زیبایی نمای هر سازه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. گذشته از آن که نوع متریال نما چیست و طرح آن مربوط به کدام سبک معماری است، نکات ظریف و کلیدی بسیاری وجود دارند. برای نمونه پنجره ها، همیشه مهم ترین عنصر در چهره یک ساختمان بوده اند. محلی که پنجره ها قرار دارند، میزان نورگیری و اندازه پنجره ها همیشه می تواند یک خانه را متمایر نماید. آن چه که در انتخاب و طراحی پنجره ها در نمای ساختمان اهمیت دارد، قاب پنجره است. زمانی که از فضای بیرونی به ساختمان نگاه کنید پنجره ها بیش از هر المانی تاثیر گذار خواهند بود. در سازه های نو و تازه ای که این روز ها در شهر ها ساخته می شود، استفاده از پنجره دو جداره اهمیت بسیاری یافته است. اصول معماری مدرن تاکید بسیاری بر پنجره های دو جداره دارد و این به دلیل ایمنی و عایق بندی محیط داخل است. اما آیا از تاثیر قاب پنجره دو جداره در زیبایی نمای ساختمان اطلاعی دارید؟ در این مقاله سعی داریم به بررسی این نکته بپردازیم.  با ما همراه باشید.

چرا قاب پنجره دو جداره اهمیت دارد؟

انتخاب قاب مناسب به معنای انتخابی عنصری مقاوم و ایده آل است که ویژگی های مورد انتظار را دارا باشد. علاوه بر آن که قاب پنجره دو جداره تاثیر بسزایی در زیبایی نمای ساختمان دارد، نکاتی مانند استحکام قاب در برابر عوامل بیرونی و درونی که آسیب رسان هستند هم اهمیت دارد. قاب پنجره دو جداره به عنوان چهار چوب و یا فریم پنجره دو جداره شناخته می شود. این محصول امروزه از متریال متنوعی ساخته می شود. هر یک از انواع فریم پنجره دو جداره ویژگی های منحصری دارند. این روز ها که علاقه مخاطبان به پنجره هایی در تعداد بالا و شیشه هایی در ابعاد بزرگ افزایش یافته است، زیبایی قاب هم اهمیت دارد. برای انتخاب بهترین قاب پنجره دو جداره باید انواع آن را بشناسید.

چرا قاب پنجره دو جداره اهمیت دارد؟

مهم ترین انواع قاب پنجره دو جداره

مهم ترین انواع قاب پنجره دو جداره:

ویژگی های فریم پنجره دو جداره چیست؟

  1. انواع قاب پنجره دو جداره دارای تنوع مناسبی در رنگ بندی و انعطاف در طراحی هستند.
  2. قابلیت عایق بندی محیط داخل
  3. زیبایی مناسب برای نمای ساختمان
  4. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  5. مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش
  6. قابلیت جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود و خروج هوا
  7. مستحکم و ماندگار در شرایط آب و هوایی مختلف
  8. مقاوم در برابر پوسیده شدن

تاثیر قاب پنجره دو جداره در زیبایی نمای ساختمان نکته ای انکار ناپذیر است. انتخاب یک قاب زیبا و مقاوم که ویژگی های ایده آلی را داشته باشد اهمیت بسیاری دارد. بنابراین در انتخاب آن وسواس بسیاری به خرج دهید.

برای اطلاع از قیمت توری پلیسه با ما تماس بگیرید.

دیگر انواع قاب پنجره دو جداره!

برخی دیگر از انواع قاب مانند فریم های کامپوزیت، فایبر گلاس و فریم آهنی نیز در بازار موجود هستند. این روز ها که نماهای شیشه ای محبوبیت بسیاری دارند حتی پیش از ساخت یک سازه باید به این نکات بیاندیشید که چه نوع متریالی با شرایط محیطی و جغرافیایی مناسب است. قاب های کامپوزیت نسبت به قاب چوبی ثبات بیشتری دارند و در برابر پوسیدگی هم مقاوم تر هستند. هم چنین فریم فایبر گلاس پنجره دو جداره شهرت بسیاری به دلیل پایداری و دوام بالا دارد. این محصول نسبت به چوب عایق مناسب تری است. و در نهایت فریم آهنی که به دلیل قیمت مناسب و قابلیت ترمیم محبوب است. اما مشکلاتی چون امکان آسیب به وسیله رطوبت در آن ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + یک =