یکی از انواع پنجره های کاربردی، پنجره خلیجی بوده که برای دیوار برجسته طراحی می ‌شود. به همین دلیل به این نام نامیده می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی و آشنایی با پنجره خلیجی و کاربردهای جالب آن بپردازیم. طراحی این پنجره به شکلی است که به صورت چندضلعی به بیرون از ساختمان می ‌آید. این نوع پنجره معمولاً از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت مرکزی یا اصلی آن، که یک پنجره بزرگ دارد. دو قسمت جانبی یا پنجره‌ های کوچک تر که به هر دو طرف پنجره اصلی می ‌پیوندند. در این مطلب از پایتخت وین، نمایندگی پنجره دو جداره وین تک در تهران به بررسی پنجره خلیجی می پردازیم.

اهمیت پنجره خلیجی

این پنجره بر حسب کاربرد های مختلف آن در اشکال مختلف طراحی می شود. شکل زیبا و برجستگی این پنجره باعث می ‌شود که در طراحی داخلی و خارجی ساختمان ‌ها بسیار جلب توجه کند. این نوع پنجره به ساختمان نه تنها زیبایی می ‌بخشد بلکه به فضا احساس بزرگی و روشنایی افزوده می ‌شود. برای استعلام قیمت پنجره دو جداره هافمن با کارشناسان سایت پایتخت وین در ارتباط باشید.

ویژگی‌ها و کاربردهای پنجره خلیجی

در این بخش به بررسی ویژگی های این نوع پنجره می پردازیم:

استفاده به عنوان محل استراحت

پنجره خلیجی معمولاً به عنوان محل استراحت استفاده می ‌شود. فضای بزرگ و باز این پنجره امکان می دهد برای استراحت، مطالعه، ورزش، آفتابگیری و موارد دیگر مناسب باشد.

کمک به چیدمان مبلمان داخلی

می توانید بر حسب نیاز خود پنجره خلیجی خریداری کنید. این نوع پنجره به دلیل برجستگی و اندازه بزرگ، می ‌تواند فضای مناسبی برای چینش مبلمان در فضای داخلی باشد. در محل ساخت پنجره می توانید انواع تجهیزات دکوری را قرار داده و استفاده نمایید. همچنین از پنجره خلیجی می ‌توان به عنوان یک محل برای قرار دادن انواع گلدان ‌ها، آباژور ها، و سایر تجهیزات دکوراسیون زیبا استفاده کرد.

پنجره خلیجی

انتقال بهتر نور طبیعی خورشید

این نوع پنجره ابعاد بزرگ تری داشته و به صورت پهن تر طراحی می شود. به خاطر برجستگی و اندازه بزرگ، نور طبیعی را به داخل فضا هدایت می‌کند و احساس روشنایی را افزایش می ‌دهد. برای روشنایی فضای داخلی در ساعات روز نیاز به چراغ نخواهید داشت.

جهت خرید و اطلاع از قيمت پنجره دوجداره upvc در تهران و قیمت پنجره دو جداره هافمن به سایت پایتخت وین مراجعه کنید. پایتخت وین یکی از بزرگ ترین تولید کننده های درب و پنجره یو پی وی سی و دوجداره در کشور است.

مزایای استفاده از پنجره خلیجی در فضای داخلی

در این قسمت مزایای به کارگیری پنجره خلیجی در فضاهای داخلی را شرح می دهیم:

فضای داخلی بزرگ تر

این نوع پنجره به دلیل برجستگی و شکل چند ضلعی‌ آن، فضای بزرگ تر و بازتری ایجاد می ‌کند که این امر به افزایش فضا و راحتی کمک می‌ کند. اگر در فضای کوچک تری زندگی می کنید، می توانید از پنجره خلیجی برای افزایش فضا استفاده نمایید.

چشم‌ انداز وسیع تر

پنجره خلیجی به صورت برجسته به سمت بیرون طراحی می شود. به دلیل طراحی خاص آن، محدوده بیشتری قابل دید بوده و می توانید از عناصر خارجی و چشم انداز های مختلفی استفاده نمایید.

تنوع در طراحی داخلی

این نوع پنجره به دلیل شکل منحصر به فرد آن، امکانات طراحی داخلی را گسترش می‌دهد. می توانید فضای داخلی را در سبک های متنوعی طراحی نمایید. در نتیجه به معماران و هوم دیزاینر ها فرصت ‌های بیشتری برای ایجاد فضا های جذاب و منحصر به فرد می ‌دهد.

طراحی بر اساس نوع سفارش مشتری

پنجره های خلیجی انواع مختلفی دارد. می توانید بر حسب نیاز خود با توجه به نوع دیزاین داخلی آن را طراحی نمایید. جهت سفارش بر اساس طرح مورد نظر خود به یکی از طراحان و مجموعه های ساخت درب و پنجره دوجداره و خلیجی مراجعه کنید. با توجه به ابعاد و شکل مورد نظر شما طراحی و ارسال می شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد آشنایی با پنجره خلیجی و کاربردهای جالب آن بود. با توجه به موارد ذکر شده می توانید در فضا های مختلفی از این پنجره استفاده نمایید. برای اطلاع از بروز ترین طرح ها و اشکال پنجره دوجداره، بررسی و مقایسه قيمت پنجره دوجداره upvc در تهران و قیمت پنجره دو جداره هافمن به مجموعه پایتخت وین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =