پنجره دوجداره شرکتی، چند سالی است که به کمک پیشرفت علم و فناوری مدل جدیدی از پنجره ها به نام پنجره دوجداره به بازار عرضه شده است که آسایش و آرامش را برای همه ساکنین  به وجود آورده است.

این پنجره ها نوعی عایق صوتی و حرارتی هستند و به میزان قابل توجهی از انتقال صدا و اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کنند.

در مقایسه با درب و پنجره های قدیمی پروفیل آهنی که علاوه بر ایجاد بار اضافی به ساختمان، به مرور زمان به دلیل شرایط آب و هوایی زنگ می زند، پروفیل های pvc که اخیرا وارد بازار شده اند بسیار با کیفیت هستند و  مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی  با سازنده همراه باشید تا با ویژگی ها و قیمت این محصول آشنا شوید.

برای خرید پنجره دوجداره از نمایندگی وین تک در تهران دیدن کنید.

ویژگی های پنجره دوجداره شرکتی

پنجره های دوجداره از پنجره های دوجداره با فریم upvc ساخته می شوند. pvc جایگزینی برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت درب و پنجره می باشد و از ویژگی های بارز آن می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات آب و هوا و غیر قابل اشتعال اشاره کرد. پایه پنجره دوجداره بر پایه شیشه دوجداره است.

در این نوع پنجره دو یا چند لایه شیشه به وسیله نوار فاصله ای که در اطراف آنها قرار می گیرد از هم جدا شده و فضای بین شیشه ها با هوا یا گاز آرگون یا sf6 پر می شود.

اسپیسرها اساساً از آلومینیوم ساخته شده اند که با سیلیکاژل پر شده است که نوعی رطوبت گیر است و رطوبت هوای بین دو لیوان را جذب می کند.

ویژگی های پنجره دوجداره شرکتی

مزایای پنجره دوجداره شرکتی

امنیت پنجره های دوجداره بسیار بالاست زیرا شکستن دو لایه شیشه نیاز به فشار و انرژی زیادی دارد.

گاز آرگون که فضای بین پنجره ها را پر می کند، نوعی عایق حرارتی است و در برابر خروج گرما از بیرون ساختمان مقاومت می کند. این محصول در زمستان از خروج گرما و در تابستان از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نصب آن از هدر رفتن انرژی در ساختمان جلوگیری می کند و هزینه انرژی را کاهش می دهد.

این پنجره علاوه بر عایق حرارتی بودن از آلودگی صوتی نیز جلوگیری می کند. شیشه های دو جداره یا چند جداره به کار رفته در این پنجره ها باعث کاهش صدا و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین می شود.

پنجره های دو جداره نیازی به رنگ آمیزی ندارند و به راحتی تمیز می شوند.

گرد و غبار به راحتی در آنها نفوذ نمی کند و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

پنجره های دوجداره pvc در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و تغییر شکل نمی دهند.

استفاده از این مدل پنجره باعث کاهش هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان می شود و در نتیجه نصب آن بسیار مقرون به صرفه است.

آب بندی کامل آن از نفوذ آب به داخل در هنگام بارندگی شدید جلوگیری می کند.

آب بندی کامل آن از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و از انتقال آن به داخل ساختمان جلوگیری می کند و همچنین اثرات مخرب این اشعه را از بین می برد.

دوام و عمر طولانی این محصول و حتی قابلیت استفاده مجدد از آن پس از تخریب و بازسازی، این محصول را منحصر به فرد کرده است.

از دیگر ویژگی های این نوع پنجره غیر قابل اشتعال، مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی مانند اسیدها و بازها و مواد شیمیایی می باشد.

معایب پنجره دوجداره شرکتی

اگر در تهیه پروفیل پنجره از مواد مرغوب استفاده نشود به مرور زمان باعث شکنندگی و تغییر رنگ پروفیل می شود.

اگر گالوانیزه مورد استفاده در تولید درب و پنجره upvc مشکل داشته باشد پس از نصب می تواند شکل پنجره ها را تغییر دهد.

معایب پنجره دوجداره شرکتی

انواع پنجره دوجداره شرکتی

پنجره دوجداره کشویی

در این حالت پنجره بصورت ریلی باز و بسته می شود و می توان آن را باز یا راست باز گذاشت.  این مدل به دو نوع تک ریلی و جفت ریلی تقسیم می شود.

پنجره دو جداره از دو سمت باز خواهد شد

در این حالت، پنجره در جهت لولایی از یک جهت باز می شود، یا با دادن دسته به سمت بالا.  این مدل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا از یراق آلات بسیار مقاوم ساخته شده است.

پنجره دو جداره از یک طرف باز می شود

در این حالت پنجره فقط در یک جهت و به صورت لولایی باز و بسته می شود.  این مدل یکی از پرکاربردترین انواع درب و پنجره دوجداره می باشد و اکثر افراد از این نوع پنجره استفاده می کنند.

پنجره دوجداره فرانسوی با آسیاب متحرک

این نوع پنجره دارای یک میلیون در حال حرکت است و با باز شدن یکی از دریچه ها، میلیون نیز باز می شود.  وقتی پنجره فرانسوی باز می شود، هیچ ستونی در وسط پنجره ها وجود ندارد.

پنجره دوجداره فولکس واگن

در این حالت پنجره مانند درب خودروهای فولکس واگن باز و بسته می شود به طوری که ابتدا به داخل می آید و سپس روی ریل خودش قرار می گیرد.  این نوع پنجره برای مکان هایی مانند ویلا بسیار مناسب است.

 پنجره دوجداره آکاردئونی

در این حالت پنجره مانند آکاردئون باز و بسته می شود.  وقتی باز می شود، تمام لولاها به یک طرف تا می شوند و از یک طرف روی یک لولا ثابت قرار می گیرند.

سخن نهایی

در این مقاله به معرفی پنجره دوجداره شرکتی، انواع و مدل های آن و همچنین مزایا و معایب آن پرداختیم.  همانطور که گفتیم این پنجره ها عایق صوتی و حرارتی خوبی هستند و از ورود و خروج صدا و همچنین هوای سرد و گرم از ساختمان جلوگیری می کنند.  امیدواریم این مقاله در انتخاب پنجره ای با کیفیت و مناسب به شما عزیزان کمک کرده باشد.

سخن نهایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =