جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه با روشی ساده ! تغییر محیط ، باز نگه داشتن پنجره ها در اثر گرما و یا تمیز نکردن مناسب تمام گوشه های خانه باعث جمع شدن گرد و خاک می شود و ظاهری آشفته به خانه ما می بخشد. علاوه بر این، تمام ذرات تشکیل دهنده گرد و غبار، نه تنها تصویری از کثیفی ارائه می دهند، بلکه می توانند بر سلامت شما و عزیزان شما تأثیر بگذارند. در این مقاله می خواهیم نحوه جلوگیری از گرد و غبار در خانه را توضیح دهیم. این نکات را بیاموزید و کلیدها و ترفندهای عالی را برای جلوگیری از تجمع ذرات گرد و غبار در هر گوشه از خانه خود بیابید.

برای خرید و اطلاع از قیمت توری پلیسه با ما تماس بگیرید.

تهویه هوای منزل

اول از همه، باید کیفیت هوای خانه خود را بهبود ببخشید . این عامل مشکل اصلی تجمع گرد و غبار است، زیرا این هوا است که وظیفه انتقال ذرات و رها کردن آنها را در هر گوشه ای دارد. برای بهبود کیفیت آن توصیه می کنیم از بازکردن زیاد پنجره ها خودداری کنید. اگرچه بسیاری از مردم آن را به عنوان یک روش تهویه خوب می دانند، اما باید بدانید که هوای بیرون ذرات دیگری مانند گرده یا گرد و غبار را نیز وارد اتاق شما می کند. بهترین گزینه برای خنک کردن و تهویه اتاق ها از طریق تهویه مطبوع خواهد بود.

تهویه هوای منزل

یکی دیگر از ترفندهای ضروری برای بهبود کیفیت هوا و تهویه خانه، تعویض و کنترل فیلترهای هوا هم برای گرمایش و هم برای دستگاه تهویه مطبوع است . فیلترها معمولا کثیف می شوند و آسیب می بینند، بنابراین اگر در شرایط خوبی نباشند، می تواند گرد و غبار در دستگاه ها جمع شود و همچنین خانه را تحت تأثیر قرار دهد. ایده آل این است که آن را کم و بیش، یک بار در ماه تغییر دهید.

استفاده از پادری حصیری در مقابل درب ورودی

به یاد داشته باشید که گرد و غبار می تواند از هرجایی وارد شود، بنابراین توصیه می کنیم یک حصیر جلوی در قرار دهید تا گرد و غبار را گرفته و در نتیجه از نفوذ آن به داخل خانه جلوگیری شود.

فرش ها عامل تجمع گرد و خاک

آیا فرش دوست دارید ؟ خوب باید بدانید که یکی از عناصر تزئینی هستند که بیشتر گرد و غبار و کنه ها آن را به دام می اندازند و جذب می کنند. ما به شما توصیه می کنیم از شر آنها خلاص شوید. در غیر این صورت، باید آنها را مرتب تمیز کنید. بهترین کار برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار این است که کفپوش های چوبی را انتخاب کنید .

فرش ها عامل تجمع گرد و غبار

جارو برقی گرد و خاک را پاک می کند؟

جارو برقی؟ نه! برای خلاص شدن از شر گرد و غبار، ایده آل این است که کف را تا حد امکان با آب تمیز کنید. فکر کنید کاری که جارو و جاروبرقی انجام می دهند، بالا بردن گرد و غبار است که به جای از بین رفتن، به سایر قسمت ها یا اشیاء خانه می چسبد. توصیه می کنیم از جاروبرقی فقط برای فرش یا پارچه ها مانند پرده، صندلی راحتی یا مبل استفاده کنید.

تمیز کردن مبلمان

مبلمان (صندلی، میز، کمد، میز، قفسه…) را با یک پارچه خشک تمیز کنید. به یاد داشته باشید که به همه مناطق دسترسی داشته باشید، حتی آن‌هایی که قابل مشاهده نیستند یا از آنها استفاده زیادی نمی‌کنید، زیرا آن‌ها بیشترین گرد و خاک را در خود جمع می‌کنند.

 

تمیز کردن مبلمان

 اتاق خواب را فراموش نکنید

اتاق خود را هر روز تمیز نگه دارید. فکر کنید خوابیدن در گرد و غبار می تواند به طور جدی بر سلامت شما تأثیر بگذارد، زیرا به شما اجازه نمی دهد به درستی نفس بکشید یا می تواند آلرژی شما را تشدید کند. این اتاق باید به صورت روزانه تمیز و دور از تجمع گرد و خاک نگهداری شود. اگر داخل اتاق خوابتان فرش دارید، حداقل هفته ای یک بار آن را با بخار تمیز کنید.

بالش ها در تمیز کردن اتاق خواب ها فراموش شده اند و مایت های گرد و غبار زیادی را جمع می کنند. بالش ها را حداقل سه بار در سال با آب گرم بشویید تا هم گرد و غبار و هم کنه ها را از بین ببرید.

پنجره ها را بسته نگه دارید

پنجره ها را در مواقعی که نیازی به باز کردن آنها نیست بسته نگه دارید تا از ورود گرد و خاک به داخل خانه جلوگیری شود. در صورت نیاز به تهویه هوا آن را اول صبح و شب که آلودگی کمتر است انجام دهید. اگر شرایط تعویض پنجره را دارید پنجره های دو جداره را جایگزین پنجره های قدیمی خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =