یکی از تجهیزاتی که در ساخت درب و پنجره های دوجداره استفاده می شود، اسپیسر پنجره دو جداره است. اسپیسر در بین شیشه های داخلی و خارجی پنجره نصب شده و وظایف متعددی دارد. برای بررسی بیشتر و معرفی اسپیسر پنجره دو جداره با ما همراه باشید.

معرفی اسپیسر

اسپیسر پنجره دوجداره یک عنصر ساختاری است که در سیستم پنجره‌ های دوجداره به کار می ‌رود. این اسپیسر در فاصله بین شیشه ‌های داخلی و خارجی پنجره واقع شده و وظیفه ایزولاسیون حرارتی و صوتی را بر عهده دارد. در ادامه به ویژگی های اسپیسر می پردازیم. این تکنولوژی برای پنجره های دوجداره و مدرن طراحی شده که امروزه با توجه به استاندارد های ساخت پنجره، در ساختمان های تازه ساخت نصب می شود.

اگر قصد خرید پنجره دوجداره کشویی upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی در طرح ها و اشکال مختلفی را دارید، برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت آن ها به مجموعه پایتخت وین مراجعه کنید.

 

ویژگی ‌ها و کاربرد های اسپیسر پنجره دوجداره

در ادامه به بیان ویژگی ‌ها و کاربردهای اسپیسر پنجره دوجداره می پردازیم:

عایق حرارتی

این نوع اسپیسر باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به خارج و برعکس می‌ شود. این خصوصیت موجب بهبود بهره‌ وری انرژی در ساختمان ‌ها می ‌شود. کاربرد های اسپیسر ها با توجه به خصوصیات فنی و مشخصات مختلف آن ها متفاوت است و برای بهبود عملکرد پنجره‌های دوجداره نقش مهمی دارند.

عایق صوتی

اسپیسر پنجره دوجداره موجب کاهش انتقال صداها از محیط خارجی به داخل ساختمان یا برعکس می‌ شود. این خاصیت بهبود کیفیت صوتی در داخل ساختمان را فراهم می ‌کند. در نظر داشته باشید اسپیسر به عنوان یک عنصر کنترل‌ کننده ترمیم بین دو لایه شیشه نقش دارد و میزان ورود یا خروج هوا را کنترل می‌ کند. این ویژگی باعث بهبود کیفیت انرژی در سیستم پنجره می‌شود.

اسپیسر پنجره دو جداره

دارای گاز جهت عدم بخار پنجره

این نوع اسپیسر دارای گاز مخصوص بوده که برای جلوگیری از تشکیل بخار درون پنجره ایجاد شده است. همچنین این گاز برای عایق بندی بهتر پنجره و جلوگیری از انتقال انرژی استفاده می شود. پس به طور کلی اسپیسر پنجره دوجداره به عنوان یکی از عناصر مهم در بهبود عملکرد حرارتی و صوتی پنجره ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به توسعه سیستم ‌های پنجره مدرن کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پنجره دو جداره ویستا بست در تهران با مجموعه پایتخت وین در ارتباط باشید.

 

مراحل نصب اسپیسر در شیشه دوجداره

نصب اسپیسر پنجره دوجداره فعالیت تخصصی بوده و در مجموعه های ساخت درب و پنجره های دوجداره طراحی می شود. این مراحل تکنیک و تخصص خاصی داشته که نیازمند دقت و مراعات زیادی است. در ادامه به مراحل ساخت و نصب اسپیسر در شیشه دوجداره می پردازیم.

آماده‌ سازی پنجره و قطعات مورد نظر

در قدم اول پنجره را برای نصب اسپیسر پاک سازی می کنند. باید هیچ مانعی برای گرد و خاک در زمان نصب شیشه پنجره دوجداره وجود نداشته باشد.

نصب اسپیسر

پس از آماده سازی، اسپیسر با دقت بر روی سطح پنجره قرار می گیرد. باید شیشه به صورت دقیق و بدون هیچ ایرادی در پنجره جایگذاری شود.

نصب قطعات مورد نیاز

برای ثابت شدن اسپیسر پنجره از قطعات ثابت‌کننده مناسب استفاده می کنند. ابزار های خاصی برای ثابت نگه داشتن آن وجود دارد که به وسیله ابزار ها ثابت و محکم می شود. باید اسپیسر به درستی با لبه ‌ها و قسمت ‌های داخلی و خارجی پنجره انطباق داشته باشد و هیچ نقاط خالی یا فاصله اضافی وجود نداشته باشد.

هواگیری لایه شیشه ای پنجره

اسپیسر با گاز یا ماده خاصی پر می شود. وسط دو شیشه باید عاری از هوا باشد. این اقدام به بهبود عملکرد حرارتی و عایق بندی موثر سیستم کمک می ‌کند. گاز آرگون و کریپتون، گاز های مناسبی است که برای شیشه پنجره های دوجداره استفاده می شود.

انواع اسپیسر شیشه دوجداره

در ادامه انواع اسپیسر شیشه دوجداره را بررسی می کنیم:

اسپیسر تک مهره

یکی از انواع اسپیسر ها، نوع تک مهره است که با یک مهر و موم جمع آوری می شوند. در این نوع سیستم، از درزگیر بوتیل آلی در اسپیسر استفاده می شود. هدف از آن مانع ورود رطوبت است ولی به طور کلی استحکام بالایی ندارد. در نتیجه در پنجره های پر از گاز از نشت گاز به طور کامل جلوگیری می کنند.

اسپیسر دو مهره

یکی دیگر از اسپیسر ها، نوع دومهره است که نسبت به سیستم های تک مهره، مهر و موم بالا تری دارد. این سیستم دارای یک سیلات اولیه و ثانویه است. همچنین از ترکیب آلی بوتیل، برای جلوگیری از نفوذ آب و از بین رفتن گاز استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اسپیسر پنجره دو جداره، استعلام قیمت پنجره دو جداره آلومینیوم ترمال بریک و قیمت پنجره دو جداره وین تک در تهران با کارشناسان فروش مجموعه پایتخت وین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + سه =