پنجره ریلی دوجداره به علت نحوه باز شدن، بسیار محبوب است و بسیاری از افراد تمایل دارند از این گونه پنجره استفاده کنند.

در واقع این نوع پنجره ها در هنگام باز به فضایی نیاز ندارند. همین نکته سبب شده است تا پنجره دوجداره ریلی جزو محبوب ترین نوع پنجره ها باشد. در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب اینگونه پنجره بپردازیم.

مهم ترین نکته در خصوص پنجره های ریلی دوجداره این است که این پنجره ها، کاملا عایق نیستند. عایق پنجره های لولایی به نسبت مدل های لولایی و دیگر مدل ها کمتر است.

جالب است بدانید که پنجره دوجداره ریلی، به علت عایق نبودن کامل در کشورهای اروپایی استفاده نمی شود و به طور کامل کنار گذاشته شده است.

برای اطلاع از قیمت توری پلیسه با نمایندگی پایتخت وین تماس بگیرد.

متریال پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره با استفاده از پروفیل upvc و پروفیل آلومینیوم تولید می شود. ابعاد یک پنجره متریال آن را تعیین می کند. به عبارتی دیگر متریال مورد استفاده برای تولید پنجره بستگی به ابعاد آن دارد.

پنجره دوجداره ریلی با پروفیل upvc

پنجره دوجداره upvc  از نوع ریلی همان پنجره upvc کشویی است. در زمان خرید این گونه پنجره به یراق آن توجه کنید. یراق roto آلمان تحمل وزن غلطک های تا وزن 200 کیلوگرم هم دارد و از متریالی مقاوم ساخته شده است. بهتر است ارتفاع پنجره از 2/10 بیشتر نباشد. و عرض هر لنگه از آن  حداکثر 1/20 باشد.

پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

در صورتی که فضای محدودی برای نصب پنجره دارید و تمایل به نصب پنجره از نوع ریلی دارید، توصیه می شود از پنجره دوجداره ریلی با متریال آلومنیوم استفاده نماید.

این نوع از پنجره ریلی نسبت به نوع upvc مقاومت بیشتری دارد. به صورت کلی متریال آلومینیومی ترمال بریک عملکرد بهتری دارد. زمانی که ارتفاع پنجره زیاد است و پنجره دارای عرض لنگه کمی است. یا اینکه پنجره در طبقات بالاتر از 5 قرار می گیرد، بهتر است متریال پنجره از نوع آلومنیوم باشد.

در طبقات بالاتر از پنج، فشار باد بر پنجره بیشتر می شود، در نتیجه مقاوم بودن آن اهمیت بیشتری دارد. این نوع متریال هزینه بیشتری به نسبت upvc دارد.

در ادامه به برخی از معایب این نوع پنجره اشاره می شود:

معایب پنجره دوجداره ریلی

عایق نبودن کامل پنجره دوجداره ریلی: در پنجره لولایی لاستیکی که مابین پنجره وجود دارد. در زمان بسته شدن با فشار به یکدیگر فشرده می شود. اما در پنجره ریلی لاستیک های موجود تنها از کنار یکدیگر می گذرند. به همین علت عدم عایق بودن 100% از معایب این پنجره شناخته می شود.

مورد دیگر محدودیت در ابعاد پنجره می باشد. پنجره دوجداره ریلی از نظر ابعاد دارای محدودیت است و نمی توان بالاتر از ابعاد مشخصی تولید شود

در صورتی که از غلطک مناسب استفاده نشود. باز و بسته کردن پنجره مشکل می شود. بایستی غلطکی مورد استفاده قرار گیرد که پنجره به سادگی باز و بسته شود.

نکته بعدی این است که تمیز کردن پنجره ریلی کمی دشوار است. به علت ثابت بودن قسمتی از شیشه تمیز نمی شود. افراد برای تمیز کردن مدل های قدیمی پنجره ریلی، لنگه پنجره را باز می کردند آنرا پایین آورده و تمیز می کردند. اما توجه داشته باشید که در پنجره های جدید این امکان وجود ندارد. در حقیقت نوع دوجداره را نمی توان باز کرد و پایین آورد. باز و بسته کردن آن نیاز به تخصص دارد.

همانطور که اشاره شد در طبقات بالایی یک ساختمان( بالتر از طبقه 5) به علت فشار هوا و وزیدن باد، پنجره دوجداره ریلی صدای مانند زوزه تولید می کند.

برطرف سازی معایب پنجره از نوع دوجداره

پنجره با یراق roto آلمان مقاومت بهتری دارد

ارتفاع پنجره ریلی نباید از 10/2 بیشتر باشد.

در صورتی که ابعاد پنجره بزرگ است حتما از متریال آلومنیوم استفاده شود تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

برای تمیز کردن این پنجره می توان قسمت ثابت پنجره را به صورت مخفی بازشو گذاشت تا امکان تمیز کردن آن وجود داشته باشد این یک نکته فنی و مهم جهت تمیز کردن پنجره های ریلی است.

در ادامه نوعی از پنجره را معرفی می کنیم که می تواند جایگزین مناسبی برای پنجره ریلی باشد.

پنجره فولکس واگنی

این نوع از پنجره به حالت درب ماشین فولکس باز و بسته می شود. پنجره های این نوع کاملا عایق هستند اما هزینه یراق آن به نسبت مدل های دیگر بالتر است. م با upvc  و هم با آلومنیوم ساخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =