مزایا و معایب توری پلیسه ای امروزه توری چین دار جایگزین پارچه و توری قدیمی شده است.  در طول تابستان، زمانی که تراس و بالکن ما اغلب باز است، ما ناخواسته حشرات ناخواسته را به فضای داخلی خود دعوت می کنیم.  یک راه حل عالی برای محافظت در برابر این مهمانان ناخواسته، بدون بستن در، توری هستند.

برای تراسها و بالکنها، توری های چین دار را توصیه می کنیم.  استفاده از توری گزینه خوبی است زیرا می توان از آن برای پنجره های دوجداره و آلومینیومی استفاده کرد.  در این مقاله مزایا و معایب توری پلیسه ای سعی داریم شما را با توری پلیسه دار و انواع آن آشنا کنیم.

قیمت توری پلیسه ای 

قیمت انواع توری پلیسه دار با توجه به استحکام و دوام فریم های آلومینیومی، مواد توری، یراق آلات مورد استفاده مانند غلطک برای حرکت روان توری متفاوت است.  با توجه به اینکه قیمت آلومینیوم بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود، در صورتی که توری از ضایعات آلومینیومی و با ضخامت های نازک ساخته شده باشد که در هنگام بستن توری، خم شدن قاب مشبک را احساس می کند، قیمت این نوع توری کمتر از  قیمت مش استاندارد  قطعا کمتر است و بنابراین طول عمر کمتری دارد.

اگر به مرور زمان حالت چین دار توری پنجره شما کیفیت خود را از دست داد (به دلیل ته نشین شدن گرد و غبار و دوده) و دیگر نمی توان آن را به راحتی جمع کرد، بهترین راه حل این است که سطح توری را با یک لیوان آب معدنی بپوشانید.

خیس کنید و کاملاً بشویید تا گرد و غبار و دوده از روی سطح پاک شود، سپس توری را به آرامی در موقعیت آکاردئونی در خطوط کراوات خود تا کنید و جمع کنید تا در جعبه خود قرار گیرد.  در این صورت دوباره روی آن آب بریزید، سپس توری را دوباره برای مدتی باز کنید و از آن استفاده کنید، خواهید دید که به راحتی حرکت می کند.

قیمت توری پلیسه ای

ویژگی اصلی مش پلیسه ای

پروفیل آلومینیومی با کیفیت بالا که پایداری و دوام می بخشد

عملکرد عالی و عمر طولانی دارد.

نگهداری از آن آسان است زیرا می توان آن را با آب شستشو داد

توری چین دار با نام های دیگری مانند توری تاشو و توری آکاردئونی در بازار موجود است.  توری های پلیسه دار انعطاف پذیری بالایی دارند و همین ویژگی (تحرک) باعث می شود این توری ها به راحتی در اسکلت آلومینیومی باز و بسته شوند.  در حالی که توری های ثابت فقط هنگام شستشو و تمیز کردن از قاب خارج می شوند.

انواع توری چین دار

توری های پلیسه دار به دو صورت تک قاب و دو قاب طراحی شده اند.  در مدل تک قاب که الان بیشتر استفاده می شود امکان جداسازی توری از قاب وجود ندارد اما در توری های چین دار دو قاب این امکان وجود دارد. در ادامه مقاله مزایا و معایب توری پلیسه ای با ما همراه باشید.

 

انواع توری چین دار

نمایندگی وین تک در تهران

توری چین دار دو قاب

توری چین دار دو قاب پشت چهارچوب یا قاب پنجره و در جمع می شود.  ظاهر در و پنجره را از حالت اولیه خارج نمی کند و جلوی دید و نور را نمی گیرد.

توری چین دار طرح چوب

با توجه به اینکه در برخی ساختمان ها پنجره های دوجداره با طرح چوب طراحی شده است، بهتر است از توری های پلیسه دار با طرح چوب استفاده شود اما این توری ها قیمت بیشتری نسبت به توری های سفید دارند.

توری آلفا

برای پنجره های کوچک و کم ارتفاع و به صورت عمودی ساخته شده است که تنها تفاوت آن با نوع افقی در حالت باز شدن آن است.

توری بتا

برای درب و پنجره های بزرگ در جهت افقی ساخته شده است و قابل نصب برای انواع درب و پنجره دوجداره، آلومینیوم، آهن و چوب می باشد.  اکثر سفارشات از این نوع توری هستند.

توری چین دار متحرک

برای درب ها و پنجره های دو جداره که پهن هستند.

توری های پلیسه دار با قرار دادن شیشه در داخل قاب آلومینیومی خود تداخلی ایجاد نمی کنند، بنابراین وقتی از داخل ساختمان به آن نگاه کنید، به نظر می رسد که هیچ شبکه ای وجود ندارد.

توری چین دار متحرک

توری چین دار مغناطیسی

جدیدترین نوع آن است و دیگر نیازی به استفاده از پیچ و ابزار دیگر برای نصب آن بر روی قاب در و پنجره نیست.

فریم یا قاب توری پنجره پلیسه معمولاً پروفیل های upvc یا آلومینیومی است و مشبکی که داخل آن قرار می گیرد معمولاً از پلی استر می باشد.  عرض زیگزاگ های این توری ها معمولاً 18، 16 یا 20 میلی متر است و در بیشتر موارد نخی که داخل توری چین دار قرار دارد و باعث باز و بسته شدن تور می شود.

معایب توری پلیسه ای

مزایا و معایب توری پلیسه ای،  توری های پلیسه دار وقتی داخل قاب آلومینیومی خود قرار می گیرند با شیشه تداخلی ندارند، بنابراین وقتی از داخل ساختمان به آن نگاه کنید، به نظر می رسد که هیچ توری وجود ندارد.

توری های چین دار برای سهولت در نصب به صورت زبانه ای هستند.

البته نصب توری های پلیسه دار برای پنجره های دوجداره و آلومینیومی باید توسط متخصصین انجام شود تا از ایرادات بعدی جلوگیری شود و طول عمر بیشتری داشته باشد.

یک راه حل عالی برای خروجی در بالکن و تراس

مناسب برای درب های بالکن تک جداره و دوجداره

ساده برای استفاده و سطح عملکرد بالا

قاب توری را به دلیل باز و بسته شدن تغییر شکل ندهید

امکان تولید در هر سایز و ابعادی طبق سفارش

تطبیق رنگ در پروفیل ها و قطعات آلومینیومی

قابلیت نصب در هر جهت دلخواه

کاهش آلودگی به دلیل توانایی تورم برای انباشته شدن

مقاومت بالا در برابر نور

معایب توری پلیسه ای

مزایای توری پلیسه ای

مزایا و معایب توری پلیسه ای،  یکی از بهترین ویژگی های توری چین دار دوجداره شستشوی آسان و بدون دردسر آن است که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.  اما چگونه آن را بدون آسیب رساندن به شبکه تمیز کنیم:

به دلیل استفاده از فایبرگلاس و مواد منعطف با مقاومت بالا در ساختار توری پلیسه پنجره دوجداره و آلومینیومی می توانید بدون نگرانی توری را از قاب خارج کرده و با آب و صابون بشویید.

اگر بخارشو دارید بدون درآوردن و با بخارشو می توانید این کار را انجام دهید و نگران آسیب جزئی و کلی توری نباشید.

مراقب باشید به هیچ وجه به ریل ها، لاستیک ها و تسمه ها آسیب نرسانید، زیرا فشار وارده به این قطعات نسبت به سایر قطعات کمتر است و ممکن است هنگام برداشتن یا جابجایی دچار مشکل شوند.

علاوه بر خود توری، پروفیل آن نیز قابل شستشو است که به راحتی می توانید آن را با مواد شوینده تمیز کنید و با توجه به ساختارش به راحتی کثیف نمی شود و اگر کثیف باشد به راحتی تمیز می شود.

مزایای توری پلیسه ای

سخن نهایی

مزایا و معایب توری پلیسه ای، اول از همه باید توجه داشته باشید که در چه فضایی می خواهید توری را نصب کنید مثلا برای فضایی مانند پنجره حمام و سرویس بهداشتی توری متحرک باشد زیرا توری و همچنین ورود حشرات  آنها همچنین از خروج آنها جلوگیری می کنند.  بنابراین برای چنین فضاهایی که محل مناسبی برای پرورش حشرات هستند باید از تورهای متحرک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =