با شروع فصل سرما اغلب ما دغدغه گرم کردن منزل و کاهش مصرف انرژی را داریم . گرمایش حدود 70 درصد انرژی مصرفی در محل زندگی را مصرف می کند. گرمایش مناسب به کاهش مصرف انرژی کمک می کند. نکات ما به شما نشان می دهد که چگونه مصرف انرژی را کاهش دهید.

 دمای مناسب اتاق

آب و هوای مناسب برای منزل دمای 18 تا 22 درجه سانتیگراد و رطوبت بین 40 تا 60 درصد است. هر درجه در هزینه های انرژی قابل توجه است. یک درجه سانتیگراد حدود شش درصد صرفه جویی می کند. عمدتاً به این دلیل است که ارزش یکسانی دما در هر اتاق را ندارد. علاوه بر این، هر اتاق دمای ایده آل خود را دارد:

اتاق نشیمن: حدود 20 درجه

اتاق خواب: 16 تا 18 درجه

اتاق مطالعه: 20 درجه

آشپزخانه: 18 درجه

حمام: 23 درجه

اتاق کودک: 20 تا 22 درجه

رادیاتور را آبگیری کنید

برای اینکه رادیاتورها به طور موثر گرم شوند، گرمایش باید سالانه در ابتدای دوره استفاده از وسایل گرمایشی، هواگیری شود. در بیشتر موارد این کار به راحتی با استفاده از کلید مخصوصی انجام می شود. قبل از اینکه دریچه هواکش را باز کنید، یک ظرف کوچک زیر آن قرار دهید تا آب نشتی گرفته شود و یک پارچه آماده داشته باشید.

کلید هواکش برای هواگیری رادیاتور مناسب است.

حالا شیر ترموستاتیک را کاملا باز کنید و بگذارید رادیاتور گرم شود. سپس به طور مختصر دریچه هواکش را باز کنید تا هوا خارج شود و فقط آب گرم خارج شود. سپس شیر را دوباره محکم ببندید. اکنون می توانید دوباره ترموستات را کم کنید.

رادیاتور را آبگیری کنید

درزهای در و پنجره ها را بگیرید

درزهای در و پنجره ها را بگیرید

درزهای پنجره ها و درها می تواند منجر به ورود هوای سرد و بیرون رفتن گرما شود. برای بررسی اینکه پنجره درز یا نشتی دارد ، یک تکه کاغذ را بین قاب پنجره و ارسی پنجره محکم کنید. اگر هنگام بسته شدن قاب کاغذ بیرون نرود، پنجره در این مرحله به اندازه کافی سفت است. تست کاغذی را در چند جا تکرار کنید. اگر نشتی دارند، باید شیشه ها را دوباره سفت کنید. در مورد درهای آپارتمان یا خانه با شکاف درب باز، یک پنجره دو جداره که به اصطلاح دشمن سرما است، اغلب قابل تعویض است.

 تهویه مناسب

تهویه برای تبادل هوا مهم است. به این ترتیب می توان در مدت کوتاهی هوا را بدون خنک شدن  فضای نشیمن مبادله کرد. روش زیر برای صرفه جویی در هزینه گرمایش مناسب است:

گرمایش را خاموش کنید

پنجره را کاملا باز کنید

در صورت تمایل  درها را برای تبادل هوا  باز کنید

حداکثر ده دقیقه تهویه کنید.

 اجازه ندهید اتاق ها خنک شوند

در فصل سرما پس از تهویه هوا مجدداً پنجره ها را سریع ببندید. انرژی حرارتی زیادی در طی تهویه مداوم از بین می رود و دیوارهای اتاق خنک می شوند. سپس مدت زیادی طول می کشد تا اتاق دوباره گرم شود.

از هوای اتاق به طور موثر استفاده کنید: هیچ مبلمانی را مستقیماً در مقابل رادیاتورها یا دیوارهای سرد بیرون قرار ندهید تا هوای گرم کننده بدون مانع پخش شود و سطوح سرد دیوار را گرم کند.

برای خرید از نمایندگی وین تک با ما تماس بگیرید.

گرمایش یکنواخت

گرمایش یکنواخت

برای گرم کردن کارآمد، تامین گرما باید در فصول سرد سال یکنواخت باشد. این ارزان تر از گرم کردن مجدد اتاق های سرد است. برای انجام این کار، زمانی که از اتاق یا آپارتمان استفاده نمی شود، دما را یک یا دو سطح ترموستات کاهش دهید. برای سیستم های گرمایشی در ساختمان های مسکونی غیر معمول نیست که کاهش ساعات شب را تنظیم کنند. آب در شب کمتر گرم می شود.

سطوح ترموستات به چه معناست؟

این یک تصور غلط رایج است که شدت گرمایش خود بخاری با دستگیره چرخشی تنظیم می شود. در دستگیره چرخشی یک ترموستات وجود دارد که برای تنظیم دمای مورد نظر استفاده می شود. هنگامی که به این مقدار رسید، ترموستات به طور خودکار گرمایش را خاموش می کند. سطوح معمولاً این دماها را نشان می دهند:

سطح 1: 12 درجه

سطح 2: 16 درجه

سطح 3: 20 درجه

سطح 4: 24 درجه

سطح 5: 28 درجه

هر خط تیره روی ترموستات معمولاً به معنای یک درجه است. نمادها به این معنی است:

ستاره: -6 درجه (ضد یخ)

هلال: 14 درجه (پسرفت شبانه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =