قدیم ترها از توری‌ های ساده استفاده میکردند تا از ورود حشرات و گرد و خاک به فضای داخل محیط جلوگیری شود. اما امروزه این توری ها با بوجود آمدن توری های پلیسه دیگر تقاضای قبل خود را ندارند. توری های پلیسه همان کار توری های قبل را انجام میدهند اما با این تفاوت که مزیت های بیشتری نسبت به آنها دارند و ویژگی هایی منحصر به فرد تری دارند. چرا که هم کاربرد توری پلیسه ای بالا است هم استفاده از آنها سهولت بیشتری دارد.

توری های پلیسه ای در تمامی خانه ها میتوانند حضور داشته باشند به دلیل کارایی بالاجنس توری های پلیسه از از پلی استرین است و قاب آن از جنس آلومینیوم درست شده است. و همین متریال باعث شده تا عمر طولانی تری داشته باشد و در اثر باد و باران و گرمی و سردی هوا و حجوم حشرات بسیار بسیار مقاوم تر باشند و عمر آنها بیشتر و به صرفه تر باشد.

توری‌های پلیسه کیفیت و دوام بالایی دارند و همچنین فرآیند شست و شوی آنها بسیار ساده است و به راحتی میتوانید در خانه انجام دهید. توری پلیسه نام‌های دیگری نیز دارند مانند توری پنجره آکاردئونی و یا توری تاشو

 

ساز و کار توری پلیسه ای چیست؟

این توری بسیار منعطف است و موقع باز شدن و بسته شدن به آسانی حرکت خود را انجام میدهد. چند نوع مختلف توری پلیسه‌ای وجود دارد. به طور مثال میتوان توری پلیسه ای را در قاب‌های آلومینیومی و یو پی وی سی جای گذاری و تعبیه کرد. همچنین برای پنجره های دو جداره نیز به کار برده می شود.

نصب بسیار راحت، کیفیت و کاربردی بودن آن و همچنین کارایی فوق عالی توری پلیسه نسبت به طوری های گذشته باعث شده که تقاضا برای این نوع از توری‌ها بسیار بالا برود و به دلیل کاربرد توری پلیسه ای که متنوع است در صنعت ساختمان سازی محبوب شود.

البته که به دلیل پلی استرینی به کار رفته است در تشکیل توری پلیسه کیفیتش بالاست و به راحتی از بین نمی‌رود.

همین قضیه افراد را از تعویض سالیانه ی توری های پوسیده ی خود بی نیاز می کند. البته این توری ها فقط مانع ورود گرد و حشرات هستند این توری های پلیسه ای آلودگی هوا را نمیتوانند که جذب ‌کنند و مانع از ورودشان شود و همچنین مثل هر وسیله ی دیگری بعد از مدتی احتیاج به تمیز کردن دارد که آن هم به سهولت انجام می شود.

 

مسئله ای  که در ارتباط با توری پلیسه وجود دارد این است که کسانی که استفاده میکنند از این نوع توری‌ها همیشه استرس ورود حشرات موذی را دارند؛ اما لازم هست که بگوییم این نگرانی بی مورد است به دلیل آن که تمام درزهای توری و حل های نصب  پوشیده می شود و هیچ راه نفوذی برای انواع حشرات وجود نخواهد داشت.

 

کاربرد توری های پلیسه ای چیست ؟

از پر اهمیت ترین کاربردهای توری پلیسه که باعث شده اکثر آنهایی که از تور های قدیمی استفاده میکردند اکنون این را جایگزین کنند مورد زیر است :

سهولت شست و شو.

جلوگیری از ورود آلودگی ها به منزل .

و از همه مهم تر دلیلی که از این طوری ها در باغات و ویلا ها و … استفاده میشود: جلوگیری از ورود حشرات به منزل است این کاربرد توری پلیسه ای در جاهاییست که حشرات مذی زیاد اند.

و جنس توری های آکاردئونی یا همان پلیسه ای به نحویست که تا سالیان متمادی خراب نمیگردند.

همچنین نصب آنها ساده است و تخصص و مهار و تجربه ی آنچنانی ای نمیخواهد.

توری پلیسه از کیفیت بالا برخوردار است و نیازی به تعویض های زود هنگام آن نیست.

توری پلیسه را اگر بخواهیم با سایر توری های فلزی مقایسه کنیم، بر خود گرد و غبار جذب نکرده و همین  سبب شده است که در کلان شهر ها هم بسیار مورد استفاده قرار بگیرد این کاربرد توری پلیسه ای مورد توجه افراد شهر نشین است.

 

توری پلیسه مگنتی

از جدیدترین و کاربردی‌ترین انواع توری‌های پلیسه در بازار همین نوع مگنتی آن است که  شما میتوانید آنرا تهیه کنید. چراکه نصب آن نیازی به پیچ و مهره و غیره ندارد و نیازی ندارد که در قاب پنجره جای گیرد . به دلیل خاصیت مغناطیسی خود آهنربایی است و میتواند به قاب پنجره متصل گردد و به آسانی باز و بسته شود. این مگنت ها کاربرد توری پلیسه ای را ساده تر کرده اند.

چگونه تور های پلیسه ای را بشوییم ؟

توری پلیسه در مقایسه با توری‌های فلزی هیچ گرد و غباری به خود جذب نمی‌کند.

تمیز کردن و شستن های به موقع سبب حفظ کیفیت و شفافی پلی استراین می شود.

برای شست و شوی توری های پلیسه باید آن ها را از داخل قاب یا روی قاب خارج کنیم. بخشی که کمی دشواری دارد همین قسمت جدا کردن است. با تشخیص نوع فریم ، اینکار برایتان راحتتر خواهد بود

سپس به سادگی ابتدا با دستمال گرد و خاک ها را بزدایید و بعدا با اسپری های پر فشار یا فشار آب منافذ آن را شست و شو دهید. در این حین میتوانید ماده ی شوینده ای که خورنده نیست را هم بر روی آن بریزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =