امروز با توجه به قوانین مقررات ایمنی در پنجره ها از کتیبه استفاده می شود. هدف از نصب آن تقسیم کردن اجزای بازشوی پنجره به بخش های کوچک تر است که نقش مهمی در قیمت پنجره های دوجداره یو پی وی سی دارد. در ادامه با انواع کتیبه پنجره دوجداره آشنا و ویژگی های آن را بررسی می کنیم.

انواع کتیبه پنجره دوجداره

انواع کتیبه های پنجره دوجداره در دو محور افقی و عمودی به همراه یک دستگیره طراحی می شود. می توان در داخل ساختمان ها، فضای داخلی اتاق ها به منظور رد و بدل شدن انرژی استفاده نمایید. پنجره های دوجداره یو پی وی سی یا آلومینیومی با کتیبه ۴۰ سانت، پنجره دوجداره یو پی وی سی با کتیبه سی سانت بالا بازشو، پنجره upvc دارای کتیبه بازشونده ۳۰ سانتی از جمله انواع کتیبه های پنجره دوجداره محسوب می‌ شوند.

ممکن است در حالت های دیگری نیز کتیبه طراحی و تولید شود.

انواع کتیبه پنجره دوجداره

مزیت های استفاده از کتیبه پنجره

پنجره هایی که دارای کتیبه هستند، امنیت بالا تری داشته و از یراق آلات با کیفیت ساخت آن استفاده می شود. تمامی یراق آلات در زیر محور پنهان و به آسانی قابلیت رگلاژ خواهید داشت. کتیبه برای امنیت کودکان هنگام استفاده از پنجره نقش مهمی دارد. تمامی محصولات ارائه در مجموعه پایتخت وین از جمله پنجره دوجداره، پنجره ریلی، شیشه رفلکس، شیشه مشجر، پروفیل پنجره های یو پی وی سی و پنجره های آلومینیومی در مجموعه پایتخت وین به فروش می رسد.

برای خرید کافی است با پایتخت وین تماس بگیرید. با توجه به ابعاد و اندازه در نظرگرفته شما پنجره مورد نظر طراحی می شود. در صورتی که قصد مشاوره و خرید محصولات با گارانتی ۱۰ ساله و خدمات فروش رایگان را دارید، می توانید به سایت پایتخت وین مراجعه کرده یا با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

قوانین و مقررات شهرداری در طراحی کتیبه

قوانین و مقررات ملی ساختمان در مورد پنجره ها متفاوت است.  کتیبه در قسمت بالای باز شونده پنجره طراحی می شود و هدف از آن فاصله از قسمت کف پنجره است. برای جلوگیری از گیر کردن پرده در منازل می توانید آن را در قسمت های انتهای پنجره استفاده نمایید در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد از کتیبه برای تهویه، هود یا هواکش نیز استفاده می نمایند.

قوانین و مقررات شهرداری در طراحی کتیبه

کاربرد های کتیبه

درب و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی دارای ارتفاع مشخصی هستند و در صورت عدم توجه به ارتفاع استاندارد و ساخت پنجره با ابعاد بزرگ تر، برای ایمنی می توانید در قسمت بالا از کتیبه استفاده نمایید. در کنار این عامل استفاده از کتیبه و استفاده از خطوط افقی و عمودی در پنجره های دوجداره باعث زیبایی آن می شود. در ادامه به سایر کاربرد های کتیبه در پنجره دوجداره می پردازیم.

ساختمان هایی که دارای ارتفاع بالایی هستند اگر از نرده برای پوشش ساختمان استفاده نمی‌ کنید، کتیبه بهترین گزینه خواهد بود و با توجه به اینکه در ارتفاع باز می شود، از ایمنی بالایی برخوردار خواهد بود. در ساختمان هایی که نرده نصب نمی کنید می توانید از پنجره های دارای کتیبه استفاده نمایید.

در بسیاری از واحد ها امکان نصب هود نبوده و می توانند از محل تعبیه شده برای کتیبه، جهت تهویه هوا و هواکش استفاده نمایند. همچنین به دلیل ثابت بودن محل امکان خروج دود انواع پکیج و موارد دیگر وجود دارد. در زمان طراحی به فضای داخلی توجه نمایید. در بسیاری از موارد به دلیل ساخت سقف کاذب باعث گیر کردن پنجره می شود و باعث شده که نتوانید به صورت کامل بازگشایی نمایید. اگر از کتیبه استفاده کنید، محل برای تهویه هوا خواهید داشت.

سخن آخر

موارد ذکر شده از جمله نصب کتیبه به دلیل ارتفاع، زیبایی، قوانین شهرداری به عنوان جایگزین نرده ساختمان، سقف کاذب و جایگزینی هواکش و لوله هود بخشی از کاربرد های کتیبه در پنجره دوجداره محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر خرید انواع پنجره با توجه به طرح های در نظر گرفته شد یو پی وی سی و آلومینیومی می‌ توانید به سایت پایتخت وین مراجعه نمایید. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =