ ها قطعاتی به حساب می‌ آیند که کار با پنجره را آسان‌ تر می‌ کنند. یعنی شما با استفاده از آن ها خیلی راحت‌ تر می‌ توانید پنجره را باز و بسته کنید. یراق الات به گونه‌ ای طراحی شده اند که باعث اتصال قطعات مختلف پنجره به یکدیگر می‌ شوند و معمولا شامل دستگیره‌ ها و لولاها می‌ شوند.

عوامل مختلفی هستند که می‌ توانند کیفیت را پایین بیاورند و باعث شوند که شما نه تنها نسبت به ظاهر پنجره حس بدی پیدا کنید، بلکه حین کار به آن ها هم متوجه کیفیت پایین آن ها شوید. به خاطر همین است که کیفیت یراق آلات در پنجره‌ ها اهمیت زیادی در کیفیت کلی کار دارد.

یراق آلات پنجره

ویژگی‌ های یراق آلات مناسب

برای اینکه شما یراق آلات خوبی را در پنجره دوجداره تجربه کنید، یک سری ویژگی‌ ها باید در مورد آن ها رعایت شده باشد. اولین ویژگی که اهمیت دارد، مقاومت در برابر وزن وارد شده است که معمولاً باید مقاومت ۹۰ کیلویی داشته باشد تا بتواند لنگه‌ های پنجره را به خوبی حفظ کند و در برابر آن ها به خوبی دوام بیاورد. همچنین، عواملی مانند زنگ زدگی، پوسیدگی، ضربه و فشار هم کمتر در آن ها اتفاق بیفتد. مورد بعدی جنس با کیفیت است. منظور از جنس با کیفیت یعنی اینکه پنجره بتواند دمای بیرون با درون را به خوبی متعادل کند.

همچنین، در برابر تغییرات آب و هوایی دچار مشکل نشود و آسیبی از لحاظ ظاهری در آن اتفاق نیفتد. مورد بعدی اندازه مناسب است. اگر اندازه یراق آلات تناسب نداشته باشند، نه تنها ظاهر پنجره به هم می‌ریزد؛ بلکه کار با آن هم سخت می‌ شود. پس همه این مواردی که گفتیم را قبل از استعلام قیمت پنجره دو جداره وین تک در تهران یا هر مورد دیگری حتماً در نظر بگیرید.

کیفیت یراق آلات پنجره در قسمت دستگیره

دستگیره نه تنها باید از لحاظ ظاهر کیفیت خوبی داشته باشد، بلکه کار با آن هم باید راحت باشد. زیرا مهم ترین چیزی است که روی نصب پنجره تاثیرگذار است. در واقع شما با دستگیره می‌ توانید زاویه چرخش پنجره را مشخص کنید. همچنین با استفاده از آن می‌ توانید ارتفاع پنجره‌ های دوجداره را هم تعیین کنید. اگر دستگیره مقاوم داشته باشید، حین باز شدن فشار زیادی به آن وارد نمی‌ شود. از طرفی باید به گونه ای طراحی شده باشد که زمانی که از آن استفاده می‌ کنید، فشار اصلی را به قاب و پروفیل و به طور متوازن و متعادل پخش کند.

دستگیره باید شبیه به یک اهرم قدرتمند عمل کند. رنگی هم که روی دستگیره زده می‌ شود، هم می‌ تواند روی زیبایی ظاهری تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. معمولاً رنگ دستگیره را به صورت چند لایه استفاده می‌ کنند تا در برابر سایش رنگ، شست و شو و ضربه به خوبی دوام بیاورد. قطعاتی که داخل دستگیره استفاده می‌ کنند، شامل پیچ، رزوه و آلیاژ با کیفیت است. همه این‌ ها می‌ تواند باعث شود که شما پنجره‌ ای با یراق آلات عالی مخصوصاً از نوع دستگیره داشته باشید.

کلام پایانی

خرید پنجره دوجداره نیازمند این است که به کیفیت یراق آلات هم توجه داشته باشید. ما در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که یراق آلات چه اهمیتی در کیفیت پنجره‌ ها دارند و چه ویژگی‌ هایی در آن ها را باید در نظر بگیرید. برای استعلام قیمت پنجره دو جداره آلومینیوم ترمال بریک یا دیگر انواع پنجره‌ های دوجداره به وب سایت پایتخت وین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =