پنجره آلوود

در زمان خرید پنجره های دو جداره احتمالا نام پنجره دو جداره آلوود را شنیده‌اید ، اما نمی دانید که چه تفاوتی با سایر پنجره های دارد. پنجره آلوود یک پنجره دو جداره ترکیبی است که از دو متریال چوب و آلومینیوم در این پنجره های دو جداره برای کارایی بیشتر با هم ترکیب می شوند. می توان گفت  پنجره های آلوود یا  چوبی-آلومینیومی  بهترین انتخاب در مورد بازسازی پنجره ها می باشد. اما چرا اینطور است؟

آلومینیوم یک فلز سبک است که به طور گسترده ای در دسترس است و در تاسیسات متعددی در اطراف خانه استفاده می شود. به خصوص در ترکیب با مواد خام طبیعی چوب، ترکیب مواد چوب و آلومینیوم، گزینه‌های طراحی بصری جدیدی را ایجاد می‌کند و سطح بالایی از ایمنی را برآورده می‌کند.

ویژگی پنجره های آلوود چیست ؟

از ترکیب چوب و فریم آلومینیومی تشکیل شده است. هسته قاب پنجره از چوب ساخته شده و از بیرون با آلومینیوم تقویت شده است. برای پایه متریال آلوود از چوب نرم یا چوب سخت استفاده می شود و معمولاً صنوبر،  کاج یا بلوط برای پنجره های چوبی مدرن مناسب هستند.

پنجره چوبی در طول فرآیند ساخت با یک پوسته آلومینیومی پوشانده شده است و به لطف ترکیب مواد، مزایای تک تک مواد با یکدیگر ترکیب می شود. لایه آلومینیومی به خارج از قاب چوبی متصل می شود و بنابراین مقاومت در برابر آب و هوا و محافظت خوب در برابر سایر تأثیرات محیطی را تضمین می کند. لایه بندی آلومینیومی در داخل قابل مشاهده نیست، بنابراین می توانید از فضای محبوب پنجره های چوبی خالص با پنجره چوب آلومینیومی نیز بهره مند شوید.

علاوه بر این، بیشتر مواد پایدار در ساخت پنجره های آلوود استفاده می شود، هوازدگی تقریبا غیرممکن است و به لطف سطح آلومینیومی، پنجره را می توان به راحتی مجددا  پردازش کرد . علاوه بر این، عایق حرارتی خوب و سطح بالایی از محافظت در برابر سارقان وجود دارد .  بی دلیل نیست که پنجره های آلوود یکی از محبوب ترین انواع پنجره است.

مزایا و معایب پنجره آلوود چیست؟

از جمله محصولات درجه یک در بازار پنجره هستند و مزایای بسیار جذابی را ارائه می دهند. سختی  بسیار خوب، محافظت بهینه در برابر باد، آب، سر و صدا و ظاهر بسیار زیبا و باکیفیت  از مزایای قابل توجه ان است.

علاوه بر این، مراقبت از پنجره های  الوود بسیار آسان است و به لطف خواص عایق حرارتی خوبشان، سهم مهمی در بهره وری انرژی اتاق مربوطه دارند. به دلیل فرآیند ساخت نسبتاً پیچیده، قیمت پنجره های آلوود کمی بالاتر است.

با این وجود، ترکیبی عالی از این دو ماده و کیفیت بسیار بالاتری از نظر بهره‌وری انرژی و محافظت در برابر سرقت نسبت به پنجره‌های  و  آلومینیومی دریافت می‌کنید . علاوه بر این، پنجره های آلوود طیف گسترده ای از کاربردها را ارائه می دهند و به ویژه برای بازسازی بسیار مورد تقاضا هستند.

بر این اساس، هنگام تعویض پنجره لازم نیست کل پنجره برداشته شود و می توانید هنگام بازسازی پنجره، خود را از گچ کاری یا نقاش نجات دهید. علاوه بر این،در شرایط بد آب و هوایی دارای برخی خواص مثبت هستند.

به خصوص در مورد پنجره هایی که پوشیده نیستند و در معرض شرایط جوی هستند، پنجره های آلوود  به لطف لایه بیرونی مقاوم در برابر آب و هوا، محافظت با کیفیت بالایی در برابر آب و هوا ارائه می دهند. همین امر در مورد نورگیرهای کلاسیک نیز صدق می کند ، که فضای داخلی آنها باید ظاهری باکیفیت داشته باشد، اما نمای بیرونی باید مستحکم باشد.

کاربرد پنجره های آلوود چیست ؟

ترکیب مواد چوب و آلومینیوم در پنجره های آلوود زمینه های کاربردی بسیاری را امکان پذیر می کند و بنابراین سناریوهای نصب معقول متعددی برای پنجره های الوود را می توان یافت. پنجره های آلوود به ویژه برای بازسازی و ساخت و ساز باغ مناسب هستند.

در این دو سناریو، پنجره نیاز به عایق حرارتی خوبی دارد و باید به سرعت قابل تعویض باشد،  پنجره آلوود  به راحتی تمام این الزامات را برآورده می کند. ترکیب مواد همچنین در زمینه حفاظت از بنای تاریخی متقاعد کننده است و از نظر بصری بالاتر از همه امتیاز کسب می کند.

به لطف روکش آلومینیومی، فقط قاب چوبی در داخل قابل مشاهده است و پنجره به طور یکپارچه با ظاهر اتاق هایی با ظاهر سنتی عنوان مثال در یک خانه نیمه چوبی قدیمی، سازگار است. علاوه بر این، عایق حرارتی ضعیفی که اغلب در خانه های قدیمی وجود دارد را می توان با نصب پنجره هاچندین برابر بهبود بخشید.

قیمت پنجره هافمن

قیمت پنجره ویستا بست

درباره ی پنجره های عایق بیشتر بدانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =