یکی از جذابیت های سازه های مدرن، استفاده از عناصر ایمن و زیبا است. این عناصر محیط داخلی و گاه نمای بیرونی ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهند. شاید مهم ترین عنصری که به صورت مشترک در داخل و بیرون ساختمان جلوه دارد، پنجره ها باشند. امروزه با توجه به اصول نوین معماری، استفاده از پنجره های دو جداره به جهت عایق نمودن محیط داخلی مورد توجه قرار دارد. استفاده از پنجره های دو جداره مزایایی بی نهایت دارد که هر یک به گونه ای آرامش محیط را افزایش می دهند. این پنجره ها در محیط خانه یا محیط اداری و آموزشی مورد نیاز هستند و مهم ترین نکته نوع نصب آنان است.

خرید پنجره دو جداره از نمایندگی وین تک

دقت کنید که اگر فرآیند نصب پنجره های دو جداره به خوبی انجام نشود، احتمال آسیب به شیشه ها وجود خواهد داشت. یکی از مهم ترین نکات در پنجره های دو جداره درزگیری و آب بندی در هنگام نصب است. به این منظور ما از چسب سیلیکون که نوعی ماده پلیمری است استفاده می کنیم. اما آیا می دانید کاربرد چسب سیلیکون در عایق کردن پنجره های دو جداره چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

درز گیری و عایق نمودن پنجره های دو جداره!

استفاده از پنجره های دو جداره، در درجه نخست به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش میزان مصرف سوخت انجام می شود. این نوع پنجره ها محیط را در برابر ورود و خروج انرژی ایمن می کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که پنجره ها به خوبی درزگیری و آب بندی شده باشند. در هنگام نصب پنجره های دو جداره آلومینیومی و upvc، پس از اتمام فرآیند نصب، به قصد عایق بندی پنجره از چسب سیلیکون استفاده می شود. هم چنین ممکن است به دلایل مختلف و پس از گذشت زمان نیاز به استفاده از چسب سیلیکون برای عایق کردن پنجره های دو جداره دوباره اتفاق افتد. اما چسب سیلیکون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

درز گیری و عایق نمودن پنجره های دو جداره!

چسب سیلیکون چیست؟

این نوع چسب پلیمری، ساختار شیمیایی بسیار قدرتمندی دارد. ساختاری که سبب شده از این محصول در شرایط مختلف دمایی استفاده شود. به عبارتی در شرایط دمایی مختلف، از منفی 70 درجه سانتی گراد تا 200 درجه سانتی گراد می توان از سیلیکون استفاده کرد. این محصول در شرایط آب و هوایی گوناگون مقاوم است و در برابر عوامل محیطی مختلف استحکام بالایی دارد. نکته بسیار مهم این است که کاربرد چسب سیلیکون در عایق کردن پنجره های دو جداره به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت است. در واقع کاربرد اصلی این چسب در صنایع مختلف درز گیری و عایق بندی است.

چسب سیلیکون و عایق بندی پنجره های دو جداره!

چسب سیلیکونی برای مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی مختلف کاربرد های بسیاری دارد. انواع چسب رنگی و شفاف وجود دارد که برای درزگیری پنجره های دو جداره از چسب سیلیکونی بدون رنگ استفاده می شود. نوع اجرای این چسب نیازمند تخصص و دقت بسیار است چرا که پس از خشک شدن به سختی قابل خراشیدن خواهد بود. استحکام و ثبات بالای این محصول همواره مورد توجه بوده است. چسب سیلیکونی در دو نوع سیلیکون خالص و سیلیکون ماستیک موجود است.

چسب سیلیکون و عایق بندی پنجره های دو جداره!

ویژگی های منحصر چسب سیلیکون:

چرا در عایق بندی پنجره های دو جداره از چسب سیلیکون استفاده می شود؟

این محصول از مواد درجه یک تولید شده است و به سرعت جذب می شود. انتخابی ایده آل برای پوشاندن ترک و درز گیری پنجره های دو جداره است و قیمت بسیار مناسبی هم دارد. چسب سیلیکون بر خلاف بسیاری از انواع چسب پس از خشک شدن و گذشت زمان دچار ترک خوردگی نمی شود. هم چنین پس از اجرا به سختی از سطح جدا می شود.چرا در عایق بندی پنجره های دو جداره از چسب سیلیکون استفاده می شود؟

دیگر کاربرد های چسب سیلیکون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =