نوع پروفیل های پنجره های دوجداره متفاوت می باشد و قیمت پنجره های دوجداره بر اساس نوع پروفیل و مدل باز شدن و یراق آلات که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت پنجره وین تک با ما تماس بگیرید.

پنجره دوجداره چگونه پنجره ای است؟

پنجره دوجداره از دو عدد شیشه تشکیل می شود که این دو عدد شیشه در یک چهارچوب قرار دارند و بین این دو شیشه به طور معمول از گاز آرگون یا هوا استفاده می شود که مانع ورود و خروج سر و صدا به داخل منزل شود.
اما اگر بخواهیم آیه قوی تری برای صدا ایجاد کنیم طبیعتاً گاز آرگون عایق محکم‌تری برای صدا می باشد. پروفیل هایی که در پنجره های دوجداره استفاده می شود تفاوت های زیادی دارند و انواع مختلفی در آن ها دیده می شود.

مزیت ها

به طور کلی پنجره های دوجداره مزایای بسیار زیادی نسبت به پنجره های تک جداره را دارند از این مزایا می‌توان به عایق بندی محکمتر برای صدا و جلوگیری از ورود و خروج گرما و سرما به منزل و عمر طولانی تر آن اشاره کرد.
این پنجره ها مقاوم در برابر انواع طوفان تگرگ باران می‌باشند و نصب آنها بسیار تمیز و راحت انجام می گیرد و آببندی بسیار محکمی دارند که مانع از ورود باران به منزل می شوند.

جنس پروفیل انواع پنجره های دوجداره

پروفیل های چوبی
پروفیل های  آهنی
پروفیل های آلومینیومی
پروفیل های upvc

پروفیل های چوبی معایب زیادی دارند اما به دلیل زیبایی های ظاهری که دارند موجب علاقه‌مندی طراحان به این نوع پروفیل ها شده اند.
از معایب این نوع پروفیل ها می توان به بادکردگی آنها بعد از استفاده های طولانی مدت اشاره کرد. زیرا زمانی که این پروفیلها در برابر باران و برف قرار می‌گیرند عمر آنها کوتاه تر می شود و همچنین در صورت آتش‌سوزی به بیشتر شدن آتش کمک میکنند.
نتیجه میگیریم که پروفیل های چوبی زیبایی ظاهری بسیار بالایی دارند اما عمر آنها کوتاه تر و معایب آنها بیشتر می باشد.

پروفیلهای آهنی به دلیل اینکه معایب بسیار زیادی داشتند از همان زمان دیگر استفاده از آنها تقریباً به طور کامل منصوب به از بین رفته است و امروزه دیگر استفاده نمی شود.
یکی از معایب بزرگ این پروفیل ها این بود که بسیار سنگین بودند و در زمانی که زلزله رخ می داد بیشتر باعث از بین رفتن و آوار می شدند.

و ایراد دیگر این نوع پروفیل ها این بود که همیشه در معرض زنگ زدگی و خراب شدن بودند و باید به طور کلی بیشتر از ضد زنگ ها برای آنها استفاده می‌شد پروفیل های pvc از نوع دیگر پروفیلهای پنجره های دوجداره می باشد که به دلیل این که مزیت های بسیار زیادی دارند امروز مورد توجه بسیاری از آنهایی که از پنجره های دوجداره استفاده می‌کنند قرار گرفتند.

پروفیل های آلومینیومی دو نوع می باشند که از نوع آنها می‌توان به پروفیلهای نرمال و ترمال اشاره کرد پروفیل نرمال از نوع پروفیل های قدیمی این محصولات می باشد و مقاومت کافی در مقابل وارد و خارج شدن گرما و سرما و بارش باران ندارند.

مطالبی درباره ی پنجره عایق…

پنجره های دوجداره در مدل های مختلف تک حالته دو حالته و کشویی و فولکس واگنی وجود دارند پنجره های دوجداره با صورت تک حالت می باشند به این صورت است که فقط از سمت چپ یا راست باز می شوند و حالت دیگری برای باز کردن آنها وجود ندارد.

پنجره های دوجداره به دو صورت باز می‌شوند هم از چپ و راست و هم از بالا پنجره های کشویی که به صورت کشویی باز و بسته می شود و برای مکان هایی که فضای کوچکتری دارند مناسب می باشد و فضای کمتری را اشغال می کند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت پایتخت وین مراجعه نمایید. پنجره های فولکس واگنی حالت باز شدن شان شبیه باز شدن درب ماشین فولکس واگن می‌باشد و علت نامگذاری آنها به این نام هست هم به این دلیل میباشد.

شما می توانید با توجه به سلیقه و نظر خودتان و طراحی منزلتان از پروفیل های مختلف یا پنجره هایی با حالت‌های بازشوی متفاوت انتخاب کنید و از این بابت که آب و گرما و سرما از بیرون به خانه شما یا محل کارتان انتقال پیدا نکند و انرژی صرف نشود خیالتان راحت باشد پنجره های دوجداره انتخاب مناسبی برای منزل و محیط کار شما میباشد و از اتلاف شدن انرژی جلوگیری میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =