شیشه رفلکس چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ این سوال و در ادامه مقاله شیشه رفلکس چیست؟ + کاربردهای شیشه رفلکس می‌توان گفت که بیشتر ما انسان‌ها از زمان‌های قدیم و حتی در زمانی که ساختمان‌های بلند و بزرگ وجود نداشتند علاقه داشتیم. تا از بیرون محیط خانه به داخل آن دید وجود نداشته باشد. این امر باعث می‌شود که محیط خانه امنیت بیشتری داشته باشد. امنیت بیشتر باعث می‌شود شما احساس راحتی داشته باشید.

در زمان‌های قدیم از پرده‌های قطور برای این کار استفاده می‌شد. و یا پنجره‌ها به سمت حیاط خانه‌ها بود و پنجره مشاع به خیابان خیلی استفاده نمی شد. اما امروزه این امر کاملاً تغییر پیدا کرده است. و با تبدیل شدن خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌ها شیشه ای لازم بود تا از بیرون دید نداشته باشد. به همین منظور شیشه‌های رفلکس به وجود آمدند که از بیرون نمای آینه داشتند و به داخل خانه دید وجود نداشت. در مقاله شیشه رفلکس چیست؟ + کاربردهای شیشه رفلکس از سایت قصد داریم شما عزیزان را با شیشه رفلکس و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

شیشه رفلکس چیست؟

شیشه رفلکس چیست؟ + کاربردهای شیشه رفلکس

شیشه رفلکس به شیشه ای گفته می‌شود که در زمان تابش نور قابلیت آینه بودن از یک سمت را دارد. و از سمت دیگر این شیشه به سمت دیگر دید دارد. در واقع این شیشه‌ها از یک سو آینه و از سمت دیگر کاملاً یک شیشه معمولی هستند. و همین امر باعث می‌شود که شما بتوانید در طول روز دید بیرونی خانه را صفر کرده و از بیرون از منزل یا محل کار داخل آن دیده نشود. چرا که در طول روز آفتاب از بیرون می‌تابد و شیشه حالت آینه به خود می‌گیرد. و تصویر بیرون را منعکس می‌کند و هیچ چیزی از محتویات پشت شیشه قابل نمایش نیست.

موارد استفاده  از شیشه‌های رفلکس

در شیشه‌های رفلکس از فلزات خاصی استفاده می‌شود. تا ماهیت شیشه را تغییر داده و در زمانی که نور به آن برخورد می‌کند همانند آینه رفتار کند. این امر باعث می‌شود که شیشه رفلکس مناسب ترین گزینه برای شیشه پنجره‌های ساختمان و درب‌های ورودی شیشه ای باشد. از این نوع شیشه در ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها تمام شیشه ای است نیز استفاده می‌شود. و کاربرد آنها صرفاً برای استفاده در شیشه منازل نیست و برای شیشه ی ساختمان‌های تجاری و اداری نیز کاربردی است.

بزرگترین ایراد شیشه رفلکس

شیشه رفلکس علاوه بر تمامی مزایایی که دارد یک ایراد بزرگ دارد که این مشکل از بابت خاصیت و ماهیت شیشه است. در طول روز نور خورشید از بیرون می‌تابد و شیشه‌ها به حالت رفلکس یا آینه ای تبدیل می‌شوند و شیشه‌ها از بیرون هیچ دیدی ندارند. این در صورتی است که در زمان شب به این علت که بیرون از منزل تاریک بوده و شما در محیط از لامپ و چراغ‌ها استفاده می‌کنید.

بخش داخلی شیشه حالت رفلکس پیدا کرده و در طول شب منزل یا محیط کار شما به صورت کامل از بیرون دید دارد. و شما دید کمی به بیرون از ساختمان دارید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمان استفاده از شیشه‌های رفلکس بهتر است. از پرده‌هایی که قابلیت جمع شدن دارند استفاده کنید تا بتوانید در طول روز آنها را به بالا بکشید تا نور کافی وارد ساختمان شود. و در طول شب آنها را پایین بیاورید و کاملاً باز کنید. تا داخل منزل یا محیط کار شما و ساختمان شما دیدی از بیرون از ساختمان نداشته باشد.

مقاوت در برابر اشعه‌های مضر خورشید

شیشه رفلکس چیست؟ + کاربردهای شیشه رفلکس

یکی از ویژگی‌های اصلی شیشه‌های رفلکس خاصیت ضد اشعه بودن آن است. زمانی که شما از این شیشه‌ها برای پنجره‌ها استفاده می‌کنید می‌توانید در طول روز به راحتی و بدون هیچ مشکلی از نور آفتاب لذت ببرید. چرا که این شیشه‌ها به دلیل رفلکس بودن اشعه‌های مضر نور خورشید را بازتاب می‌کنند. و این امر باعث می‌شود که تنها اشعه‌های مفید و نور کافی وارد ساختمان شما شود. این به گونه ای است که حتی زمانی که به بیرون از ساختمان نگاه می‌کنید نور خوشید چشمان شما را اذیت نخواهد کرد. و به راحتی می‌توانید از نمای خارجی ساختمان خود و محیط بیرونی لذت ببرید.

جمع بندی

در مقاله شیشه رفلکس چیست؟ + کاربردهای شیشه رفلکس از سایت پایتخت وین به بررسی اینکه شیشه رفلکس چیست و چه مزیت و ایراداتی دارد پرداخیتم. و آنها را مورد بررسی قرار دادیم. شما عزیزان می‌توانید از این شیشه‌ها برای نمای ساختمان و پنجره‌های ساختمان خود استفاده کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 8 =