خیلی از شما اگر یک حق انتخاب برای نصب پنجره داشته باشید، قطعاً به سراغ پنجره دوجداره می‌ روید. پنجره دوجداره می‌ تواند عاملی برای صرفه‌ جویی در استفاده از لوازم سرمایشی و گرمایشی باشد. مهم تر از همه اینکه از انتقال سر و صدا جلوگیری کرده و یک انتخاب عالی برای افرادی است که در محیط‌ های شلوغ زندگی می‌ کنند.

اما به هر حال در فصل تابستان نیاز پیدا می‌ کنید که پنجره‌ ها را باز نگه دارید. پس حتماً به توری نیاز است اما اصول چسباندن توری به پنجره دوجداره با پنجره معمولی متفاوت است. در این قسمت نکات چسباندن توری برای این پنجره‌ ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

پاکسازی سطح

اولین موردی که باید در نظر بگیرید، این است که سطح پنجره به خوبی پاکسازی شده و  به طور کامل تمیز و خشک باشد. اگر لکه، گرد و غبار، چربی یا روغن روی سطوح وجود داشته باشد، چسبندگی توری به خوبی انجام نمی‌ شود. پس حتماً باید با آب و صابون و شوینده مناسب آن را به درستی تمیز کنید.

استفاده از چسب مناسب

فرقی ندارد که قيمت پنجره دوجداره upvc در تهران چقدر از آب درآمده باشد، در هر صورت حتی اگر شما بهترین پنجره را هم داشته باشید، برای چسباندن توری به آن باید از چسب مناسب استفاده کنید. معمولاً چسب‌ های مخصوص پنجره و توری به صورت جداگانه فروخته می‌ شوند. چسب‌ های سیلیکونی هم گزینه مناسبی هستند. چسب‌ هایی که گفتیم در برابر تغییرات دمایی و آب کاملاً مقاوم هستند و چسبندگی و ثبات عالی را برای توری ایجاد می‌ کنند.

قرار دادن چسب به صورت یکنواخت

زمانی که می‌ خواهید توری را بچسبانید، چسب به صورت یکنواخت روی سطح پنجره و لبه‌ های توری قرار بگیرد. از استفاده بیش از حد از چسب جلوگیری کنید، زیرا کار را خیلی کثیف از آب در می‌ آورد.

چسباندن توری به پنجره

فشار دادن و نگه داشتن

مورد دیگری که به عنوان اصول چسباندن توری باید به آن دقت کنید، این است که بعد از اینکه چسب را ریختید، یک فشار ملایم روی توری وارد کنید. مدت زمانی دستتان را نگه دارید تا توری به طور کامل به پنجره اتصال پیدا کند. معمولاً توصیه می‌ شود که توری چند ساعت در همان حالت بماند. یعنی پنجره را باز یا بسته نکنید تا به طور کامل خشک شود و چسبندگی آن به ثبات برسد.

توجه به مدت زمان خشک شدن

فرقی ندارد که شما پنجره دوجداره کشویی upvc استفاده می‌ کنید یا پنجره معمولی. در هر صورت باید مدت زمانی را صبر کنید تا چسب توری به طور کامل بچسبد و خشک شود. مدت زمان خشک شدن آن بستگی به شرایط محیطی و نوع چسب دارد. معمولاً در مناطق مرطوب باید مدت زمان طولانی‌ تری صبر کنید.

اندازه‌گیری دقیق و اصولی

اگر خودتان قصد دارید توری را به پنجره بچسبانید، حتماً از قبل به دقت اندازه‌ گیری را انجام دهید تا برش شما دقیق باشد. در غیر این صورت ممکن است توری کمی بزرگتر یا کمی کوچکتر باشد که هرگز کار را تمیز از آب در نمی‌ آورد و ظاهر خوبی را ایجاد نمی‌ کند.

استفاده از چسب‌ های مناسب برای توری پنجره

چسب‌ های مختلفی هستند که برای چسباندن توری استفاده می‌ شوند. چسب فوم دو طرفه، چسب ویژه برای توری و چسب سیلیکون در این دسته‌ بندی قرار می‌ گیرند اما اگر بخواهیم از بین آن ها یک مورد را به عنوان بهترین انتخاب کنیم، باید به چسب فوم دو طرفه اشاره کنیم.

این چسب‌ ها به گونه ای طراحی شدند که روی دست شما حالت چسبندگی ندارند. یک سمت آن ها پرزدار است که به توری کاملاً متصل می‌ شود. برای توری‌ های سبک گزینه بسیار عالی است. اگر توری پلاستیکی دارید، به سراغ چسب سیلیکونی یا چسب مخصوص توری بروید.

کلام آخر

چسباندن توری به پنجره دوجداره نیازمند رعایت یک سری نکات است که در این مقاله آن ها را برایتان توضیح دادیم. اگر این نکات را رعایت کنید، قطعاً می‌ توانید چسباندن توری را به تمیزترین شکل ممکن انجام دهید. اگر هم قصد خرید پنجره‌ های دوجداره در انواع مختلف را دارید یا می‌ خواهید از قیمت پنجره دوجداره هافمن، وین تک، ویستا و غیره آگاهی پیدا کنید، سایت پایتخت وین یکی از بهترین گزینه‌‌ هاست که با کیفیت‌ ترین پنجره‌ های دوجداره را ارائه می‌ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هجده =