بدون شک برای درک نمای فریم لس چیست؟!  باید چرخی در داخل شهر زده باشید و ساختمان‌هایی با نمای تماماً شیشه را مشاهده کرده اید. این ساختمان‌ها از نمای فریم لس استفاده می‌کنند . امروزه استفاده از شیشه در نمای ساختمان یکی از کارهای ویژه ای است که طراحان برای ساختمان‌های اداری، پاساژ‌ها و مکان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌دهند و از آن بهره می‌گیرند. در این مقاله از سایت پایتخت وین قصد داریم به اینکه نمای فریم لس چیست و چه تفاوت‌هایی با نمای کرتین وال یا کرتن دارد بپردازیم. پس اگر شما هم شیفته نماهای تمام شیشه ای هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نمای فریم لس چیست؟!

نمای فریم لس آپارتمان

در اولین بخش از مقاله نمای فریم لس چیست؟! قصد داریم به صورت دقیق‌تر به بررسی اینکه نمای شیشه ای فریم لس چیست بپردازیم. نمای شیشه ای فریم لس نوع جدیدی از نمای خارجی ساختمان‌ها است که نما محصور از شیشه‌ها بوده و نمایی که کاربران مشاهده می‌کنند یک صفحه تمام شیشه ای است. در این نمای شیشه ای در ابتدا لامل که یک پروفیل آلومینیومی بوده به دیواره‌های ساختمان متصل می‌شود. سپس به وسیله لاستیک‌های مخصوصی عمل آب بندی و هوابندی انجام می‌شود. سپس شیشه‌ها به وسیله لقمه‌های متحرک آلومینیومی قرار گرفته و یک نمای زیبا را به ساختمان شما می‌بخشد. زمانی که شما به این نمای ساختمانی نگاه می‌کنید خبری از پروفیل‌ها و صفحات آلومینیومی نیست و تنها چیزی که مشاهده می‌کنید مجموعه از صفحه‌های شیشه ای است. و قسمت پروفیل‌ها همچون سایه ای در پشت شیشه‌ها دیده می‌شود و نمای بیرونی را فقط شیشه تشکیل داده است.

نمای فریم لس چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون شک این نما تنها بخاطر زیبایی طراحی نشده است و هدف از طراحی آن صرفاً زیبایی ساختمان نبوده و طراحان ویژگی‌های منحصر به فردی را برای این نمای ساختمانی در نظر گرفته اند که در این بخش قصد داریم به  بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم. ویژگی‌های نمای فریم لس شامل موارد زیر می‌شود:

اینها مهم‌ترین ویژگی‌های نمای فریم لس است که آن را تبدیل به یکی از خارق العاده‌ترین نماهای ساختمانی تبدیل کرده است.

کاربردهای نمای فریم لس

بدون شک این نمای زیبا کاربری‌های خاص خود را می‌طلبد و نمی توان از آن برای ساختمان‌هایی با هر کاربری استفاده کرد. بیشترین ساختمان‌هایی که در ساخت و طراحی نمای آنها از نمای فریم لس استفاده می‌شود مراکز تجاری، ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های بازرگانی هستند. همچنین علاوه بر این موارد از این نمای ساختمان به دلایل ویژگی‌های خاص می‌توانید در شرایطی خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال نمای فریم لس یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای یک ساختمان اداری در مرکز شهرهای شلوغ است. چرا که این نوع از نما کاملاً عایق صدا بوده و هیچ صدایی از بیرون نخواهید شنید و صدای خیابان‌ها و شلوغی بیرون هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

انواع نمای فریم لس

نمای فریم لس شهری

نمای فریم لس به دو نوع بسیار پرکاربرد و معروف تقسیم می‌شود که در این بخش به معرفی این دو نوع از نمای فریم لس می‌پردازیم.

نمای U Channel

این نوع از نمای فریم لس برای ساختمان‌های بسیار بزرگ کاربردی نبوده و علت نامگذاری آن استفاده از اسپیسرهایی به شکل U برای نگهداری شیشه‌ها است. به همین منظور این مدل از نمای فریم لس امکان تحمل وزن شیشه‌های سنگین را ندارد و از این نوع از نما نمی توان برای ساختمان‌های بسیار بزرگ استفاده کرد.

نمای full frameless step-unit

این نوع از نمای فریم لس به دلیل استفاده از کاست که نوع مقاومی از فریم هستند برای ساختمان‌های بلند و بزرگ مورد استفاده است. شیشه‌ها داخل فریم‌هایی با نام کاست قرار میگیرند و بر روی پروفیل‌های آلومینیومی پیچ و پرچ می‌شوند و به وسیله مهره‌ها محکم می‌شوند. این نوع از نما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

جمع بندی نمای فریم لس چیست؟!

نمای فریم لس یک نمای کاملاً شیشه ای بوده که در طراحی مدرن و جدید نمای خارجی از آن استفاده می‌شود و مصارف گوناگونی دارد. در این مقاله از سایت پایتخت وین به بررسی این نمای ساختمانی، ویژگی‌ها و انواع آن پرداختیم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =