قیمت پنجره آلومنیوم ترمال بریکنمای خشک ساختمان به قسمتی از ساختمان اطلاق می‌شود که از بخش های عمومی نیز مانند خیابان دیده بشود. امروزه که توجه به طرح و زیبایی نمای ساختمان بسیار رواج پیدا کرده است، ساختمان‌ها در حال زیباتر شدن هستند. از این رو، متخصصان و مجریان نمای‌های بیرونی، می‌کوشند تا ایده‌های خود را به شکلی اجرا نمایند که با نوع فعالیت، حوزه شغلی و حتی فکری کارفرمایانشان نزدیک باشد. به بیانی دیگر نمای خشک به نمایی گفته می‌شود که در ساخت و اجرای آن از مصالحی مانند دوغاب و ملات سیمانی مورد استفاده قرار نگیرد. این شیوه از نمای خارجی، برای اولین بار در دهه 70 میلادی به منظور استفاده در برج های مرتفع به کار گرفته شد. در حال حاضر نیز این شیوه بسیار پیشرفت کرده و به اقسام مختلفی تقسیم بندی شده است.

صنعت نمای خشک ساختمان

نمای خشک ساختمان می‌تواند نشان دهنده مرتبه و جایگاه کاری، نوع فعالیت و حتی نشان دهنده طرز فکر مدیران آن شرکت یا سازمان باشد. به خاطر همین است که مدیران سطح بالایی که در موسسات و سازمان‌ها فعالیت می کنند، می‌کوشند علاوه بر تبلیغات با کمک المان‌های دیگری چون نمای ساختمان مرکزی خود شیوه فکری و استراتژی‌های کاری خود را نیز به نمایش بگذارند.

این شیوه مدرن در نماسازی به کمک نصب کردن سنگ به صورت خشک صورت می‌گیرد. این سیستم اولین بار در آمریکا انجام شد و می تواند با استانداردهای جهانی در حوزه صنعت ساختمان نیز مطابقت داشته باشد.

نمای خشک ساختمان در ایران خوشبختانه با کمک مصالح بومی و دیگر امکانات در دسترس، بومی سازی شد. بسیاری از شرکت‌های ایرانی توانسته اند با انواع مختلف مصالح نوین در صنعت ساختمانی و با روش های کاملا مهندسی به روش های جدیدتری برسند. با نظر به این که صنعتی شدن در زیر لایه های زندگی انسان مدرن درحال شتاب است، بسیاری از حوزه های کاری من جمله نمای خشک نیز گام های بلندی به سوی صنعتی شدن بر داشته است. البته این صنعتی شدن همواره با حس زیبایی شناسی و علم معماری و طراحی ساختمان قرین بوده و هر مخاطبی را به تحسین وا می دارد.

امتیازات و مشخصات نمای خشک ساختمان

در شیوه نمای خشک ساختمان اولین مزیتی که دیده می شود، کاهش زمان اجرا است. بدین معنی که با سپری شدن زمان و پیشرفت فناوری در این صنعت، یک عامل مهم در این حوزه به شمار می رود.

در حقیقت سنگ محک این نوع شیوه ساختمانی است. بدین معنی که این شیوه قادر است تا پنجاه درصد از زمان اجرا را کاهش بدهد و تاثیرات دمای محیط را به صفر نزدیک نماید. این شیوه به دلیل فقدان ملات و روشن های سنتی سرعت اجرای کار را بسیار افزایش می دهد.

در واقع در این شیوه، اتصالات مکانیکی به جای ملات و سیمان در نصب قطعات مورد نظر در ساختمان به کار می رود. نمای خشک از چندین لایه تشکیل شده است که در بردارنده پوسته بیرونی، محیط داخلی با امکان تهویه ، لایق عایق تبادل حرارت و دیواره داخلی بنا است.

لذا بین دیوار اصلی بنا و مصالحی که مورد استفاده قرار می گیرد، فاصله ای مشخص وجود دارد. همه لایه های نمای خشک با کمک وسایلی از فولاد و از جنس آلومینیوم به بخش اصلی و اسکلت بنا متصل می شود.

قیمت پنجره آلومنیوم ترمال بریک

اقسام مختلف نمای خشک

نمای خشک ساختمان دارای انواع گوناگونی است. این نماها بر مبنای چگونگی نصب و قرار گرفتن اتصالات مکانیکی در ساختان، به دو دسته قابل تقسیم بندی هستند؛ نمای خشک نمایان و غیر نمایان.

سیستم نمای خشک نمایان

سیستم نمای خشک ساختمان در نوع نمایان، بخشی از بست هایی که برای اتصال قطعه مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد، حتی از بیرون نیز قابل رویت است. ناگفته نماند، شیوه هایی است که این چفت و بست های ساختمانی کمتر دیده شود. مثلا رنگامیزی بخش هایی که کار اتصال را انجام می دهند. این رنگ ها بهتر است از نوع پایدار باشد تا باد و باران و آفتاب نتواند آنها را تغییر رنگ بدهد.

شیوه نمای خشک ساختمان غیر نمایان

در شیوه نمای خشک ساختمان غیر نمایان، بعد از این عمل نصب نما تمام شد، شما هیچ اثری از چفت و بست های بکار رفته در نمای خارجی ساختمان مشاهده نمی کنید. در حقیقت پیش از این که نما نصب شود، سطح کار را با سوراخ و شیارهایی آماده نصب می کنند.

 

قیمت توری پلیسه

 

قیمت پنجره وین تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =