یکی از روش های جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان و فضای داخلی، استفاده از نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره است. برای بررسی روش های آب بندی پنجره دوجداره با ما همراه باشید.

منظور از نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره

نوار آب بندی با نام گسکت نیز شناخته می ‌شود که لابلای پروفیل های در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوار ها مقاوم در برابر سرما و گرما بوده و دارای انعطاف پذیری هستند که پس از باز کردن به حالت اولیه خود باز می گردد. سعی کنید از نوار آب بندی مناسبی در در و پنجره خود استفاده نمایید که در زمان فشار باد صدای سوت از پنجره شنیده نشود.

"منظور

انواع نوار گسکت پنجره دوجداره

نوار آب بندی epdm بهترین و با کیفیت ترین نوار های درزبندی پنجره های دوجداره بوده که از شاخص ها و ویژگی های آن می توانیم به طول عمر بالا در مقابل تنش ها و تغییرات آب و هوایی اشاره نماییم. این نوار به رنگ مشکی طراحی می شود و تنوع رنگی خاصی ندارد. می توانید برای انواع پنجره های یو پی وی سی و پنجره های آلومینیومی دوجداره از نوارهای درز بندی epdm استفاده نمایید.

نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره tpe جز نوار های میان رده محسوب می ‌شود. می‌ توانید در رنگبندی های مختلف این نوار را خریداری نمایید. در پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد. نوار تی پی ای به صورت دو جزئی ساخته شده و از ویژگی های آن محسوب می شود. در ادامه به سایر گسکت پنجره دوجداره می پردازیم.

اگر قصد خرید پنجره های دوجداره آلومینیومی، پنجره های دوجداره upvc و تجهیزات آن ها را دارید، به سایت پایتخت وین مراجعه کرده و از سایت محصول مد نظر خود را ثبت سفارش نمایید. در صورتی که سوالی در مورد مباحث مطرح شده انواع پنجره های دوجداره و مشتقات آن دارید، می توانید با کارشناسان فنی سایت پایتخت وین در ارتباط باشید. جهت اطلاعات بیشتر مجموعه پایتخت وین تماس حاصل نمایید.

یکی از نوار های قدیمی و با کیفیت جهت درزگیری درب و پنجره ها، نوار های سیلیکونی بوده که از تنوع رنگی برخوردار است. این نوار های سیلیکونی در سیستم های پنجره کرتن وال به کار رفته ولی به صورت متوسط عمر کوتاه تری نسبت به نوار های دیگر دارند.

"منظور

یکی دیگر از انواع نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره، نوارهای لاستیکی پی وی سی بوده که به عنوان بی کیفیت ترین نوار ها  محسوب می ‌شود. این نوارها عمر بسیار کوتاهی داشته و باید در زمان استفاده به نوع آب و هوا توجه نمایید. نوارهای pvc در مدت کوتاهی دچار ترک خوردگی شده و تحمل فشار و تنش نوارهای لاستیکی بسیار کمتر از سایر نوارهای حرارتی است. می توانید در تنوع رنگ مختلفی این نوارها را تهیه نمایید.

موارد مهم در زمان ساخت گسکت پنجره

این نوار ها برای افزایش کیفیت پنجره ها کاربرد دارد و اگر از متریال های نامناسبی تولید شود، نارضایتی مشتریان را به همراه خواهد داشت. در زمان خرید نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره، باید به ضریب عایق حرارتی و صوتی پنجره ها توجه نمایید. همچنین میزان تاثیر مخرب بر محیط زیست نیز اهمیت داشته و باید به آخر رضایت مشتریان را جلب نماید.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره بود. سعی کردیم در مورد نوارهای مجاز و غیرمجاز صحبت نماییم. به صورت کلی نوار های epdm حدود ۱۵ سال عمر مفید دارد و در رنگ مشکی تولید می شود. نوار های tpe قابل بازیافت بوده و حدود ۱۰ سال عمر مفید دارد. این نوار ها را می توانید در تنوع رنگی خریداری نمایید.

نوار های سیلیکونی حدود 7 الی 8 سال عمر مفید داشته و می توانید با توجه به تنوع رنگی و انواع آن خریداری نمایید. تنها نوار مجاز، نوار آب بندی یا گسکت پنجره دوجداره pvc بوده که قابل بازیافت است ولی نهایتا دو سال عمر مفید برای کاربران خواهد داشت. تمامی موارد ذکر شده در سایت پایتخت وین موجود بوده و می توانید از سایت پایتخت وین تهیه نمایید. پایتخت وین با اجرای پارتیشن و شیشه های سکوریت با کیفیت در خدمت شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =