عایق صوتی پنجره ها در خانه بسیار مهم است. اگر در مکان‌هایی با ترافیک زیاد، مجاورت با محل ساخت و ساز زندگی می کنید.،  در درازمدت صداها آرامش شما را به خطر می‌اندازد و به دلیل کمبود استراحت باعث ایجاد استرس می‌شود، زندگی روزمره شما ممکن است غیرممکن باشد .امروزه اغلب افراد برای رهایی از این صداهای مزاحم پنجره  های دو جداره را که  عایق صوتی  در برابر صدای خارجی و همچنین عایق حرارتی است ، را نصب میکنند. اما گاهی با وجود پنجره دو جداره یا حتی چند جداره باز هم صداهای بیرونی به منزل شما می آید و آرامش شما را مختل می کند.

ما در این مقاله  عناصری را که در تعیین عایق صوتی پنجره ها نقش دارند مانند شیشه، قاب و واشر را به شما نشان خواهیم داد‌. بیایید با هم بررسی کنیم چه عواملی سبب عبور نویز از پنجره دو جداره میشود.

چه عواملی منجر به عبور صدا از پنجره دوجداره میشوند؟

چه عواملی منجر به عبور صدا از پنجره دوجداره میشوند؟

شیشه:

شیشه نقش مهمی در عایق صوتی پنجره ها دارد. بیایید بلافاصله بگوییم که عایق صوتی شیشه با افزایش ضخامت آن (یعنی جرم) افزایش می یابد: کاهش نویز یک ورق 3 میلی متری برابر با 25 دسی بل است، برای یک ورق 15 میلی متری حتی 32 دسی بل است. بنابراین، به طور کلی، قدرت عایق صوتی با ضخامت ورق‌ها و همچنین فاصله بین شیشه‌های دوجداره و چند جداره مشخص می‌شود .
موثرترین شیشه ها از نظر عایق صوتی، شیشه های لمینت متشکل از ورقه های شیشه ای با ضخامت های مختلف هستند که با استفاده از یک ماده پلاستیکی (PVB) که به عنوان یک دمپر صوتی عمل می کند، جفت شده اند.

زودگذرترین بخش از نظر ساختاری می تواند دری واقعی به روی هرج و مرج باشد، اگر مواد و فناوری های مورد استفاده از کیفیت پایینی برخوردار باشند. ضخامت شیشه ما چقدر است؟ چگونه به قاب متصل می شوند؟

قیمت توری پلیسه در تهران

قاب و واشر

ممکن است شما را شگفت زده کند، اما تولید در و پنجره یک صنعت با تکنولوژی بالا است که محصولات آن حاصل تحقیقات طولانی است. در این زمینه «قدیمی = خوب» معادله ای است که جواب نمی دهد. قاب ها برای عایق بودن باید شامل فناوری های موردی باشند . مهر و موم باید برای محافظت از آرامش خانه ما طراحی شود. بیایید دو بار فکر نکنیم: پنجره های چوبی و گچبری قدیمی کمکی به عایق بندی ما در برابر سر و صدا نمی کنند. یک قاب مدرن و با تکنولوژی بالا مترادف با عایق صدا است. پنجره های قدیمی، بدون واشر آب بندی و آب بندی شیشه ای، به هیچ وجه راه حل خوبی برای محافظت از محل در برابر صدا نیستند.
البته این شرایط در مواقعی که قاب و واشر با کیفیت و متریال خوب ساخته نشده باشد، به وجود نمی آید.

قاب و واشر

نصب و اتصال

آیا نصب پنجره های خود را به یک شرکت بداهه سپرده ایم؟ صدایی که اکنون می شنویم یادآوری است: پس انداز همیشه مترادف با راحتی نیست. نصب واجد شرایط یک ارزش افزوده ملموس برای هر نوع پنجره یا در است. مفصل نصب در واقع می تواند وسیله ای برای انتقال آن صدای خارجی باشد که شب های ما را خراب می کند. بخش زیادی از عایق صوتی پنجره از طریق کیفیت خوب اتصالات نصب می گذرداولاً به این دلیل که هوابندی را تضمین می کنند و ثانیاً ارتعاشات شیشه را کاهش می دهند. یک ورقه شیشه ای که توسط امواج صوتی برخورد می کند شروع به ارتعاش می کند و ارتعاش را به هوا در سمت مخالف منشاء موج منتقل می کند: از این نتیجه می توان ارتعاشات ورق شیشه را کاهش داد تا انتشار آن به حداقل برسد. از سر و صدا واشر و مهر و موم اتصالات با عایق صوتی بالا با مواد مصنوعی ساخته شده و به طور ویژه برای جذب ارتعاشات صدا طراحی شده است.

چگونه ضعف های عایق صوتی پنجره دو جداره را برطرف کنیم؟

چگونه ضعف های عایق صوتی پنجره دو جداره را برطرف کنیم؟

در برخی موارد می توانید با استفاده از تکنیک های موقت (مانند واشر اضافی یا تعویض شیشه) برای پوشش اقدام کنید . در موارد دیگر می توان به مداخله متخصصان متوسل شد (مانند صلاحیت مجدد آکوستیک سایبان و جعبه کرکره غلتکی).

در نهایت، می‌توانید بهترین بهره را ببرید و پنجره‌ها را با درب‌ها و پنجره‌های بسیار کارآمد در عایق‌های صوتی جایگزین کنید و نصب آن‌ها را به تکنسین‌های مجرب نصب پنجره واگذار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =