اگر قصد بازسازی پنجره های قدیمیتان را دارید و یا در حال ساخت و ساز پروژه های مسکونی و اداری هستید احتمالا درباره انواع پنجره های دو جداره شنیده اید در ادامه این مطلب به مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی می پردازیم که با مطالعه آن انتخاب برایتان راحت تر می شود.

بیشتر بدانید: برای اطلاع از قیمت پنجره وین تک کلیک کنید.

در زیر به مقایسه هر یک از آن ها در موارد مختفلی می پردازیم:

مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی از جهت دوام و طول عمر

یوپی وی سی: با توجه به مقاومت بالا upvc، این نوع فریم بسیار مناسب برای در و پنجره دو جداره هستند به طوری که جایگزین فریم های چوبی و آهنی شدند. این محصول با بیش از 40 سال تجربه در ساخت انواع در و پنجره UPVC محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پنجره دو جداره پیدا کرده است.

آلومینیومی: همان طور که می دانید فلز آلومینیوم در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است از این رو این نوع قاب ها ماندگاری و طول عمر بیشتری نسبت به قاب های upvc دارند.

از نظر صرفه جویی در انرژی

Upvc: پنجره های یو پی وی سی به علت اینکه عایق بسیار خوبی برای سرما و گرما هستند به مقدار زیادی هزینه قبوض ناشی از وسایل سرمایشی و گرمایشی را کاهش می دهد.

آلومینیوم: ماهیت تمامی فلزات رسانایی آن هاست و آلومینیوم نیز از این بابت مستثنا نیست. برای برطرف کردن این مشکل از تیغه هایی از جنس پلی آمید در بین ورق های آلومینیومی استفاده می شود که این ماده عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی به شمار می رود.

البته در این بخش می توان گفت راندمان انرژی در مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی بسته به نوع کیفیت متریال مصرفی می تواند متفاوت باشد.

امنیت پنجرهUPVC  و آلومینیومی

در کل می توان گفت که امنیت هردو مدل پنجره نسبت به پنجره های قدیمی به علت وجود قفل های نصب شده بر روی آن بیشتر است و حتی در صورت آسیب دیدن و تخریب شدن آن امکان وارد شدن برای دزد را فراهم نمی کند.

در این قسمت نیز باید گفت که اگر از قفل های با کیفیت و چند منظوره و یراق آلات مستحکم و مناسب استفاده شود، مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی از جهت امنیت در یک سطح خواهد بود.

ایجاد محیطی آرام و ساکت

در کل باید گفت پنجره های دو جداره به شدت مانع ورود آلودگی های صوتی به داخل منزل و محیط کارتان می شود البته این امر در پنجره سه جداره بسیار چشم گیر تر خواهد بود.

جنس قاب پنجره ها عموما تاثیر زیادی روی عایق بودن صدا ندارد و جنس شیشه در این حوزه موثر تر است.

مقایسه ظاهری پنجره های دو جداره

یو پی وی سی: این پنجره ها ظاهرا پلاستیکی به نظر می آیند و دارای رنگ بندی های مختلفی هستند که رنگ سفید رایج ترین آن هاست و از همه مدل ها ارزان تر است.

این پنجره ها علاوه بر رنگ بندی طرح های متفاوتی از قبیل طرح چوبی نیز دارند که مناسب منزل هایی با دیزاین کلاسیک و سنتی است.

آلومینیوم ترمال بریک: این دسته از پنجره ها با توجه به فلز موجود درآن مستحکم تر هستند و امکان تحمل وزن شیسشه بیشتری را دارند. از این رو قابلیت نگهداری پنجره های بزرگ تری را دارند. پس می توان با این ترفند نور طبیعی را به میزان بیشتری وارد منزل کرد.

مزیت دیگر این قاب ها، توانایی در باریک و ظریف بودن آن هاست که جلوخ زیبای تر و شکیل تری به پنجره می دهد.

جنس قاب های پنجره دو جداره آلومینیومی به دلیل استفاده از روکش پودری براق است و این ویژگی سبب خاص بودن آن ها نسبت به فریم پنجره های سادهupvc  است.

مقایسه قیمت پنجره UPVC و آلومینیومی ترمال بریک

هزینه مواد اولیه و کیفیت مراحل تولید از مهترین فاکتور ها برای قیمت گذاری بر روی هر محصولی است از این رو با توجه به بالاتر بودن قیمت آلومینیوم نسبت به یو پی وی سی می توان گفت که قیمت پنجره آلومینیوم ترمال بریک بیشتر خواهد بود اما در هر حال متغیر های دیگری نظیر کیفیت قفل ها و… نیز در هزینه نهایی موثر واقع می شوند.

سخن آخر اینکه برای مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی باید بودجه و سلیقه خود را در اولویت کار قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =