پنجره های upvc  و پنجره های آلومینیومی دارای یک لاستیک هستند. لاستیک موجود تاثیر بسزایی در عایق بودن پنجره دارد. ممکس به تدریج لاستیک ها فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند. در ادامه قصد داریم شما را با نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره آشنا کرده و به مزیت های لاستیک آب بندی شده اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که در صورتی که از لاستیک های استاندارد از نوع epdm استفاده شود، نیازی به تعویض لاستیک پنجره نیست. در واقع این نوع لاستیک ها از هر جهت استاندارد بوده و از بین نمی رود.

توجه داشته باشید در صورتی که خاک و صدا از پنجره عبور می کند ممکن است لاستیک ها کیفیت خود را از دست داده باشند. لاستیک های موجود جهت آب بندی و هوابندی پنجره هستند و با تعویض لاستیک ها، پنجره به حالت اولیه خود بازگشته و دیگر گرد و غبار از آن عبور نمی کند و کاملا عایق است.

برای اطلاع از نمایندگی ویستا بست در تهران و شهرستان ها از ما کمک بگیرید.

چه زمانی لاستیک پنجره دوجداره نیاز به تعویض دارد؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه زمانی لاستیک نیاز به تعویض دارد و چگونه باید متوجه آن شد.

زمانی که از قسمت بازشو پنجره گرد و غبار وارد می شود ممکن است علت فرسود شدن لاستیک پنجره باشد. ( درغیر اینصورت رگلاژ پنجره را بررسی کنید)

زمانی شستشو پنجره، آب از قسمت بازشو و فریم نفوذ می کند در این صورت بایستی لاستیک را تعویض کرد. (در چنین شرایطی علاوه بر تعویض لاستیک باید رگلاژ پنجره هم بررسی شود)

زمانی که از پنجره دوجداره شما صدا عبور می کند

و هنگامی که سرما از قسمت بازشو نفوذ می کند.

موارد استفاده پنجره دوجداره

همانطور که می دانید امروزه اکثریت مردم از پنجره دوجداره استفاده می کنند. این نوع از پنجره های upvc  و پنجره آلومنیومی که از عبور صدا، گرد و غبار و سرما جلوگیری می کنند بسیار محبوب هستند و در بافت های شهری اغلب از پنجره های دوجداره استفاده می شود. حتی مالکان خانه های با بافت قدیمی برای جلوگیری از عبور سر و صدا و گرد و غبار پنجره های خود را تعویض می کنند.

از مزیت های پنجره دو جداره می توان به کاهش سر و صدا، کاهش اتلاف انرژی ، کاهش هزینه های مربوط به نظافت منزل مسکونی اشاره کرد. در حقیقت با نصب پنجره های دوجداره دیگر گرد و غباری به داخل فضای محل سکونت نفوذ نکرده و نیازی به نظافت های روزانه جهت پاک کردن گرد و غبار وجود ندارد.

البته همواره به اینکه توجه داشته باشید که پنجره دوجداره استاندارد پنجره ای است که دارای پروفیل استاندارد، یراق استاندارد و لاستیک های آب بندی و هوابندی مرغوب باشد. در ادامه ابتدا لاستیک های آب بندی و هوابندی را معرفی کرده و سپس با نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره آشنا می شویم .

ایرادات لاستیک پنجره دوجداره

متاسفانه دیده می شود، برخی از پنجره های تولید شده دارای لاستیک آب بندی و هوابندی مناسب نیستند. از لاستیک های با کیفیت پایین استفاده می شود و پس از مدتی لاستیک خاصیت هوابندی و آب بندی را از دست داده و بایستی تعویض شود.

توصیه می شود در هنگام خرید درب دوجداره به کیفیت لاستیک آب بندی و هوابندی توجه کنید.

انواع مختلف لاستیک آب بندی و هوابندی و نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک TPE: این گونه از لاستیک ها ضعیف ترین نوع لاستیک می باشد. اغلب خاکستری رنگ بوده و بر روی پروفیل UPVC جای می گیرد. گفته می شود عمر مفید این نوع لاستیک ها 2 سال بوده و پس از آن دچار شکستگی و ترک می شود

این نوع لاستیک ها قابل تعویض نیستند زیرا اتصالی بین پروفیل و لاستیک وجود دارد.

لاستیک از نوع PVC: این لاستیک نسبت به لاستیک TPE   کیفیت بهتری داشته و عمر آن 4 تا 5 سال است. و قابلیت تعویض برای آن وجود دارد

لاستیک EPDM: EPDM استاندارترین نوع لاستیک برای پنجره های دوجداره است. عمر مفید این لاستیک آب بندی و هوابندی 15 الی 17 سال است. در صورت ضرورت می توان آن را تعویض کرد.

به طور کلی بهتر است برای تعویض لاستیک های استانداری مانند EPDM با شرکت تولیید کننده تماس گرفته آن را تهیه کرده و سپس لاستیک را بر روی شیار مخصوص روی پروفیل قرار دهید و با دست فشار دهید تا کاملا جا بیفتد.

نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره ساده است. آنچه اهمیت دارد نوع لاستیک هوابندی و آب بندی پنجره است. اینکه آیا لاستیک قابلیت تعویض دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =