در صورتی که در خانه یا محیط کار خود پنجره های دوجداره دارید، باید بدانید که ساختار آن ها نسبت به پنجره های معمولی پیچیده تر است. این نوع از پنجره ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. با شناخت درست پنجره دوجداره می توانید در نگهداری از آن بهتر عمل کنید. اما سوالی که بسیاری از افراد میپرسند، چگونگی تعمیر پنجره های دوجداره است. فرض کنیم که پنجره خانه ما به مشکلی هر چند کوچک برخورده است، آیا اطلاعات مناسبی برای تعمیر آن را داریم؟ باید بدانیم که مراحل تعمیر پنجره دوجداره چگونه است تا در هنگام نیاز آن ها را انجام دهیم. بنابراین اگر به تعمیرات اساسی نیاز داریم؛ بهترین گزینه استفاده از تجربه افراد متخصص است. بهتر است تا اطلاعات مناسبی درباره سیستم کلی پنجره های دوجداره داشته باشیم و بر فعالیت تعمیر کاران نظارت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر پنجره های دوجداره و دانش فنی!

مهم ترین نکته این است که برای تعمیر هر گونه مشکل جزئی که ممکن است مربوط به اجزای مختلف پنجره باشد، نیاز به دانش کافی داریم. این اجزا هر یک از متریالی متفاوت ساخته شده اند و میزان استحکام آنان در برابر عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. نکته دوم این است که ابزار مناسبی که به سایر قسمت های پنجره آسیب وارد نکن هم مورد نیاز هستند. بنابراین بدون دانش و ابزار شما تنها آسیب و یا مشکل ایجاد شده را گسترش خواهید داد. برای آنکه نگهداری از پنجره دوجداره با سهولت روبرو شود و از ایجاد نقص های بزرگ جلوگیری شود، بهتر است تا اجزای آن را به خوبی بشناسید.

اجزای پنجره دوجداره 3 بخش هستند:

  1. شیشه دوجداره
  2. یراق آلات پنجره دوجداره
  3. پروفیل upvc

درادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

اجزای پنجره دوجداره 3 بخش هستند:

شیشه در پنجره های دوجداره!

مهم ترین متریال در یک پنجره دوجداره شیشه است که با  تنوعی گسترده همراه است. زمانی که شیشه شما آسیب دیده باشد، نباید این سوال را بپرسید که مراحل تعمیر پنجره دوجداره چگونه است. بلکه باید سریعا با متخصصان تماس بگیرید. شیشه مخصوص پنجره دوجداره به گونه ای طراحی شده است که بر روی پروفیل upvc جای گیرد. این متریال در برابر نفوذ هوای بیرون به داخل و یا آلودگی های صوتی مقاوم است. مهم ترین نکته در ساخت این محصول توانایی عایق بندی محیط داخل است. در صورتی که جنس شیشه مناسب باشد و فرآیند نصب پنجره دوجداره به خوبی انجام شده باشد، کمتر احتمال دارد تا مشکلی ایجاد شود.

یراق آلات پنجره دوجداره!

این قسمت از پنجره دوجداره قابلیت کاربردی شدن را فراهم نموده است. برای نمونه چهار چوب و فریم پنجره دوجداره باید به گونه ای نصب شود که کاملا محیط را درزگیری کند. یراق آلات باید در برابر عواملی چون اشعه ماوراء بنفش، رطوبت، تغییرات دمایی، بارش باران و…مقاومتی مناسب داشته باشند. میزان کیفیت یراق آلات عمر مفید پنجره را مشخص خواهد نمود. بنابراین باید کیفیت مطلوبی داشته باشند.

پروفیل upvc

پروفیل مورد استفاده در نصب پنجره دوجداره، محصولی با وزن سبک و بدون قابلیت انعطاف پذیری است. پروفیل با کیفیت محیط داخل را در برابر صدا و حرارت کاملا ایمن خواهد نمود. دقت کنید که گاهی پنجره های دوجداره بسیار ارزان وجود خواهند داشت. این پنجره های ارزان به احتمال زیاد دارای پروفیل upvc استاندارد و مناسب نیستند. این محصول باید در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد.

چه زمانی نیاز به تعمیر پنجره دوجداره خواهیم داشت؟

بسیاری از این موارد به دلیل استفاده از شیشه و یا یراق آلات غیر استاندارد با درجه کیفیتی بسیار پائین رخ می دهند. بنابراین در هنگام خرید پنجره دوجداره به کیفیت آن دقت کنید. عایق نبودن محیط در برابر صوت و یا حرارت به دلیل رگلاژ و درزگیری غیر اصولی است.

چه زمانی نیاز به تعمیر پنجره دوجداره خواهیم داشت؟

تعمیر پنجره های دوجداره!

در صورتی که پنجره های خانه و یا محیط کاری شما با مشکلاتی مشابه مواجه شده اند، امکان دریافت مشاوره و تماس تلفنی برای شما عزیزان فراهم خواهد بود.

پنجره دو جداره میخواهید؟ از نمایندگی وین تک کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =