در فضاهای داخلی خانه ها، ادارات، مراکز تجاری و غیره معمولا از پارتیشن های شیشه ای به منظور جداسازی فضا ها استفاده می شود. پارتیشن های شیشه ای علاوه بر ایجاد حریم خصوصی به راحتی نور را از خود عبور می دهند و همچنین اجرای پارتیشن و شیشه های سکوریت فضا را بسیار خاص می کند. درب پارتیشن های شیشه ای دارای انواع مختلفی هستند، که با توجه به فضا و سلیقه کارفرما انتخاب و در محل نصب می شوند.

درب شیشه ای پارتیشن

پارتیشن های شیشه ای معمولا از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل می شوند و بخش متحرک در واقع همان درب پارتیشن است. متریال های متنوعی مانند: شیشه، چوب، فایبرگلاس و غیره برای درب پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد و سبب ایجاد فضای کاملا شیک و مدرن می شود. عبور نور از پارتیشن شیشه ای، باعث روشن شدن فضا می شود و همین موضوع تاثیر زیادی در جهت صرفه جویی انرژی دارد.

مزایای درب پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن های شیشه ای نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه مزایای فراوان دیگری را نیز برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. در ادامه به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

صرفه جویی در مصرف انرژی

به علت شفاف بودن درب شیشه ای، عبور نور طبیعی به راحتی امکان پذیر است و استفاده از نور مصنوعی به حداقل می رسد. با توجه به تحقیقات انجام شده می توان به این نتیجه رسید، که نور مصنوعی در طولانی مدت بر روی چرخه خواب تاثیر منفی دارد. بهتر است، در طول روز از نور طبیعی استفاده شود.

زیبا شدن فضاهای داخلی

از گذشته تا به امروز از نور خورشید به منظور زیبا سازی فضای داخلی بهره برده می شود و به خوبی می توان، این موضوع را در معماری ایرانی-اسلامی مشاهده کرد.

راندمان بالای کاری

از طریق باز و بسته کردن درب های شیشه ای به راحتی می توان از تغییرات آب و هوایی بدون نگرانی نهایت لذت را برد. در محل کار نیز استفاده از نور طبیعی سبب افزایش راندمان کاری می شود.

امکان حفظ حریم شخصی

برای حفظ حریم شخصی شما می توانید، از شیشه های مات و یا رنگی برای پارتیشن مورد نظر استفاده کنید. همچنین، با صرفه هزینه اندک و تنها با کمک روکش و اسپری قادر خواهید بود، فضای خصوصی خود را از دید همگان مخفی کنید. با استفاده از روش سند بلاست به راحتی می توان طرح های بسیار زیبایی را بر روی شیشه پارتیشن حکاکی کرد. با کمی خلاقیت قادر خواهید بود، علاوه بر حفظ حریم خصوصی از نور طبیعی نیز بهره مند شوید.

بدون پوسیدگی و زنگ زدگی

برخلاف دیگر متریال ها، نگهداری شیشه بسیار راحت و بدون دغدغه است و با نصب و استفاده از پارتیشن های شیشه ای دیگر نگران پوسیده شدن و یا زنگ زدن شیشه نخواهید بود.

توجه داشته باشید که، موریانه ها هیچ علاقه ای به شیشه ندارند و همچنین گرد و غبار را به راحتی می توان از روی شیشه پاک کرد و با این وجود استفاده از شیشه بسیار به صرفه خواهد بود. شاید این سوال در ذهنتان تداعی شود، که شیشه با وارد شدن ضربه می شکند و دوامی نخواهد داشت و در پاسخ باید گفت: با اجرای پارتیشن مقاومت آن بسیار بالاتر می رود.

امکان چسباندن لوگو

پارتیشن های شیشه ای ظرفیت نصب لوگو و تبلیغات را دارند و به راحتی می توان با کمی خلاقیت لوگوها را بدون ایجاد نمای زننده نصب کرد.

سفارشی سازی نامحدود

به جرات می توان گفت، که سفارشی سازی برای پارتیشن شیشه ای کاملا نامحدود است و به علت تنوع بالا در تولید، این محصول را به گزینه عالی برای جداسازی فضای داخلی تبدیل کرده است.

انواع درب پارتیشن شیشه ای

یکی از حائز اهمیت ترین موارد، در انتخاب پارتیشن شیشه ای بدون شک درب آن است، که معمولا به صورت لولایی و ریلی ساخته می شوند و در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد:

درب لولایی پارتیشن شیشه ای

یکی از پرکاربردترین درب ها از گذشته تا به امروز درب لولایی بوده است، که درون یک فریم قرار می گیرد و اتصال آن در پارتیشن شیشه ای از طریق یراق آلات انجام می شود. تمامی اتصالات انجام شده به صورت توکار می باشد و مانند پارتیشن شیشه ای در دو حالت فریم دار و فریم لس اجرا می شود و در مقایسه با درب ریلی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و از امنیت بالاتری نیز برخوردار است.

درب ریلی پارتیشن شیشه ای

درب ریلی توسط یک میله محکم نصب و مانند کشو باز و بسته می شود. این نوع درب علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. یکی از مهم ترین ویژگی های درب ریلی باز شدن راحت آن است و برای فضا های کوچک می تواند، انتخاب هوشمندانه ای باشد. درب ریلی نیز مانند، اجرای شیشه های تاشو بالکنی (آکاردئونی) دارای مراحل مختلفی است و باید در نصب آن نهایت دقت را داشت.

فریم درب شیشه ای پارتیشن

برای ساخت و طراحی درب ریلی و لولایی می توان از فریم های مختلفی استفاده کرد و معمولا از آلومینیوم در قالب فریم برای درب پارتیشن بهره برده می شود. توجه داشته باشید، در محیط هایی که احتمال تاثیر گذاری آب و هوا بر روی درب وجود دارد، بهتر است از متریال استیل استفاده شود.

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای

معمولا در فضاهایی با رفت آمد بالا مانند، ادارات و مراکز تجاری، پارتیشن نصب می شود. به علت حفظ امنیت مصرف کنندگان از شیشه های نشکن استفاده می شود. بهترین انتخاب شیشه های سکوریت و لمینت هستند، که با توجه به محیط و سلیقه مشتری نوع آن انتخاب می شود.

افرادی که به زیبایی محیط توجه ویژه دارند، توصیه می شود از شیشه های رنگی در پارتیشن مورد نظر استفاده کنند و برای آن دسته از افراد که حفظ حریم خصوصی در اولویت بوده، بهتر است شیشه های مات را جایگزین کنند.

کلام پایانی

درب پارتیشن شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشد، که با توجه به محیط و بودجه خریدار، رنگ و مدل آن انتخاب می شود. پارتیشن های شیشه ای از جنس بسیار مرغوب و نشکن تولید می شوند، چرا که امنیت مصرف کننده در اولویت می باشد. بدون شک یراق آلات استفاده شده در درب های شیشه ای، در بالا بردن امنیت و زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارند. کیفیت یراق آلات رسیدن به نتیجه مطلوب را تضمین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درب پارتیشن شیشه ای و یا قيمت پنجره دوجداره upvc در تهران می توانید، از طریق پل های ارتباطی مشخص شده با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =